iLikeIT. Cum sa va feriti de magazinele straine care ar livra marfuri defecte. Sfaturile primite de la ECC
Nu tot ce zboara se mananca sau, altfel spus, nu tot ce este ieftin va fi si bun.
Afirmatia e valabila si pe internet, unde unele magazine straine sunt reclamate de romani ca ar livra marfuri defecte.
George Buhnici ne spune mai multe. Incepand cu luna mai a anului 2017, Centrul European al Consumatorilor din Romania - ECC Romania a primit in jur de 100 reclamatii impotriva companiei Comanda Online EOOD, inregistrata in Bulgaria.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Comanda Online EOOD opereaza in Romania prin 5 site-uri: www.produstv.ro, www.pretulverde.ro, www.teleshoponline.ro, www.ymart.ro si www.sculestern.ro. De asemenea, aceste site-uri sunt promovate si prin Facebook si pe site-ul www.shopmania.ro. Toate site-urile sunt redactate in limba romana, iar platile sunt afisate in RON (lei).
Consumatorii romani care au cumparat produse de pe aceste site-uri s-au plans in principal de urmatoarele probleme:
Livrarea altor produse decat cele prezentate pe site si comandate de consumatori. Livrarea unor produse de calitate slaba sau deja folosite. Defectarea produselor la prima utilizare sau dupa doar cateva utilizari.
In fiecare din aceste situatii, consumatorii au incercat fie telefonic, fie prin e-mail sa rezolve problemele aparute, dar nu au reusit: fie comerciantul nu raspunde deloc, fie, in situatiile in care raspunde, nu da curs solicitarilor consumatorilor.
Astfel, consumatorilor le sunt refuzate:
Returnarea produselor in termenul de 14 zile calendaristice si rambursarea contravalorii acestora, in conformitate cu regulile stabilite prin OUG 34/2014 care transpune in legislatia romana Directiva 2011/83/UE. Remedierea deficientelor aparute in termenul de garantie in conformitate cu regulile stabilite in Legea 449/2003 care transpune in legislatia romana Directiva 1999/44/CE.
Mai mult, consumatorii care au achizitionat produse de folosinta indelungata nu au primit certificat de garantie si instructiuni de utilizare in limba romana, asa cum prevede legislatia romana.
Desi compania este situata in Bulgaria, aceasta trebuie sa respecte dispozitiile imperative ale legii romane si sa nu-i lipseasca pe consumatorii romani de protectia acestora, avand in vedere faptul ca acest comerciant isi directioneaza activitatea, prin orice mijloace catre teritoriul Romaniei (site-uri in limba romana, preturi in lei, serviciu relatii cu clientii in limba romana), in conformitate cu regulile stabilite prin Regulamentul (CE) 593/2008 privind legea aplicabila obligatiilor contractuale.
Plata pentru produsele comandate s-a facut in majoritatea cazurilor in numerar, consumatorii neputand in acest fel sa apeleze la protectia oferita de plata online prin card de credit sau de debit, in special procedura de refuz la plata (chargeback) prin care ar fi putut sa-si recupereze sumele platite.
ECC Romania a preluat toate reclamatiile si le-a transmis catre ECC Bulgaria, Centrul din statul unde isi are sediul comerciantul, conform procedurii de lucru a Retelei ECC. Pana in acest moment, toate incercarile de solutionare pe cale amiabila ale colegilor de la ECC Bulgaria au ramas fara niciun rezultat, comerciantul Comanda Online EOOD refuzand sa raspunda.
Avand in vedere situatia creata si numarul mare al consumatorilor prejudiciati, ECC Romania, impreuna cu ECC Bulgaria au decis sa aduca la cunostinta autoritatilor cu atributii in domeniu cele constatate pentru luarea tuturor masurilor legale care se impun. Centrele Europene ale Consumatorilor nu pot controla activitatea comerciantilor si nu pot aplica sanctiuni, ci pot doar facilita solutionarea pe cale amiabila a reclamatiilor.
Sfaturi pentru a evita astfel de probleme:
Citeste cu atentie termenii si conditiile comerciantului, verifica politica acestuia de retur si garantie. In cazul in care acestea sunt vagi, incomplete, daca nu exista un formular de retur sau o adresa la care poate fi returnat produsul, evita sa cumperi de pe acel site.
Verifica termenii si conditiile, sectiunile de contact si informatii legale pentru a afla care este identitatea comerciantului. Daca nu exista informatii despre comerciant, denumirea acestuia, numarul de inregistrare, adresa postala sau alte date de contact, nu cumpara de pe acel site.
Cauta informatii pe internet - forumuri, opinii ale altor utilizatori etc. - despre respectivele site-uri sau respectivul comerciant.
Plateste, atat cat este posibil, prin card pentru a beneficia de protectia oferita in caz de frauda, probleme legate de livrare, refuzul retragerii din contract in 14 zile etc.
Atunci cand platesti in numerar la livrare, deschide coletul in prezenta curierului si verifica starea produsului, iar daca acesta nu este in regula, nu-l accepta si nu plati. Daca vanzatorul nu-ti ofera optiunea de a deschide coletul la livrare pentru a-l verifica inainte de a plati, ar fi bine sa refuzi coletul
Sursa: Pro TV
Etichete: reclamatii, ilikeit, online, comenzi, produse, george buhnici,
Dată publicare:
01-08-2017 08:53