"Romania, te iubesc!": Greseala care a marit pretul autostrazii Transilvania cu 80 milioane de euro
Zeci de milioane de euro am platit pentru ca autostrada Transilvania a trecut drept printr-un depozit de materiale periculoase. Chiar daca acum americanii au ajuns la o noua intelegere cu guvernul Romaniei, se sta in continuare.
"Romania, te iubesc!": Avem cele mai scumpe autostrazi din lume, dar drumurile exista doar pe hartie
"Romania, te iubesc!": Care este singurul tronson de autostrada din tara construit la un pret decent
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In momentul in care au inceput sa sape, a aparut o alta problema, la Turda. Proiectul trasa autostrada exact prin mijlocul unui depozit cu deseuri periculoase HCH....si mercur. Ciudat lucru, dar nimeni nu a stiut pana atunci de existenta lui.
La Turda se stie de existenta terenurilor contaminate. Toata industria care a functionat aici a lasat urme in pamant.
In plus, si acum sunt locuri in care esti avertizat ca terenul este contaminat cu deseuri periculoase. Stam si ne intrebam de ce a luat-o autostrada pe aici?
Actualul sef al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale isi noteaza si va cerceta. Cand, nu se stie. Ramane o greseala pentru care suntem buni de plata. Cat? Aproximativ 80 de milioane de euro.
Peste 40 de milioane de euro s-a platit pana acum pentru curatarea terenului si decontamire.
Pamantul a fost dus la Fata Dealului. 65 de mii de tone de pamant asteapta inca sa fie decontaminate. Alte zeci de milioane de euro.
In zona Turdei, autostrada a lasat adevarate cratere in pamant. Sunt zone in care s-a sapat pana si in jurul stalpilor de inalta tensiune.
Lup e lider sindical. Spune ca vinovati sunt guvernantii si nu compania americana. Acum, intreruperea lucrarilor la autostrada a pus pe chituci si industria care mai misca in zona. Somajul e in floare la Turda.
Ioan Muresan a fost dat afara de la compania americana. A ajuns in pragul saraciei. Are 16 copii. Din peste 3.400 de angajati au mai ramas nici 200.
La Savadisla este baza companiei americane. Minute in sir am asteptat sa fim primiti. Degeaba. Toata zona este impanzita de paznici. Nici nu te poti apropia de gardul companiei. Inautru, zeci de utilaje zac de ani de zile.
Ani la rand, statul roman a platiti penalitati pentru ca americanii nu aveau unde sa folosasca masinile.
In vara, compania americana a mutat in Kosovo mare parte din utilaje.
Kosovo. Aici construiesc acum americanii de la Bechtel. Un santier care se intinde pe 40 km. In acesta luna kosovarii vor inaugura autostrada.
Aici a fost un razboi acum zece ani. Violente la granita cu sarbii sunt si acum. Cu toate astea, micul stat Kosovo se pune pe picioare.
Pentru kosovari, construirea autostrazii care ii va lega de Albania este al doilea eveniment important dupa declarea independentei.
Baza companiei Bechtel. Si aici, aceeasi situatie ca si in Romania. Cu toate ca reprentantii guvernului kosovar le-au cerut sa ne primeasca in santier, cei de la compana americana nu au vrut sa dea ochii cu noi.
Aici au ajuns utilajele din Romania. La noi stateau, aici lucreaza. In Romania, in 7 ani americanii au construit 50 de kilometri de autostrada. Cat au cosntruit in Kosovo intr-un an si cateva luni? Sunt 42 de km construiti.
Si nu se opresc aici. Peste 3 ani vor ajunge la Pristina, in capitala. In total 90 de kilometri si vor plati 700 milioane de euro.
Pretul mediu pe kilometru este 8 milioane de euro, jumatate din pretul incasat de americani in Romania.
Sursa: Pro TV
Etichete: Romania te iubesc, autostrazi, AutostraDA Romania,
Dată publicare:
09-10-2011 14:53