iLikeIT. Dronele vor fi folosite in curand la misiuni de salvare, dar si la curse de roboti. Modul in care vor fi pilotate
Cursele cu drone au devenit foarte populare pe internet, chiar daca au aparut de curand. Intrecerile sunt cat se poate de serioase, pentru ca vorbim de masinarii puternice, controlate de piloti bine pregatiti.
Cele mai noi versiuni sunt din fibra de carbon si au motoare foarte puternice. Exista inclusiv cu nu mai putin de 6 motoare, foarte usoara. Partea spectaculoasa e ca pot zbura cu o viteza de pana la 130 de kilometri pe ora si sunt stabile in aer, iar pilotul poate sa vada cu ochelari de realitate augmentata imagini din camera montata pe drona. Iata, asadar ca ne putem pregati si pentru campionate de drona, cat de curand.
Pentru astfel de curse, traseul este unul special. Circuitul trebuie amenajat in interiorul stadioanelor, al cladirilor abandonate sau in parcuri. Si, evident, e nevoie de mult talent ca sa poti controla aparatul la viteze atat de mari.
Dronele pot fi folosite insa si in alte situatii - pentru transport sau in misiuni de salvare, de pilda. Unele pot transporta pana la 10 kilograme pentru o ora. Dar, la nevoie o drona mai mica, cu 6 motoare poate ridica un pachet de prim ajutor. Iar costurile de achizitionare a unui astfel de aparat sunt mici.
Ca sa operezi un elicopter pentru o misiune de cautari costa 2000-3000 de dolari pentru o ora. Cu dronele poti sa faci acelasi lucru la 200-300 de dolari. Dronele pentru salvare pot fi controlate de la distanta de specialisti. Pe ele pot fi montate atat camere de inalta rezolutie, cat si cu infrarosu sau cu senzori de caldura. Totul ca misiunile sa fie cat mai eficiente.
Dar sa nu uitam de dronele folosite pentru a surprinde imagini spectaculoase. De exemplu, 3DR Solo, o drona inteligenta ce te va urmari in raza in care te misti, iar imaginile filmate in 360 de grade vor spune toata povestea. Costa putin peste 1000 de dolari.
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, drone, salvare, curse, george buhnici, realitatea augmentata,
Dată publicare:
29-01-2016 10:55