Trenul simbol al Europei, "Connecting Europe Express", a ajuns în Gara de Nord

×
Codul embed a fost copiat

Un tren care simbolizează „unitatea feroviară europeană” a sosit vineri în România. A intrat pe la Giurgiu și până la București a făcut două ore.

În Gara de Nord a ajuns cu numai un minut întârziere, spre bucuria ministrului Transporturilor, care a recunoscut în fața oaspeților că trenurile noastre întârzie de obicei mai mult.

Trenul „Connecting Europe Express” va parcurge prin România 900 de kilometri, iar pasagerii vor avea suficient timp să ne admire țara, pentru că viteza medie va fi mică.

Dimineaţa, Gara de Nord era mai curată ca niciodată şi plină de forţe de ordine. De înţeles, având în vedere că a ajuns la noi un tren important pentru Uniunea Europeană, plecat tocmai din Lisabona. Garnitura simbolizează unitatea feroviară a Europei în Anul dedicat Circulaţiei Feroviare.

Din păcate, trenul a ajuns foarte greu. De 16 ani România nu a putut reconstrui podul peste Argeş de la Grădiştea, aşa că în loc de mai puţin de o oră cât făcea pe vremuri, „Connecting Europe” a făcut 2 ore de la Giurgiu la Bucureşti.

Citește și
tren diesel
Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Ministrul interimar al Transporturilor recunoaşte că nu prea a a circulat în ultimul timp cu trenul.

Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean, este dezamăgită că România a reuşit să atragă puţine fonduri europene pentru a înveşti în Căile ferate. Doar 5 miliarde de euro cu care a reuşit să modernizeze 500 de kilometri din 2017 şi până astăzi.

Adina Vălean, comisarul European pentru Transporturi: ”Au fost mult soluții ratate. România a avut întârzieri din cauza instabilității guvernanței proiectelor.”

Instabilitatea s-a văzut chiar cu o zi înainte de intrarea trenului european în România.
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a anunţat că şi-a dat demisia din cauză că societatea de stat are probleme şi este în pragul prăpastiei. Acum CFR Călători nu a avut un director general la ceremonia de prezentare a garniturii.

Trenul este format din mai multe vagoane din diferite state membre ale UE. Vagonul în care ne aflăm este spectaculos, are o vedere panoramică uriaşă, cu nişte geamuri foarte mari. Face parte din flota companiei feroviare din Elveţia.

Cei care s-au înregistrat la eveniment şi au putut prezenta un test sau adeverinţa de vaccin, au avut voie să viziteze trenul. Au văzut cum ar trebui să arate o cuşetă, un vagon de dormit sau toaleta în care găsim duș şi curăţenie lună.

Până una alta, trenul Connecting Europe are de parcurs de 900 de kilometri prin România, inclusiv prin zone neelectrificate, cu foarte multe restricţii. Astfel că viteza medie de circulaţie va fi puţin peste 60 de km pe oră, cea mai mică din Uniunea Europeană. Trenul îşi va încheia călătoria la Paris.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
CFR Călători introduce plata cu cardul în trenuri. Pentru ce bilete se achită o supra-taxă
CFR Călători introduce plata cu cardul în trenuri. Pentru ce bilete se achită o supra-taxă

CFR Călători introduce plata cu cardul în trenuri, la conductor. Deocamdată, printr-un proiect pilot pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, însă compania vrea să îl extindă pe toate rutele.

Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro
Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro

În timp ce călătoria cu trenul prin țară noastră se transformă, adesea, într-o proba de răbdare și chiar într-un calvar, producătorii români privați din domeniu se laudă cu garnituri noi, performante.

Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”
Condiții inumane în gările de pe litoral. „N-avem toalete, nu avem unde să stăm la umbră”

În România, drumul către mare cu trenul a fost și rămâne o aventură. În gările de pe litoral timpul a stat în loc, iar garniturile de tren ajung că întotdeauna cu întârzieri și probleme tehnice.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.