Portul Constanta, "un haos total". Marile companii se gandesc sa se mute la bulgari

×
Codul embed a fost copiat

Ape tulburi in portul Constanta. Partea II. Desi avem cel mai modern port la Marea Neagra, companiile care ar trebui sa se bucure de conditiile de aici nu mai stiu cum sa fuga de Romania.

Pentru a intelege miza portului Constanta trebuie sa cunoastem cateva dintre afacerile care se deruleaza acolo. Gabriel Comanescu e unul dintre cei mai importanti jucatori din aceasta arena. Personaj discret, el controleaza companii evaluate la peste jumatate de milliard de euro. Spune ca a cumparat 6 platforme petroliere cu bani de la banca. Merge la serviciu si sambata, si duminica si tot ce castiga, reinvesteste.

Pe de alta parte, are si contracte in toata lumea. Compania sa, Grup Servicii Petroliere, cu baza in Constanta si trei sferturi dintre angajati romani, e prezenta in Marea Nordului, in Golful Mexic, dar si in Rusia. A facut inclusiv o parte din infrastructura pentru jocurile Olimpice de la Soci. Acum insa se gandeste sa-si mute afacerile din Romania, din cauza conditiilor din portul Constanta. I-a spus asta si fostului ministru, Ramona Manescu, si le-a recomandat si celorlalti operatori portuari.

Motivul: Comanescu spune ca, desi companiile pe care le controleaza sunt cel mai mare platitor de taxe si impozite din Dobrogea, nu primeste nimic in schimb. „Portul Constanta are un mare avantaj, este portul la Marea Neagra cu cea mai dezvoltata infrastructura - terestra, aero si feroviara. Asta s-a facut pana in 1989, din 1989 incoace nu s-a mai facut nimic. Nu s-a mai investit in reconstructie, nu s-a mai investit in mentenanta. Dezvoltarea portului s-a facut haotic. O padure de macarale intr-o parte stau, intr-o parte nu stau. O sa vedeti in portul Constanta masini care plimba cherestea dintr-o parte in alta. Nu exista un plan clar, aici incarcam cherestea, aici incarcam cereale, fier, masini si asa mai departe. Totul este un haos total”, spune el.

Citește și
Festivalul Mamaia
Vacanta in Romania 2. Cum a incalcat Mazare legile pentru a transforma Mamaia in "Ibiza Romaniei", singura statiune profitabila pe litoral

Gabriel Comanescu atat de nemultumit de conditiile din Portul Constanta ca se gandeste sa se mute la bulgari. Mai ales ca acestia, afland de situatia de la noi, ii fac oferte mai avantajoase. Supararea sa pe autoritatile Portului Constanta nu e nejustificata: in Olanda, unde a concesionat 3 hectare de teren in portul Rotterdam, a primit un loc in Consiliul de conducere al portului. In Romania, in schimb, e la bunul plac a politicienilor. 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Rusoaica a rupt tăcerea după ce a ales să reprezinte altă țară pentru că este gay: ”N-am avut de ales!”
FOTO Rusoaica a rupt tăcerea după ce a ales să reprezinte altă țară pentru că este gay: ”N-am avut de ales!”
Citește și...
Cum a ajuns o firma privata din Cipru sa aiba dreptul de-a arbora tricolorul nostru pe orice nava, duminica, la
Cum a ajuns o firma privata din Cipru sa aiba dreptul de-a arbora tricolorul nostru pe orice nava, duminica, la "Romania, te iubesc"

Am ajuns sa ne vindem si steagul. Anul trecut, un grup de oameni de afaceri si functionari ai statului roman au semnat pe ascuns un contract ciudat prin care administrarea pavilionului Romaniei a fost cedata unui "off-shore" din Cipru.

Vacanta in Romania 2. Cum a incalcat Mazare legile pentru a transforma Mamaia in
Vacanta in Romania 2. Cum a incalcat Mazare legile pentru a transforma Mamaia in "Ibiza Romaniei", singura statiune profitabila pe litoral

La mare, teoretic, sunt multe feluri in care iti poti petrece vacanta.
Distractie asurzitoare in cluburi, multe cunostinte noi, dar si plaja, relaxare, spa, tratamente balneo sau locuri cu multa liniste.

Romania, te iubesc! Croaziera, loc de munca pentru mii de romani
Romania, te iubesc! Croaziera, loc de munca pentru mii de romani

Apa cat vezi cu ochii, ocean. Un vapor urias taie valurile. Pe vas, 2.500 de pasageri admira privelistea, lenevesc in jaccuzzi sau cutreiera puntile interioare.

Recomandări
Răspunsul surprinzător dat de 45% dintre românii întrebați cu cine ar vota la prezidențiale. Ce arată ultimul sondaj
Răspunsul surprinzător dat de 45% dintre românii întrebați cu cine ar vota la prezidențiale. Ce arată ultimul sondaj

Un nou sondaj politic independent arată că aproape jumătate dintre alegători nu au decis sau evită să spună pe care dintre candidați pun ștampila, în mai, la alegerile prezidenţiale.

Negocieri de culise înainte de începutul campaniei electorale. Scenariul propus de Nicușor Dan candidaților pro-europeni
Negocieri de culise înainte de începutul campaniei electorale. Scenariul propus de Nicușor Dan candidaților pro-europeni

Pe scena politică, ultimele sondaje agită tabăra candidaților pro-europeni. Nicușor Dan spune că e dispus să negocieze cu Elena Lasconi și Crin Antonescu pentru a evita o finală prezidențială între George Simion și Victor Ponta.

Încep lucrările la „autostrada animalelor sălbatice”, care va traversa A1 și alte obiective. „E nevoie să respectăm natura”
Încep lucrările la „autostrada animalelor sălbatice”, care va traversa A1 și alte obiective. „E nevoie să respectăm natura”

Anul acesta vor începe lucrările la cel mai mare ecoduct din România, adică un pod pentru animalele sălbatice.