"Romania, te iubesc!": Greseala care a marit pretul autostrazii Transilvania cu 80 milioane de euro

×
Codul embed a fost copiat

Zeci de milioane de euro am platit pentru ca autostrada Transilvania a trecut drept printr-un depozit de materiale periculoase. Chiar daca acum americanii au ajuns la o noua intelegere cu guvernul Romaniei, se sta in continuare.

"Romania, te iubesc!": Avem cele mai scumpe autostrazi din lume, dar drumurile exista doar pe hartie

"Romania, te iubesc!": Care este singurul tronson de autostrada din tara construit la un pret decent

In momentul in care au inceput sa sape, a aparut o alta problema, la Turda. Proiectul trasa autostrada exact prin mijlocul unui depozit cu deseuri periculoase HCH....si mercur. Ciudat lucru, dar nimeni nu a stiut pana atunci de existenta lui.

La Turda se stie de existenta terenurilor contaminate. Toata industria care a functionat aici a lasat urme in pamant.

Citește și
AutostraDA Romania
"Romania, te iubesc!": Avem cele mai scumpe autostrazi din lume, dar drumurile exista doar pe hartie

In plus, si acum sunt locuri in care esti avertizat ca terenul este contaminat cu deseuri periculoase. Stam si ne intrebam de ce a luat-o autostrada pe aici?

Actualul sef al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale isi noteaza si va cerceta. Cand, nu se stie. Ramane o greseala pentru care suntem buni de plata. Cat? Aproximativ 80 de milioane de euro.

Peste 40 de milioane de euro s-a platit pana acum pentru curatarea terenului si decontamire.

Pamantul a fost dus la Fata Dealului. 65 de mii de tone de pamant asteapta inca sa fie decontaminate. Alte zeci de milioane de euro.

In zona Turdei, autostrada a lasat adevarate cratere in pamant. Sunt zone in care s-a sapat pana si in jurul stalpilor de inalta tensiune.

Lup e lider sindical. Spune ca vinovati sunt guvernantii si nu compania americana. Acum, intreruperea lucrarilor la autostrada a pus pe chituci si industria care mai misca in zona. Somajul e in floare la Turda.

Ioan Muresan a fost dat afara de la compania americana. A ajuns in pragul saraciei. Are 16 copii. Din peste 3.400 de angajati au mai ramas nici 200.

La Savadisla este baza companiei americane. Minute in sir am asteptat sa fim primiti. Degeaba. Toata zona este impanzita de paznici. Nici nu te poti apropia de gardul companiei. Inautru, zeci de utilaje zac de ani de zile.

Ani la rand, statul roman a platiti penalitati pentru ca americanii nu aveau unde sa folosasca masinile.

In vara, compania americana a mutat in Kosovo mare parte din utilaje.

Kosovo. Aici construiesc acum americanii de la Bechtel. Un santier care se intinde pe 40 km. In acesta luna kosovarii vor inaugura autostrada.

Aici a fost un razboi acum zece ani. Violente la granita cu sarbii sunt si acum. Cu toate astea, micul stat Kosovo se pune pe picioare.

Pentru kosovari, construirea autostrazii care ii va lega de Albania este al doilea eveniment important dupa declarea independentei.

Baza companiei Bechtel. Si aici, aceeasi situatie ca si in Romania. Cu toate ca reprentantii guvernului kosovar le-au cerut sa ne primeasca in santier, cei de la compana americana nu au vrut sa dea ochii cu noi.

Aici au ajuns utilajele din Romania. La noi stateau, aici lucreaza. In Romania, in 7 ani americanii au construit 50 de kilometri de autostrada. Cat au cosntruit in Kosovo intr-un an si cateva luni? Sunt 42 de km construiti.

Si nu se opresc aici. Peste 3 ani vor ajunge la Pristina, in capitala. In total 90 de kilometri si vor plati 700 milioane de euro.

Pretul mediu pe kilometru este 8 milioane de euro, jumatate din pretul incasat de americani in Romania.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
"Romania, te iubesc!": Care este singurul tronson de autostrada din tara construit la un pret decent

Albania se poate lauda cu un record. Acolo s-a construit o autostrada prin munti in doar doi ani de zile. La noi, abia acum au inceput lucrarile pe tronsonul Sibiu-Deva. Avem morti pe sosele, timpi pierduti si cozi intinse pe kilometri.

"Romania, te iubesc!": Avem cele mai scumpe autostrazi din lume, dar drumurile exista doar pe hartie

Suntem campioni in domeniul autostrazi. Am platit cel mai mare pret din Europa si probabil si din lume pe kilometru. Si n-ar fi asta o problema, dar am ramas si cu banii luati si fara autostrazi.

Romania, te iubesc: Autostrada Transilvania, cel mai mare esec din ultimii ani. Cat a platit statul
Romania, te iubesc: Autostrada Transilvania, cel mai mare esec din ultimii ani. Cat a platit statul

Desi au trecut cateva zile de cand autoritatile au aprobat un nou acord cu americanii de la Bechtel pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania pe santier, este liniste si pace.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.