Modele de predare străină, în mai multe școli din țară. Părinții sunt încântați de evoluția celor mici
Șase școli din România, de stat și private, experimentează în acest an, cu aprobarea Ministerului Educației, modele noi de învățământ.
Elevii vor avea lecții care combină mai multe discipline, iar cei din anii terminali vor avea materia organizată astfel încât să aibă timp să-și pregătească examenele. Dacă vor avea succes, programele ar putea fi adoptate în anii următori la nivel național.
La Şcoală privată Româno-Finlandeză din Sibiu elevii învaţă printre altele cum să-şi exprime sentimentele. Profesorii aplică modelul de învăţământ finlandez: nu dau teme pentru acasă şi nu spun notele decât părinţilor.
Multe lecţii au loc în afara sălii de clasă, iar predarea e interactivă.
Iar părinţii sunt de părere că această abordare dă rezultate.
La o şcoală din Râmnicu Sărat, elevii de clasa a cincea vor combina în cadrul programului pilot orele de română cu cele de limbi străine, geografia cu biologia, iar istoria cu educaţia civică. Iar notele date vor fi însoţite de fișe în care profesorii scriu pe larg ce progrese au făcut elevii şi dau recomandări.
Inclusiv metodele de testare vor fi schimbate.
La o altă şcoală pilot, elevii vor fi testaţi la final de an cu întrebări generale, care nu sunt specifice unei materii anume, ci verifică modul în care ei folosesc toate cunoştinţele acumulate. La Colegiul "Gheorghe Lazăr" din Bucureşti, elevii vor avea mai multe discipline la alegere. Iar cei din ultimul an vor studia în semestrul doi doar materiile de examen.