Romani cu reusite extraordinare, partea I. Romeo Dunca, milionarul care, in 1990, avea in buzunar numai 20 de marci
Romeo Dunca si Nelu Popa sunt doi banateni care au stiut sa se daruiasca visurilor si sa se inconjoare cu oameni de valoare. Nu e simplu sa te implici, sa-ti iei destinul in maini, sa lupti cu sistemul, sa vrei mai mult pentru tine si pentru copii tai.
Emisiunea Romania, te iubesc!, de la ora 18:00, poate fi urmarita LIVE pe ProTv, ProTv NEWS si pe m.stirileprotv.ro, de pe orice device care este conectat la internet. Pe aparatele care ruleaza sistemele de operare iOS (Ipod, iPHONE, iPAD) si Android, poti urmari LIVE emisiunea in sectiunea VIDEO, pe aplicatiile speciale ale www.stirileprotv.ro.
Daca esti pe mobil, click aici.
Emisiunea “Romania, te iubesc” poate fi urmarita INTEGRAL, pe VOYO.RO
Doi banateni pe care-I regasim an de an in topurile milionarilor romani - cu inceput de chelie si incaruntiti prematur, cu esecuri si impliniri, cu dezamagiri si sperante, Romeo Dunca si Nelu Popa incearca sa breveteze visul romanesc. Vietile lor sunt asemeni unor vulcani, cu explozii de evenimente, de trairi si de fapte.
Romeo Dunca este actionar la una dintre cele mai mari companii de transport rutier din Romania. Peste 500 de TIR-uri transporta zilnic marfa de tot felul.
Romeo Dunca si-a castigat insa notorietatea prin aventurile sale, este primul roman care a reusit sa termine pe doua roti celebra cursa Paris-Dakar in 2005.
Un an mai tarziu, cu mari eforturi, a urcat pe unul unul dintre cele mai inaccesibile varfuri muntoase din lume - Manaslu din Himalaya, situat la 8.163 de metri altitudine.
In expeditia din Himalaya a fost impreuna cu un medic stomatolog din Timisoara, Horia Colibasanu, un veteran al escaladelor pe cei mai inalti munti din lume.
S-au luptat cu muntele si vremea, dar mai ales cu propria vointa. Romeo Dunca nu e o persoana comoda si a tinut sa demonstreze asta.
Si tot Romeo este unul dintre cei care a pus steagul Romaniei la polul Nord in 2006 si la Polul Sud in 201. Minus 40 de grade Celsius nu-l impresioneaza.
In momentul schimbarii regimului comunist in 1989 avea 21 de ani. In 1990, cu 20 de marci in buzunar, a fugit in Germania.
Experienta germana nu a fost foarte usoara. Nu cunostea acolo pe nimeni si luni de zile s-a chinuit pe unde a putut. Noaptea dormea intr-un autovehicul dintr-un targ de masini vechi, srot, cum il numesc banatenii.
Proprietarul targului l-a gonit, nu inainte de a-i lua banii din buzunar. Romeo a regretat atunci ca nu si-a luat o chirie.
La Munchen a lucrat ca fierar betonist si sofer pe un camion. A cerut azil in Germania si l-a primit, desi nu se gandea sa se stabileasca acolo.
Cea mai mare lupta o ducea cu el insusi. Castiga si 2.000 de marci pe luna, dar tentatiile erau mari.
Cu banii adunati in Germania si-a propus sa-si faca o casa. Dar viata i-a jucat feste. Tatal sau a platit casa in avans unei firme care a dat faliment.
Dar n-a disperat. S-a reorientat si banii castigati i-a investit in ceva mobil. Afacerea inceputa a mers chiar pe roti.
Cu masinile nu a dat gres. A inceput cu un camion si a reusit sa construiasca o flota impresionanta. Flota Dunca.
A inceput sa aplice lectiile invatate pe pamant strain, desi tara natala nu e intotdeauna cel mai prietenos loc pentru investitori.