Peste 10.000 de afaceri romanesti se bazeaza pe reteaua de promovare a Facebook-ului: "Trebuie sa te imprietenesti cu ei"
Intr-o lume in care suntem total dependenti de internet, peste 10.000 de afaceri romanesti au pagina de Facebook activa.
Potrivit statisticilor recente, reteaua de socializare a devenit principalul instrument de marketing pentru antreprenorii de la noi.
Mai ales firmele mici, aici isi construiesc imaginea si clientela.
Patronii spun ca Facebook este, cu cei peste 9 milioane de utilizatori ai sai, cel mai mare "magazin" din tara.
Bogdan isi verifica pagina de Facebook in permanenta, ca sa-si cunoasca publicul. Face sosete colorate pentru barbati si femei.
Bogdan Voiculescu, fondator Madam Mitza: "Facebookul este cel mai simplu tool de a ajunge la potentialul client. Trebuie sa te imprietenesti cu ei, iti gandesti strategia pentru Facebook si ulterior aplici si pentru site si pentru materiale de promovare, pentru materiale tiparite, pentru cand te prezinti la un targ"
Statisticile arata ca peste 68% dintre romanii de pe Facebook sunt casatoriti. Exact pe ei ii cauta Ana, care face educatie alternativa pentru copiii de peste 5 ani si pentru parintii lor.
Ana Bacioi, co-fondator PlaYouth.ro: "Chiar la inceput am avut mai intai o pagina de Facebook si apoi un site. Parintii sunt pe Facebook, sunt foarte multe grupuri de parinti cu copii, in care gasesti informatii utile. Ai parintii, isi iau de acolo informatii, si-atunci toate atelierele, cursurile, inclusiv taberele le promovam pe grupuri."
Pe Facebook, cea mai importanta ancora, cea care iti poate aduce cei mai multi oameni pe pagina, este imaginea.
Razvan Bestea, fotograf: "De la Instagram, cand iti fotografiezi farfuria de mancare, s-o vada 500.000 de prieteni, da fotografiezi mancarea, ai un concept acolo, nu o fotografiezi jumatate goala, imprastiata, dar incepi sa foloseste niste filtre, niste efecte, astfel incat fotografia sa rate mai bine, sa vanda mai bine practic intr-un fel propria ta imagine".
Si mai ai nevoie de ceva: de povesti si articole care sa fie relevante pentru cautarile viitorilor clienti.
Mihai Vanatoru, managing partner DWF: "Articole care raspund unor probleme complete ale persoanelor pe care le targheteaza. Dupa ce cream acest continut, trebuie sa-l si popularizam un pic, adica sa incercam sa atragem trafic pe el, fie prin social media, fie prin parteneriate cu alte site-uri".
Tot pe Facebook au pagina si peste 2500 de magazine online, iar companiile mari se gandesc acum sa faca pachete "all inclusive" pentru afacerile mici.
Razvan Tudor, director comercial DPD Romania: "Inseamna ca tu vei avea ideea si vei putea primi o solutie tehnica si consultanta gratuita, incepand de la modul in care sa-ti faci magazinul si vorbim despre website, cum sa-si integrezi solutiile de plata in colaborare cu o banca, partea de integrare a magazinului online cu zona de curierat".
Si alte retele de socializare au aplicatii pentru antreprenori: LinkedIn, de exemplu, are varianta profesionala pentru recrutari, iar Twitter, pentru promovarea afacerii.