Contraste uriașe la Evaluarea Națională 2024. Cea mai slabă vs. cea mai bună școală din țară. Profesorii sunt plătiți la fel
Avem 50 de școli în care media notelor primite de elevi la Evaluarea Națională trece de 9, și nu mai puțin de 1.500 în care toți copiii au luat sub 5.
Este o fractură uriașă, spun specialiștii, între puținele școli unde cursanții, profesorii și părinții muncesc împreună și restul, în care toți actorii implicati în actul educațional sunt dezinteresați.
Cel mai slab rezultat din țară l-a avut o școală din județul Sălaj. Dintre elevii care au promovat clasa a VIII-a în comuna Dragu, doar trei s-au prezentat la examen. Și numai unul a mers și la proba de matematică. Cei nouă elevi înscriși aici la examenul de Evaluare Națională au obținut media 1,40. Adică cea mai mică dintre toate cele 5.836 de unități școlare din țară.
Rebeca Lingurar, mama unui elev: „S-a pregătit, dar nu a mers la examen. Rămâne aici, mai mergem la muncă prin sat. Nu avem de lucru. Lucrăm cu ziua”.
Mihai Nemeș, directorul școlii gimnaziale Nr 1. Dragu, Sălaj: „Nu e suficient doar munca noastră de dascăli, la școală, la noi sunt 7-8 ore pe zi, diferența o petrec în familie”.
Niciunul dintre elevi nu ar fi depus contestație. De remarcat că profesorii care livrează an de an promoții codașe primesc, în ziua de salariu, aceiași bani ca dascălii care au pregătit elevi de 10. Ministerul Educației a ratat deja câteva termene pentru salarizarea diferențiată a dascălilor pe baza performanței. Care. există!
O școală din Buzău a ieșit prima din România, după media rezultatelor la examenul de a opta- 9,58.
Relu Olteanu, directorul școlii B.P Hașdeu Buăzu: „Din această triadă, elev-părinte-profesor, cei care trebuie să se schimbe suntem noi, cadrele didactice. Asta înseamnă implicare, asta înseamnă că școala nu se termină când s-a sunat de ultima oră”.
Chiulul profesorilor, o problemă mușamalizată
Și, mai ales, integralitatea prezenței la catedră. Chiulul profesorilor rămâne o plagă pe care mai marii din educație o țin sub preș. Inspectorii școlari n-au făcut controale neanunțate și nu i-au pedepsit pe dascălii chiulangii ori care-și presează elevii să vină la pregătire privată. La un an de la mărirea salariilor, puțini profesori au făcut susținut pregătire gratuită, cu toată clasa. Însă culeg roadele.
Pe locul întâi în Capitală și al doilea pe țară este Colegiul Grigore Moisil din București cu aceeași medie generală a rezultatelor celor 62 de copii ca anul trecut - 9,56. Doamna director spune că reușita se datorează unor copii și profesori „normali la cap”. De altfel notele trădează faptul că e un colectiv omogen, numai 4 elevi au luat sub 9, iar în vârf e un candidat cu 9,95.
Evaluarea a fost o oglindă în care părinții au văzut adevăratul nivel al elevilor, după mulți ani de note umflate, trecute în catalog. În vârful topului național n-au fost surprize.
Anca Colibara, directorul școlii Euroed Iași: „Ierarhia din clasă s-a păstrat întru totul. Notele pe care copiii le-au obținut sunt notele pe care le obținuseră constant și în clasă.”
Alții au căzut pradă industriei meditațiilor. Zeci de mii de lei aruncați pe geam de părinți, cu rezultat final dezastruos.
Sursa: Pro TV
Etichete: educație, scoala, evaluare nationala, note,
Dată publicare:
07-07-2024 07:28