Situatia maidanezilor din Romania. Teroare sau convietuire pasnica?
Cainii maidanezi au pus stapanire pe marile orase. La Bucuresti, Iasi, Timisoara, Brasov sau Craiova strazile au devenit locul in care isi fac veacul haite de caini fara stapan. Numai in Bucuresti, pe strazi sunt 50.000 de comunitari.
Gandul:In Iasi sunt in acest moment peste 6.000 de caini vagabonzi. Sefii Salubris SA, societatea care are in subordine hingherii, sustin ca in ultimii 4 ani au fost prinse peste 35.000 de patrupede. Lunar, de la bugetul local sunt alocati 80.000 de lei pentru activitati legate de hingherit. Statisticile arata ca cel putin un iesean ajunge zilnic la Spitalul de Urgente, muscat de cainii comunitari. “Pe strazi mai avem aproximativ 4-500 de caini, marea majoritate in zonele limitrofe ale orasului, dar si din acestia circa 80% sunt sterilizati”, spun autoritatile din Oradea. Cainii maidanezi sunt pe strazile Craiovei ca la ei acasa. Serviciul Public de Salubritate are o singura echipa de ecarisaj, care este complet depasita de situatie. De cateva luni de zile, in Brasov nu s-a mai inregistrat nici o agresiune grava a maidanezilor, desi acestia continua sa "patruleze" pe strazi si prin parcuri, in pofida incercarilor edililor de a-i imputina. Care este numarul lor, nimeni nu poate spune nici macar cu aproximatie, iar pentru o numaratoare cu precizie edilii Brasovului au anuntat, la inceputul acestei saptamani, demararea programului BOC - Brasovul, Oras Civilizat - un parteneriat intre SPGA, Asociatia "Milioane de Prieteni", DSVSA si Politia Brasov. In Timisoara, in iunie 2009, doua femei au fost muscate cu salbaticie de o haita de 30 de caini. Pe atunci existau pe strazile capitalei Banatului circa 10.000 de caini. Acum numarul lor a ajuns la 12.000. Patronul societatii care se ocupa de ecarisajul cainilor din Timisoara, Ion Puscas, a declarat ca "zonele preferate ale maidanezilor sunt cele de la periferiile Caii Aradului, Caii Torontalului, cartierele Freidorf, Ciarda Rosie, strada Polona, platformele industriale". In 2010 au fost inregistrate 780 de sesizari ale timisorenilor referitoare la cainii fara stapan, cu 125 mai multe decat in 2009.
Adevarul: Barbat mort si mancat de animale gasit langa Politia Timisoara. Barbatul de 55 de ani murise de ore bune pana sa fie gasit de un trecator in vecinatatea Politiei Municipiului Timisoara. Criminalistii au stabilit ca animalele au apucat sa manance din trupul neinsufletit. Cel mai probabil, barbatul a fost rapus de ger.Din primele date ale oamenilor legii reiese ca victima avea 55 de ani, era domiciliata conform actelor in comuna Biled si in ultima perioada ajunsese sa traiasca pe strazile orasului. Trupul neinsufletit si muscat de animale a fost gasit de un trecator. Anchetatorii au stabilit ca mai multe bucati din piciorul drept al victimei lipsesc, cel mai probabil de vina fiind sobolanii sau cainii din zona. Tot criminalistii au gasit asupra victimei si o amenda, pe care erau trecute datele personale ale barbatului.
"Din primele verificari se pare ca e vorba despre o persoana fara adapost. Trupul va fi dus la morga, unde va avea loc o autopsie pentru stabilirea conditiilor in care s-a produs decesul", a spus Marinela Hotico, ofiter de presa al Inspectoratului de Politie Timis.
ZF.ro: Romania, pe locul trei in UE la cresterea de pret la GPL. Cum a ajuns cel mai ieftin carburant sa se scumpeasca de doua ori mai mult decat benzina? Consiliul Concurentei a anuntat inceperea unei investigatii din oficiu privind posibile intelegeri intre Rompetrol, unul dintre cei mai mari jucatori din piata de GPL, si distribuitorii sai referitor la impunerea unor restrictii privind pretul de vanzare cu amanuntul al autogazului. Statisticile calculate pentru toate cele 27 de state europene arata ca in perioada 04.01.2010-03.01.2011 pe piata locala pretul in euro pentru GPL a crescut cu 37,7% si cu 39% in lei, Romania fiind astfel a treia piata europeana cand vine vorba de dimensiunea scumpirilor aplicate intr-un an. In Bulgaria, de exemplu, preturile au scazut cu circa 30% in perioada analizata, fiind totusi mai mari decat in Romania, in timp ce in Germania, Ungaria, Italia sau Franta majorarile de pret au fost mult mai mici. Tot in acelasi interval, statisticile europene arata ca pretul pe litru de benzina s-a scumpit cu circa 20%, iar cel de motorina cu 24%, Romania ocupand din nou o pozitie fruntasa in ceea ce priveste apetitul companiilor petroliere pentru scumpirile la pompa. In ceea ce priveste factorii care de obicei fac pretul intr-o piata, lucrurile stau aproximativ lafel ca in cazul carburantilor clasici. Astfel, cererea de GPL, la fel ca si cea de benzina sau motorina, a scazut anul trecut cu circa 10%. In ciuda acestui lucru, jucatorii din piata spuneau recent ca preturile de achizitie au crescut semnificativ, GPL-ul fiind la randul sau un produs rezultat in urma procesarii petrolului. Cei mai importanti jucatori din aceasta piata sunt Petrom LPG, Rompetrol Gas si ButanGas Romania.
Adevarul: Scumpirile au adus cod rosu de foamete. Japonezii cred ca Romania e prima intre tarile europene care risca o criza alimentara, din cauza cresterii preturilor. Autoritatile de la Bucuresti sunt indiferente. Inainte de Revolutie, romanii aveau bani, dar nu gaseau mancare. Acum, hrana e peste tot, dar banii sunt tot mai putini. Asa am ajuns in topul mondial al tarilor cu risc de foamete. Stirea ca Romania este pe locul 12 mondial si prima in Europa dupa riscul de infometare a populatiei a facut inconjurul lumii. Expertii niponi s-au uitat pe evolutia preturilor la alimente, coroborata cu evolutia puterii de cumparare a populatiei din cele 80 de tari analizate, exprimata in PIB pe cap de locuitor. Iar intr-o astfel de agregare statistica stam mai bine doar daca ne comparam cu tarile Lumii a Treia.
La noi, puterea de cumparare a scazut dramatic in ultimii doi ani, romanii au venituri tot mai mici si, in acelasi timp, valul scumpirilor se ridica tot mai sus. Raportul Nomura a fost realizat pe baza unor statistici din 2008, dar de atunci lucrurile au evoluat - cel putin in Romania - din rau in mai rau, astfel ca ne putem astepta ca, la o viitoare editie a acestui studiu, sa urcam si mai sus in topul mondial al riscurilor de infometare a populatiei.
Stirileprotv.ro: Cum afli daca un card bancar este fals si ce inseamna cifrele de pe el. Sunt puse la intamplare sau dupa niste coordonate geografice? Ori poate sunt "scrise" ca sa indice obiceiurile de cumparaturi ale fiecaruia? Fiecare se intreaba ce inseamna de fapt datele inscriptionate pe carduri.
Toate companiile care emit carduri folosesc aceleasi reguli atunci cand le inscriptioneaza. In plus, exista si o metoda destul de simpla pentru a verifica daca acel card este real sau fals. Prima cifra de pe un card inseamna domeniul in care activeaza compania care l-a emis. Astfel daca cifra este:
1 si 2 inseamna companii aeriene
3 inseamna turism si entertainment
4 si 5 - banci si institutii financiare
6 inseamna merchandizing
7 - companii petroliere
8 - telecomunicatii
9 semnifica asigurarile de stat (pentru tarile unde aceste sisteme sunt bazate pe servicii de card)
Primele 6 cifre formeaza Numarul de Identificare al Emitentului:
Visa - 4xxxxx
Mastercard - 51xxxx, 55xxxx
Maestro - 67xxxx
Urmatoarele 7 cifre, asadar mai putin ultima, semnifica numarul de cont al proprietarului. Ultima cifra este asa-numita "checksum", si se foloseste pentru validarea cardurilor dupa algoritmul Luhn.