„Feel alive”, noul concept de promovare a României. Concert Subcarpați la Târgul de Turism de la Londra
Ministerul Turismului încearcă să-și spele imaginea după dezastrul de la târgul de turism de la New York din primăvară, când România s-a făcut de râs cu un stand sărăcăcios.
Acum, responsabilii susțin că o echipă specializată în turism s-a ocupat promovarea țării la mai multe târguri de turism, iar primul a început luni la Londra. Numărul turiștilor străini a scăzut drastic în acest an - puțin peste un milion ne-au vizitat în primele nouă luni, față de aproape șapte milioane anul trecut.
"Feel alive" este noul concept de promovare a brandului de ţară "Exploraţi Grădina Carpaţilor". Acest film de prezentare rulează pe mai multe ecrane de la târgul de turism de la Londra.
Standul României s-a deschis cu un concert al trupei Subcarpați.
Tudorița Lungu, secretar de stat în Ministerul Turismului: „Strategia noastră în acest an este să promovăm turismul City Break - promovăm toate oraşele importante ale României și mă refer aici la Timișoara, Oradea, București.”
Aproape 170 de mii de euro a plătit România pentru prezența la târgul de turism din Londra, de 20 de ori mai mult decât cea de la New York, unde responsabilii au avut o prezență de tot râsul: fotografii printate pe hârtie A4, expuse pe o perdea neagră.
Numărul turiştilor străini care au ales România ca destinaţie de vacanţă a scăzut dramatic anul acesta.
Puțin peste un milion de turiști au venit în România până în luna septembrie, cu mult în scădere față de 2021, când în tot anul au fost aproape 7 milioane, sau față de 2019, când au fost de aproape 13 milioane.
Radu Fusea, fondatorul unei platforme de rezervări: „Străinii călătoresc într-o tară pentru ceva ce nu au în ţara lor. România ar trebui să-și definească în primul rând atuurile principale: tradiţii şi obiceiuri bine conservate, oraşe istorice, peisaje foarte spectaculoase. Există deja o serie de documentare de succes care prezintă foarte atractiv România.”
În vară, Ministerul Turismului a anunțat că vrea să angajeze influenceri ca să promoveze destinațiile turistice din România - bugetul alocat pentru această campanie de promovare va fi de peste 200 de mii de euro. Însă nici acum nu a început procedura de achiziții publice.
Cu noul concept de promovare a ţării, reprezentanții Ministerului Turismului vor merge şi la târgurile de profil din Varşovia şi Barcelona.