Inapoi in viitor. Familiile se aduna din nou in fata televizoarelor, dar navigheaza pe internet
Traditionalele "living room"-uri sau sufragerii (cum sunt cunoscute in Romania) s-au transformat in centre multimedia, unde familia se uita la TV, dar foloseste in acelasi timp smartphone-urile si tabletele.
Conform raportului anual al autoritatii britanice din sectorul comunicatiilor, Ofcom, tendinta familiilor din Marea Britanie este sa se adune din nou in fata televizoarelor - asa cum se intampla in anii '50 si '60 - si sa urmareasca show-urile de televiziune.
Exista insa o singura diferenta, scrie Daily Mail. Si anume faptul ca jumatate dintre acesti privitori la TV folosesc in acelasi timp gadgeturi precum smartphone-uri sau tablete pentru a se uita la clipuri, a trimite mesaje pe chat si pentru a interactiona pe retelele de socializare Twitter si Facebook. De asemenea s-a observat amplificarea unui fenomen nou, acela de a comenta in timp real pe internet sow-ul de televiziune care are loc in acel moment - acest fenomen fiind denumit "media meshing".
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
In raportul Ofcom se arata de exemplu ca in timpul finalei de tenis de la Wimbledon, un sfert dintre privitorii la TV comentau si interactionau in timp real pe internet: 1,1 milioane de oameni au postat pe Twitter de 2,6 milioane de ori, folosind hashtag-uri relationate cu acel meci.
O alta jumatate dintre acesti dependenti de tehnologie fac parte din ceea ce a fost numit de Ofcom drept "media stack", adica acei oameni care stau in fata televizorului si desfasoara activitati online care nu au nicio legatura cu show-ul TV respectiv, inclusiv comentarii pe Facebook si shopping-ul online.
Aceasta crestere a numarului de centre multimedia "acasa", in Marea Britanie, este provocata de inmultirea posesorilor de smartphone-uri si tablete, cu o medie care arata ca intr-o familie sunt cel putin 3 device-uri conectate la internet.
De asemenea, 1 familie din 5 detine 6 sau mai multe gadgeturi care pot fi conectate la internet. Jumatate dintre adultii englezi detin un smartphone, iar numarul detinatorilor de tablete s-a dublat in ultimul an. In 2012, 11% dintre familii detineau un astfel de device mobil.
Intre anii 1990 si 2000 familiile si-au achizionat al doilea televizor, in special pentru copii, care stateau in camerele lor pentru a urmari programele preferate. Acum, acest trend a fost inlocuit cu achizionarea unui singur televizor, dar cu diagonala a ecranului mare, de peste 43 de inch.
Sursa: Daily Mail
Etichete: twitter, TV, facebook, online, internet, televizoare,
Dată publicare:
01-08-2013 09:20