Cu trenul, prin Europa

Elvetia

Europa in ritmul rotilor de tren. O varianta romantica si cat se poate de placuta! Daca stii ce si cum sa alegi!

De la bun inceput este bine sa ai in vedere ca trenul nu-i avion, deci nu te duce la destinatie cu viteza fulgerului. Si nu e nici masina personala, deci nu ai acelasi confort.

Daca nu ai un buget care sa-ti permita conditiile unui tren de lux (da, da, exista si asa ceva), atunci trebuie sa te multumesti sa dormi laolalta cu altii, sa iti iei cu tine mancare si bautura indeajuns si produse pentru toaleta.

Pentru orice drum international cu trenul, iti trebuie o legitimatie de calatorie. Poti opta pentru un bilet dus-intors, bilete pe itinerarii sau pass-uri (abonamente).

Iata pe scurt, despre ce este vorba:

Citește și
Dunarea la Cazane. Statuia lui Decebal de la Portile de Fier
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Biletul dus-intors – Nu este cea mai potrivita varianta, poate fi mai scumpa decat un bilet de avion low-cost. Un drum de la Bucuresti la Paris, costa, la oferta, 320 de euro de persoana. Dublu decat un bilet low-cost, rezervat cu trei luni inainte.

Biletele pe itinerarii: Ai avantajul de a-ti alege singur destinatia, fie ca pleci din Romania, fie ca esti deja pe teritoriul alte tari europene. De exemplu, cu 98 de euro, la clasa a II-a, poti ajunge de la Bucuresti pana la Praga, iar biletul tau are o valabilitate de 2 luni.

Pass-uri de calatorie: Ai la dispozitie trei abonamente. InterRail Global Pass, care iti ofera posibilitatea de a te deplasa in 30 de tari europene. Poti opta pentru varianta flexibila (il folosesti doar cateva zile) sau varianta continua (22 de zile sau 1 luna, continuu). Pretul variaza intre 809 euro si 159 de euro, in functie de ce alegi si de varsta pe care o ai. Tinerii sub 26 de ani si copiii beneficiaza de reducere.

Al doilea tip de abonament este cel valabil pe teritoriul unei singure tari: InterRail One Country. Poti calatori in tara aleasa in viarianta flexibila de 3, 4, 6 sau 8 zile, la alegere, intr-un interval de o luna. De exemplu, ca sa mergi in Franta, Germania sau Marea Britanie, la clasa I, platesti intre 255 si 404 euro, in functie de varianta aleasa, iar la clasa a II-a, intre 189 si 299 de euro. Poti alege, insa, tari mai ieftine, ca Bulgaria, Cehia sau Turcia. Platesti intre 66 si 161 de euro la clasa I si intre 49 si119 euro la clasa a II a.

In fine, al treilea tip de abonament este Balkan Flexipass, valabil 5, 10 sau 15 zile dintr-o luna, la alegere. Poti vizita Bulgaria, Macedonia, Grecia, Serbia, Muntenegru si Turcia. Tarifele difera in functie de varsta: copii (intre 4 si 12 ani), tineri (intre 12 si 26 de ani), adulti (26-60 de ani) si seniori (peste 60 de ani).

Si daca toate variantele de mai sus iti sunt peste mana, mai ai posibilitatea sa folosesti un Rail Plus, prin care, indiferent de varsta pe care o ai, beneficiezi de o reducere de 25% din tarfiul integral al biletelor internationale pe relatii fixe. Si asta, timp de un an.

Ca sa fii sigur de succesul calatoriei tale cu trenul, nu trebuie sa neglijezi urmatorul aspect. Cu ce tip de tren calatoresti?

TGV
Trenurile de mare viteza – daca esti grabit si nu doresti sa petreci o vesnicie pe drum, alegi un tren care circula cu viteze de pana la 300 de kilometri la ora. Rezervarea este obligatorie si platesti un supliment.

Trenurile obisnuite, de zi – o varianta ceva mai ieftina decat trenurile de mare viteza ar fi un Intercity (IC) sau Eurocity (EC). Sunt rapide si te duc unde vrei fara sa faca opriri prea multe. Daca vrei ceva si mai ieftin, atunci, alegi un Direct, Interregio sau Expres. Aceste trenuri au mai multe statii, deci vei ajunge ceva mai tarziu.

Trenurile locale – romantic, relaxant, dar...dureaza o vesnicie. Cam asa s-ar putea descrie o calatorie cu un tren local. Romantic si interesant, pentru ca face ocoluri prin orase si sate pitoresti unde poti intalni oameni ai locului.

Ritmul lor de mers este, insa, departe de un supersonic.
Si daca tot faci o vesnicie pe drum, de ce sa nu profiti din plin de asta? Alegi, frumos, o ruta turistica prin Austria, Germania sau Elvetia si vei putea admira splendoarea unor peisaje desprinse din povesti: lacuri, cheiuri, munti.

Trenurile de noapte – e posibil sa faci mai multe zile pe drum. In cazul acesta, un tren cu vagoane de dormit, cusete sau banchete rabatabile este binevenit. Cele mai convenabile, ca pret, sunt trenurile cu banchete sau cusete. Te intrebi poate daca vei putea dormi linistit, avand in vedere ca treci peste noapte frontiera, de exemplu. Nu-ti face griji! Insotitorul de vagon aduna legitmatiile de calatorie si pasapoartele pentru formalitatile de granite, iar dimineata le vei primi inapoi.

Trenurile hotel – aici, vorbim de varianta de lux, cu banchete rabatabile sau cusete. Orice tren de acest gen are restaurant si bar, iar cina si mic dejunul sunt incluse in supliment. Rezervarea este obligatorie.

Nu uita ca nu poti sa te opresti unde vrei tu la bancomat, asa ca e bine sa ai in buzunar suficienti bani cash. In plus, trebuie sa ai mare grija de bagaje, pentru ca niciun transportator nu-si asuma responsabilitatea in cazul in care ramai fara ele. Si daca iti imaginezi ca-ti poti lua toata casa cu tine, te inseli. Nu ai voie cu mai mult de 3 bagaje usor transportabile, care sa incapa in locurile destinate depozitarii lor.

Inainte de a pleca la drum asigura-te ca ai mersul trenurilor si ca stii exact unde trebuie sa cobori. Statiile nu sunt intotdeauna anuntate!!! Ca sa nu ai surprize neplacute, informeaza-te despre ruta pe care vrei sa mergi si vezi daca nu cumva iti trebuie o rezervare inainte. Si chiar daca o ai, si totul pare in regula, fii atent in ce vagon te urci. Unele vagoane sunt separabile, asa ca s-ar putea sa te trezesti in alta parte decat iti doresti.

Poti sa-ti cumperi legitimatiile de calatorie de la 68 de statii si agentii de voiaj CFR din tara. Si ca sa-ti fie mai usor cam cat te-ar costa o astfel de plimbare, iata un exemplu concret:

Bucuresti - Munchen - adult pentru o calatorie dus-intors

Rute fixe:

►Plecare din Romania dus-intors - valabil 2 luni:

Trebuie sa faci rezervare. Preturile DOAR pentru rezervare sunt:

turist - 35 de euro

dublu: 50 de euro

single: 100 de euro

Pretul biletului (la care se adauga si rezervarile de mai sus):

clasa I - 256,05 euro

clasa a II-a - 170,51 euro

►Oferta Munchen Special - dus-intors valabil 1 luna

clasa I - 209,05 euro

clasa a II-a - 141,51 euro

Rute flexibile - iti alegi singur drumul:

- Bilet itinerariu dus-intors - valabil 2 luni

clasa I - 279,39 de euro

clasa a II-a - 185,20 euro

- Oferta Munchen Special

clasa I - 221,39 euro

clasa a II-a - 149,20 euro

Abonament InterRail Global

►5 zile din 10 valabile: clasa I - 329 de euro; clasa a II-a - 249 de euro

►10 zile din 22 valabile: clasa I - 489 de euro; clasa a II-a - 359 de euro

►22 de zile continuu: clasa I - 629 de euro; clasa a II-a - 469 de euro

►1 luna continuu: clasa I - 809 euro; clasa a II-a - 599 euro

InterRail One Country - poti avea gratuitate sau reduceri pe unele linii navale si la intrarile in muzee:

3 zile - clasa I - 255 de euro; clasa a II-a - 189 de euro

4 zile - clasa I - 285 de euro; clasa a II-a - 209 euro

6 zile - clasa I - 363 de euro; clasa a II-a - 269 de euro

8 zile - clasa I - 404 euro; clasa a II-a - 299 euro

Rail Plus, valabil doar pe rutele fixe (reducere de 25%)

Pentru un adult costa 25 de euro, la care se adauga 75% din pretul initial al calatoriei:

Bilet intinerariu - clasa I - 217 euro; clasa a II-a - 153 de euro

Munchen Special - clasa I - 182 de euro; clasa a II-a - 131 de euro

Ai sfaturi pentru cei care vor sa plece la drum? Stii totul despre un oras sau o tara? Ai fotografii spectaculoase sau vreo filmare care sa ilustreze cateva randuri? Trimite-ne povestea ta!

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Vacanta cu 400 de euro de cuplu!
Vacanta cu 400 de euro de cuplu!

Vacanta de vis in strainatate cu doar 400 de euro? Da! Si inca in doi! Cele mai ieftine destinatii? Bulgaria, Grecia si Croatia.

Dunarea la Cazane. Statuia lui Decebal de la Portile de Fier
Dunarea la Cazane. Statuia lui Decebal de la Portile de Fier

Cea mai spectaculoasa portiune a Dunarii, in tot parcursul ei european, este la Cazane, langa Drobeta Turnu Severin. Cel mai lung defileu natural din toata Europa pare taiat cu o sabie imensa in stancile care se inalta peste Dunare la inaltimi de 200 m.

Corina Caragea: Ce nu trebuie sa pierzi la Paris si Londra!
Corina Caragea: Ce nu trebuie sa pierzi la Paris si Londra!

Anul acesta, Corina Caragea, frumoasa prezentatoare a Stirilor Pro TV din sport a avut parte de o vacanta de vis. De la Paris, la Londra, a vizitat tot ce a putut, la inceput de vara.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.