Veste bună pentru șoferi. Va fi lansată o nouă aplicație unde vor putea fi semnalate obstacolele din trafic

×
Codul embed a fost copiat

Șoferii vor putea semnaliza printr-o aplicație oficială obstacolele din trafic, așa cum sunt gropile, marcajele lipsă sau lucrările de reparații. Este o inițiativă a Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Va funcționa la fel ca aplicațiile de profil, în care șoferii raportează probleme. Diferența este că administratorii drumurilor trebuie să găsească soluții și să rezolve rapid deficiențele anunțate.

Aplicația dezvoltată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu diferă cu mult față de cele folosite deja de majoritatea șoferilor. Va monitoriza problemele de pe autostrăzi și drumurile naționale, în total 17 mii de km. Iar cei care vor raporta obstacolele vor fi șoferii, dar și angajații CNAIR, care trebuie să rezolve rapid problemele.

Se va numi Punctul Național de Informații și va oferi informații pentru rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi din România. Fiecare cetățean care va dori să afle informații va putea intra pe această hartă și va vedea ce se întâmplă pe un anumit sector de drum. Anul acesta ar trebui să fie gata”, a spus un reprezentant al Ministerului Transporturilor.

Ideea este bună că acolo unde sunt gropi și reparații este și trafic mare, nu? Decât să stai blocat o oră în trafic acolo unde se lucrează...”, spune un taximetrist.

Citește și
bucuresti
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Gropi, carosabil deteriorat, marcaje lipsă, zone cu vizibilitate redusă, zone de accident sau lucrări rutiere sunt câteva dintre problemele care vor putea fi raportate în mod voluntar prin aplicație. Viteza informațiilor furnizate ar putea fi un avantaj față de celelalte aplicații de trafic, spun reprezentații Ministerului Transporturilor.

Dacă tot ne apucăm să facem o aplicație de la zero, trebuie s-o facem în primul rând bine din capul locului, de către niște profesioniști. După ce ai făcut aplicația trebuie să o promovezi. Dacă n-o promovezi este o ocazie perfectă să șifonezi niște bani publici și doar să stai cu o aplicație la sertar pe care n-o folosește nimeni”, a declarat președintele executiv al Asociației Pro Infrastructură.

În prezent, o hartă despre programele de construcții și rutele alternative este disponibilă pe site-ul Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică - CESTRIN.RO. Compania de drumuri are și un sistem care furnizează informații despre starea drumurilor, disponibil însă doar pentru furnizorii de servicii de transport și autorități.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Se introduc sensuri unice pe mai multe străzi din București. Ce alte schimbări importante apar din aprilie
Se introduc sensuri unice pe mai multe străzi din București. Ce alte schimbări importante apar din aprilie

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu anunţă că în Bucureşti se va circula mai rapid, din luna aprilie, ca urmare a implementării unor soluţii de trafic.

Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme

Bucureștiul are una dintre cele mai sărace infrastructuri pentru pasionații de pedalat din Europa. Avem doar 15 kilometri de marcaje funcționale, în timp ce alte capitale europene se mândresc cu sute de kilometri de rute interconectate.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.