Tot ce-ti poti dori! Casa "nava pamanteana", cu facturi zero toata viata
Sunt construite din cauciuc, cutii de conserve, sticle din plastic, cartoane, metal reciclat, lemn reciclat, pamant si alte materiale care, la prima vedere, pot fi calificate drept gunoaie.
Evenimentul Zilei: Si, chiar daca ridicarea lor presupune costuri similare construirii unei cladiri conventionale, "casele-nave" aduc economii pe toata durata vietii. Asta pentru ca facturile la utilitati sunt zero. Astfel de locuinte sunt 100% independente si isi asigura intern energia, apa, caldura, chiar si hrana necesara locatarilor, prin surse alternative: panouri solare, instalatii de captat apa de ploaie si zapada si sere. In lume, peste 3.000 de oameni locuiesc in astfel de case, cele mai multe fiind construite in SUA. "Cateva zeci sunt si in Canada, iar, recent, am remarcat o unda de interes crescand din partea Australiei si vom construi una acolo in 2011", explica Kirsten Jacobsen, director al Earthship Biotecture, compania care a patentat inventia si care construieste casele numite "earthship".
Gandul: GOANA DUPA „MASA DE SARBATORI”. CATA MANCARE ARUNCA UN ROMAN. Cinci sfaturi ca sa nu risipiti banii la gunoi Sute de romani iau cu asalt marile magazine cuprinsi de febra cumparaturilor. Cadourile si mancarea raman pretextul invaziei in supermarketuri, chiar si intr-un an in care bugetul mediu de cheltuieli pentru Sarbatori al unei familii de romani este de 1.052 de lei, comparativ cu 1.523 de lei, in 2009 , potrivit unui studiu Mednet. "Reducerea bugetului destinat alimentelor pentru Craciun si Revelion se va face prin renuntarea totala la anumite produse cum ar fi bauturile alcoolice - 34,2% nu vor mai cumpara deloc -, achizitionarea intr-o cantitate mai mica de bauturi racoritoare, carne, bauturi alcoolice, legume/fructe si produse traditionale", spun reprezentantii Mednet.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Romania Libera: De ce au Becali si Tiriac pasuni intre pistele de pe Otopeni Ministerul Transporturilor vrea sa dezvolte Aeroportul Henri Coanda din Otopeni si sa dubleze suprafata de teren ocupata de aceasta unitate, operatiune care necesita exproprierea a 600 hectare de teren in zona de est a aerogarii. „Urmeaza sa facem exproprieri pentru extinderea Aeroportului Otopeni in zona de est, unde vom dubla suprafata actuala de 650 hectare", a declarat recent directorul general al companiei Aeroporturi Bucuresti, Tudor Jidav. Terenurile aflate in vecinatatea aeroportului si situate pe directia de extindere a acestuia spre est, pana in viitoarea autostrada A3 Bucuresti-Moara Vlasiei, au atras aten¬tia multor investitori care s-au grabit sa le cumpere de la localnici la preturi de nimic. Aceasta, cu toate ca se stia inca din 1999 ca pe ele va fi derulat proiectul de extindere a aeroportului.
Jurnalul National: Mamicutele si bebelusii, prinos de recunostinta! Mai-marii zilei, Traian Basescu si Emil Boc, s-au straduit, chiar si cu pretul minciunii, sa convinga prin puterea exemplului personal ca e bine ca "mamicutele" sa se intoarca mai repede la munca si sa nu mai stea doi ani acasa "pe banii statului" sa-si creasca "bebelusii". In operatiunea de a convinge masele de "mamicute" ca nu trebuie sa aleaga varianta care le "deprofesionalizeaza" s-a alaturat si Elena Udrea, care nu are copii, nu vorbeste din experienta, dar… vorbeste. Cum cei care au luat cuvantul nu au convins, fiind complet pe langa subiect, Jurnalul National va ofera opiniile si experienta unor mamicute-ziariste despre concediul maternal si ingrijirea bebelusilor.
Adevarul: Joaca guvernelor cu bugetele Romaniei Statul cheltuieste 70% din veniturile sale cu asistenta sociala si cu plata angajatilor din sistemul public. Niciun guvern nu a corectat acest dezechilibru. Ziarul „Adevarul“ a realizat o analiza a bugetelor Romaniei pe ultimii zece ani. Rezultatul: viziunea pe termen lung a lipsit cu desavarsire. In timp ce se plaseaza pe ultimul loc in UE in privinta incasarilor la bugetul general consolidat, Romania ocupa un „onorabil" loc noua la ponderea remunerarii angajatilor la stat in totalul veniturilor, potrivit unei analize elaborate de Consiliul Fiscal. In privinta cheltuielilor cu pensiile, Romania este pe locul doi in UE, dupa Grecia, si pe primul loc in randul celor mai noi zece state membre.
Ziarul Financiar: Cat de buna a fost spargerea CFR-ului facuta la sfatul Bancii Mondiale avand in vedere starea dezastruoasa de astazi a cailor ferate? In 1990, un tren rapid ajungea de la Bucuresti la Iasi in cinci ore si 40 de minute. In prezent, acelasi tren parcurge distanta de 406 kilometri in sapte ore si 16 minute. Aceeasi situatie este spre Petrosani, Brasov sau Suceava, destinatii spre care timpul de calatorie a stagnat in cel mai bun caz, dar nu a cunoscut niciun fel de imbunatatire. Nu se mai iau in calcul destinatiile Constanta sau Tulcea, unde sub justificarea unor lucrari pentru modernizare timpul de deplasare este dublu in ultimii trei ani. In 20 de ani, reforme peste reforme s-au abatut asupra cailor ferate romane. Dintre acestea, cea mai drastica a fost spargerea cailor ferate in 1998, la sfaturile Bancii Mondiale, care a conditionat astfel finantarea deficitului bugetar al Romaniei.