Centura Bucureștiului vs Centura Sofiei. Ei au 5 benzi și giratorii suspendate, noi facem slalom printre gropi

×
Codul embed a fost copiat

Bucureștiul a rămas singura capitală europeană fără o centură ocolitoare modernă. Șoferii care folosesc Centura Capitalei își distrug mașinile în gropi și pierd timp și carburant.

În jurul Sofiei, de exemplu, se circulă cu 120 de kilometri pe o șosea cu până la 5 benzi. Duminică, de la ora 18, la emisiunea "România, te iubesc" aflăm ce s-a întâmplat la noi cu contractele de sute de milioane de euro și vedem cum răspund oficialii când sunt întrebați despre starea jalnică a drumului.

România - 2018. În timp ce oficialii sărbătoresc 100 de ani de la Marea Unire, pe centura de nord a Capitalei maşinile aşteaptă în cozi kilometrice. În timp ce Guvernul se laudă cu cea mai mare creştere economică de pe continent, pe centura de sud maşinile fac slalom printre gropi.

Șofer: "Bătaie de joc! Asta, mâine dacă treceţi, e dată la o parte de pe şosea! Plătim o căciulă de bani taxe şi toate alea"

Aşa se circulă pe cel mai important nod rutier din România. Centura face parte din Coridorul European 4. Adică este un obiectiv de o importanţă economică majoră. Atât pentru noi, cât şi pentru restul continentului.

Citește și
romania, gastronomie, obiceiuri culinare, romania te iubesc, - 4
De la coadă pentru salamul de soia, la redescoperirea calităţii. Cât de sănătos mâncăm
Cu cât erau plătiți mercenarii români care au fost uciși în Congo. Detalii despre atacul lansat de rebelii M23

În timp ce România bate pasul pe loc, bulgarii au şi construit ce noi doar am desenat pe hârtie. În vestul Sofiei se circulă pe 5 benzi pe sens! Au giratorii suspendate, poduri şi pasaje. Iar în nordul oraşului, centura este în regim de autostradă - se poate circula cu 120 de kilometri la oră. În Bucureşti, pe singura porţiune modernizată sunt restricţii şi de 30 de kliometri la oră.

Ştefan Ioniţă lucrează de 14 ani în compania de drumuri. În 2014 era şeful departamentului care se ocupa direct de centură, iar din 2016 a fost promovat la conducerea întregii companiei.

Reporter: "Ştiţi ce se întâmplă acolo, de ce sunt blocate lucrările? E o coadă de un kilometru."
Lucian Șova, ministrul Transporturilor. "V-am mulţumit o dată, va mai mulţumesc o dată".
Reporter: "Şi noi vă mulţumim. Ne puteţi da un termen când o să fie gata măcar acel tronson?"
Lucian Șova, ministrul Transporturilor: "Răspunsul nostru la solicitarea dumneavoastră de interviu va fi gata în cel mai scurt timp."

Mergem mai departe pe centura de nord. Sectorul dintre DN2 şi A2. Trebuia demult modernizat. Dăm peste o bandă pe sens, un drum ciuruit de gropi, cu marcaje proaste, poduri periculoase şi şleauri formate în asfalt.

Câţiva muncitori încearcă să repare drumul. Cu lopeţi, mixtura asfaltică încălzită la butelie şi un compactor. Maşinile au numere de Giurgiu, similare cu numele firmei care se ocupă de acest tronson: GECOR.

La România, te iubesc veţi afla ce legătură are şeful companiei care astupă gropile de pe centura cu foşti directori din compania de drumuri şi miniştri ai Transporturilor. Şi tot atunci veţi vedea cum bulgarii şi-au modernizat centura din fonduri europene, în timp ce noi am încercat să o lărgim cu bani de la buget.

Articol recomandat de sport.ro
Ungurii au reacționat imediat după ce România a spulberat-o pe Ucraina la EURO 2024
Ungurii au reacționat imediat după ce România a spulberat-o pe Ucraina la EURO 2024
Citește și...
România, te iubesc! Emisiunea INTEGRALĂ 10.12.2017
România, te iubesc! Emisiunea INTEGRALĂ 10.12.2017

Rădăcinile ne urmăresc toată viaţa. În slujbe diferite, în vieţile reîncepute departe, în tot ce învăţăm, România îşi lasă amprenta.

De la coadă pentru salamul de soia, la redescoperirea calităţii. Cât de sănătos mâncăm
De la coadă pentru salamul de soia, la redescoperirea calităţii. Cât de sănătos mâncăm

Bucătăria românească, partea I. Bucătăria fiecărei ţări poate fi considerată o oglindă a culturii şi a nivelului de trai. În România avem mii de restaurante, iar pe mâncare cheltuim anual miliarde de euro.

Cat de mare este puterea vloggerilor, dar si cat de bine se castiga din acest fenomen social, duminica, la Romania, te iubesc
Cat de mare este puterea vloggerilor, dar si cat de bine se castiga din acest fenomen social, duminica, la Romania, te iubesc

In era video au milioane de fani printre adolescentii romani. Distreaza, dar si influenteaza tanara generatie. Sunt vloggeri. Tineri care isi filmeaza viata si o posteaza pe internet.

Drama romanilor din Norvegia, ai caror copii au fost luati de stat, duminica la
Drama romanilor din Norvegia, ai caror copii au fost luati de stat, duminica la "Romania, te iubesc", ora 18:00

Duminica, de la ora 18:00, debuteaza cel de-al 16-lea sezon Romania, te iubesc!, ce promite o serie de anchete senzationale, in care vor fi puse in lumina reflectoarelor cazuri care afecteaza Romania.

Recomandări
Cât pot câștiga studenții care vor să lucreze pe timp de vară. Mulți dintre ei își caută un job sezonier
Cât pot câștiga studenții care vor să lucreze pe timp de vară. Mulți dintre ei își caută un job sezonier

Vacanța se apropie, iar elevii și studenții care vor să lucreze își caută un post. Sunt multe locuri pentru ospătari, barmani sau lucrători comerciali. Cei care vor avea salariul minim pe economie vor primi 2.363 de lei net.

Atmosferă de neuitat în Munchen, la meciul României. Suporterii au cântat neîncetat
Atmosferă de neuitat în Munchen, la meciul României. Suporterii au cântat neîncetat "Hai, România!"

"Când ne visăm împreună, ne adunăm împreună"! Și asta au făcut mii de suporteri români care au oferit momente emoționante și intense pe tot parcursul meciului România-Ucraina, dar și cu câteva ore înainte de începerea partidei.

Austria - Franța 0-1, la EURO 2024. Les Bleus câștigă fără să înscrie GALERIE FOTO
Austria - Franța 0-1, la EURO 2024. Les Bleus câștigă fără să înscrie GALERIE FOTO

Franța a câștigat după un autogol meciul cu Austria din prima etapă a grupelor EURO 2024. Partida de la Dusseldorf a fost în direct la PRO TV și VOYO.