Romani cu reusite extraordinare, partea a III-a. Romeo Dunca si Nelu Popa vor sa mute partiile de schi din Austria, in Banat

×
Codul embed a fost copiat

De multe ori ratacim mii de kilometri pentru a descoperi peisajele frumoase pe care le au altii, cand ar fi mult mai simplu sa le vedem pe cele care sunt atat de aproape de noi.

Emisiunea Romania, te iubesc, de la ora 18:00, poate fi urmarita LIVE pe ProTv, ProTv NEWS si pe m.stirileprotv.ro, de pe orice device care este conectat la internet. Pe aparatele care ruleaza sistemele de operare iOS (Ipod, iPHONE, iPAD) si Android, poti urmari LIVE emisiunea in sectiunea VIDEO, pe aplicatiile speciale ale www.stirileprotv.ro.

Daca esti pe mobil, click aici.

Emisiunea “Romania, te iubesc” poate fi urmarita INTEGRAL, pe VOYO.RO

 

Asta au realizat Romeo Dunca si Nelu Popa, cei doi oameni aprigi care viseaza sa mute partiile din Austria in Banatul montan. Acum vor sa impartaseasca si altora din bucuriile care le-au cunoscut pe meleagurile autohtone.

Citește și
Orasul de sub oras - 22
"Orasul ascuns", partea a 2-a. Ce fac azi fostii aurolaci ai tranzitiei, acei copii filmati in anii '90 cu punga de aurolac la gura
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Doi banateni indrazneti. Evident, au temeri, slabiciuni si angoase. Dar si speranta ca Romania poate si trebuie sa se schimbe in bine. Si trebuie sa-i convinga pe romanii de valoare sa ramana acasa sau sa se intoarca de pe meleagurile straine.

Intre familie si afaceri, Romeo Dunca isi petrece multe ore in aer. Are peste 2.500 de ore de zbor ca pilot de elicopter. De altfel, transportul aerian este o investitie importanta. Are acum 8 elicoptere.

La telescaunul de la Valiug, din Semenic, Nelu Popa isi supravegheaza ultimele lucrari inainte de intrarea in sezonul de iarna.

De la glume despre consumul din Romania trec cu usurinta la politica care nu s-a prins de nici unul din cei doi.

Dar pana sa se schimbe politica, Nelu si Romeo se gandesc sa schimbe fata Romaniei. S-au saturat sa schieze in Austria si Elvetia. Vor sa practice sportul preferat acasa, in Banatul montan.

Ioan Popa si-a inceput statiunea in Semenic, la Valiug, in timp ce Romeo Dunca isi doreste o partie de schi moderna pe muntele vecin, la Tarcu.

De sus, tara se vede altfel. Banatenii nostri simt imensul potential de dezvoltare.

Romeo si Nelu vor sa mute partiile de schi din Vest in Romania, pentru ca pasionatii de schi de la noi sa nu mai bata mii de kilometri.

In 2007, a trimis in zona o echipa de specialisti, sa faca o evaluare. Din cauza neatentiei pilotului, elicopterul s-a prabusit. Nimeni n-a patit nimic, pentru ca zapada era mare, dar elicopterul de 500.000 de euro n-a mai putut fi recuperat.

Planurile lui Romeo Dunca de a face una dintre cele mai mari zone schiabile din Romania stagneaza insa. De ceva timp, cei care administreaza Parcul "situl natura 2000" de la Tarcu i-au dat un aviz negativ. Desi a investit aproape 2 milioane de euro in 5 ani de evaluari si studii. E suparat ca lui i se pun bete in roate, in timp ce in zona padurile iau drumul gaterelor.

Romeo nu vede acest proiect ca o afacere, ci mai degraba ca o mostenire pe care vrea s-o lase zonei. Proiectul lui a intampinat de la inceput hopuri. La o primarie din zona, in Zavoi i s-au cerut 50.000 de euro spaga. A dat banii si i-a denuntat pe cei care au fost ulterior arestati si condamnati.

Tot acolo pe muntele Tarcu, Romeo Dunca si-a construit si propriul refugiu, ferit de ochii lumii, departe de lumea dezlantuita.

Cabana are propria autonomie. Curentul, apa, aerul si peisajul sunt gratis.

De multe ori, seara, cei doi prieteni stau in fata semineului si a unui pahar de vorba. Doi banateni indrazneti. Care au temeri, slabiciuni si angoase. Dar si sperante.

Ei stiu ca Romania poate si trebuie sa se schimbe. Si trebuie sa-i convinga pe oamenii de valoare sa ramana acasa sau sa se intoarca de pe meleagurile straine.

Cu viziune, curaj si incredere, romanul nu numai ca supravietuieste, dar are puterea sa-si schimbe si conditia.

Romeo si Nelu ne spun o poveste, povestea unor oameni indrazneti, care au stiut sa se daruiasca visurilor si sa se inconjoare cu oameni de valoare.

Ei sunt impliniti, dar nu au au uitat de unde au plecat si stiu unde vor sa ajunga. Nu alearga dupa milioane, ci le fac, pentru ca au muncit fiecare banut si ii cunosc valoare. Doi oameni care nu traiesc intr-un clopot de sticla, ci intr-un firesc si o normalitate pe care o doresc si celor din jur.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
"Orasul ascuns", partea 3-a: Autoritatile raman neputincioase, iar voluntarii din fundatii incapabili sa-i ajute pe oamenii fara adapost

In Bucuresti, autoritatile raman neputincioase, iar voluntarii din fundatii incapabili sa-i ajute in mod real pe oamenii fara adapost. 

"Orasul ascuns", partea a 2-a. Ce fac azi fostii aurolaci ai tranzitiei, acei copii filmati in anii '90 cu punga de aurolac la gura

Oamenii fara adapost supravietuiesc doar pentru ca, iarna de iarna, se refugiaza prin canale. Orasul de sub oras se intinde pe kilometri, iar retelele subterane sunt singurul adapost pentru acesti sarmani.

"Orasul ascuns", partea 1. Gara de Nord - poarta spre iadul infectiilor si piata de droguri in Bucuresti

Reporterii "Romania, te iubesc" au coborat in lumea subterana a oamenilor strazii. Au facut o incursiune in Capitala de sub Bucuresti, intr-un univers dominat de droguri, boli si mizerie. 

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.