Educația în aer liber, tot mai practicată de școli și grădinițe din străinătate
Educația în aer liber pare metoda pe care mizează tot mai multe școli sau grădinițe. Un exemplu vine din Italia.
În cazul în care, în luna septembrie, pandemia de coronavirus va amâna deschiderea anului școlar, dascalii mizează pe studiul în natură.
Preșcolarii își petrec zilele cățărându-se în copaci, plimbând animale sau învățând despre mediul înconjurător.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Nu seamănă nici pe departe cu o sală de clasă, dar, de dimineața până seara, cei mici participă aici la tot felul de activități care le dezvoltă deprinderile și capacitățile. Experimentează diferite texturi cu picioarele goale și explorează fiecare colţişor. Învață să numere și să citească, dar sub formă de joacă, bineînțeles.
Copil: „Am găsit niște coacăze coapte și o ramură de coacăz, dar care trebuie să mai crească cel puţin un an”.
Iniţiată în ţările nordice, educația în aer liber își propune să folosească mediul exterior ca zonă de instruire, unde teoria și practica sunt strâns legate.
Anna Podestà, educatoare: „Tehnicile de supraviețuire reprezintă baza educației în aer liber. În calitate de profesor, atunci când sunt afară cu copiii, trebuie să am cu mine șervețele, plasturi, chiar și o busolă, cremă cu protecție solară sau pelerine în cazul în care sunt șanse de ploaie. Trebuie să anticipez riscul. COVID ne-a pus în această situație”.
La o grădiniță din Lombardia, regiunea italiană cea mai afectată de COVID-19, educatorii privesc acum pandemia ca pe o oportunitate, sperând ca sistemul de învățământ să fie forțat să regândească modelul clasic în care sunt educați copiii.
Anna Podestà, educatoare: „Natura nu înseamnă numai lumina caldă a soarelui. Terenul poate fi uneori alunecos, plin de noroi sau de insecte. Dar natura ne învață cum să integrăm în creșterea copilului toate aceste elemente care par incomode, dar cu care trebuie să învețe cum să le facă față”.
Lecția de azi a inclus o plimbare prin pădure. Copiii au analizat tot felul de plante, au învățat cum să facă un foc de tabără, dar cum să îl și stingă.
Ilaria Marchesi, mamă: „Când vine acasă, e obosit, dar fericit. Are câteva zgârieturi pe picioare, dar e realmente fericit și nu e nimic mai de preț decât să vezi în ochii copilului tău această fericire debordantă”.
Delia Casiraghi, mamă: „Se simte foarte bine aici. E entuziasmat în fiecare dimineață. Abia așteaptă să vadă caii, să îi călărească, să se joace în pădure”.
Certetătorii au ajuns la concluzia că mediile în aer liber prezintă un risc mai mic de transmitere a virusurilor decât cele de interior. Din cauza coronavirusului, școlile și grădinițele tradiționale din Lombardia sunt închise din luna martie și ar trebui să-și deschidă din nou porțile pe 14 septembrie.