Hotelul unde oaspetii sunt tratati regeste de un robot care le cheama un taxi sau le spune prognoza meteo. Cat costa o camera
Un hotel din Stockholm pune la dispozitia clientilor un serviciu unic in lume - un angajat robotizat care ofera ajutor la orice ora din zi sau noapte.
Se "trezeste" la viata cand isi aude numele rostit de oaspeti. Si le cheama un taxi, le spune cum va fi vremea sau le recomanda un restaurant bun unde sa ia cina.
Cei care se cazeaza la acest hotel din capitala Suediei au la indemana un prieten virtual, care le poate spune daca trebuie sa isi ia umbrela la urmatoarea iesire. In plus, le poate chema un taxi, le pune muzica preferata dintr-o lista vasta de artisti si poate modifica intensitatea luminii.
Josefine Qviberg, managerul hotelului: "Ea este prietena noastra, Alexa. Haideti sa o rugam sa ne seteze alarma. Alexa, seteaza alarma pentru maine, la 5 dimineata. Alarma este setata pentru cinci dimineata."
In cazul in care oaspetii vor sa ia cina in oras, nu trebuie sa sune la receptie sau caute pe internet pentru a gasi un restaurant.
Josefine Qviberg, managerul hotelului: "Oaspetii se pot afla in orice colt al camerei. Se pot relaxa in pat, iar Alexa le va recomanda un restaurant bun cautand recenzii pe internet."
Pentru a intra intr-o "discutie" cu Alexa, trebuie sa ii rostesti numele mai intai. Tehnologia este adaptata pornind de la un dispozitiv similar creat ca sa fie folosit acasa. O camera de hotel dotata cu un prieten virtual costa aproximativ patru sute de dolari pe noapte.
Daca oaspetii vor fi multumiti, tehnologia va fi implementata si in celelalte 188 de hoteluri ale aceleiasi companii.
Alexa este un nou exemplu ca ne indreptam spre o lume in care tot mai multe gadgeturi "comunica" intre ele, cred specialistii.
Sase miliarde si jumatate de asemenea dispozitive sunt astazi folosite la nivel mondial, cu 30% mai multe decat in 2015.