Banii din roviniete, la bancheri si regii asfaltului
Contractele controversate de tip credit-furnizor date in anii trecuti de catre Compania de Autostrazi vor consuma in 2011 banii si asa putini din care trebuie sa se faca intretinererea drumurilor nationale.
Romania Libera: Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu va mai avea in 2011 prea multi bani pentru intretinerea drumurilor nationale, dupa ce va trebui sa plateasca in acest an zeci de milioane de euro in plus in contul unor credite, furnizor angajate in anii trecuti, destinate platii lucrarilor facute de unii regi ai asfaltului. Potrivit prevederilor legale, lucrarile de intretinere a drumurilor nationale trebuie suportate de companie din veniturile proprii ale acesteia, mai precis din incasarile din roviniete, cifrate anul trecut la 200 milioane de euro. Intretinerea drumurilor nationale ar trebui sa aiba prioritate la cheltuirea banilor, insa locul acesteia e luat de plata facturilor catre bancheri si regii asfaltului. In loc sa repare si sa intretina soselele importante de acesti bani, conducerile succesive ale CNADNR din ultimii ani au gasit de cuviinta sa semneze contracte pentru modernizarea unor drumuri nationale secundare cu firme ale regilor asfaltului, urmand sa plateasca o dobanda piperata si bancherilor care au finantat lucrarile.
Gandul: Udrea le cere regilor asfaltului sa lucreze 2 ani pe datorie. Facturile, achitate dupa alegeri, in 2013 Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a lansat vineri anuntul de intentie privind organizarea unei licitatii-mamut, in valoare de 13,87 miliarde lei, echivalentul a 3,2 miliarde euro, pentru Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI). Noutatea programului, despre care Udrea a spus ca va fi cel mai mare plan de investitii in infrastructura de dupa '89, este ca cei care vor finanta lucrarile in primii doi ani vor fi chiar constructorii. Statul va achita facturile abia din 2013, adica dupa alegerile electorale. Reprezentantii drumarilor spun ca firmele romanesti s-au obisnuit sa lucreze fara bani, "sa finanteze statul", aratand ca nu finantarea si banca sunt problema, ci important este daca vor reusi sa primeasca vreo lucrare dintre cele care se vor scoate la licitatie. "Noi ne imprumutam de la banca sa avem lucrari, sa pastram locurile de munca, sa achitam impozite si taxe. Noi platim dobanzi consistente la banci si asteptam banii de la stat, contravaloarea lucrarilor executate, uneori si cativa ani, timp in care suntem penalizati daca intarziem vreo plata la buget", a declarat pentru gandul Costel Casuneanu, presedinte Pa&Co International, unul dintre asa-numitii regi ai asfaltului, cu o avere estimata la circa 200 milioane euro, conform "Topului Forbes 500 miliardari".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Evenimentul Zilei: Benzinariile, blocate din nou de soferi Peste 50 de posesori de autoturisme au blocat o alta benzinarie din judetul Hunedoara in semn de protest fata de scumpirea carburantilor pe care o considera total nejustificata. In benzinaria OMV pompele nu au mai fost blocate temporar, cum s-a intamplat vineri la Petrom, iar casierii au numarat rabdatori maruntisul cu care protestatarii si-au platit cantitatile infime de combustibil cu care au alimentat. "Am pus benzina de 50 de bani. Doar atatia bani mi-au mai ramas in portofel dupa ce am facut ultimul plin de benzina. Acum am iarasi nevoie, si alimentez de cati bani mai am, la preturile astea... E o mare nesimtire ce se intampla. La motorina, cel putin, este cel mai mare pret din istoria Romaniei", spune Bogdan Simedrea.