Pățania unui român accidentat de un ucrainean fără asigurare la mașină
Peste 70.000 de mașini înmatriculate în Ucraina au intrat în țara noastră de la izbucnirea războiului în țara vecină.
Mare atenție, însă. Cele mai multe dintre aceste autoturisme nu au niciun fel de asigurare, atrag atenția cei din domeniu.
Așadar, dacă proprietarii lor provoacă accidente nu au cum să-și despăgubească victimele.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Tudor Ionescu s-a confruntat recent cu această problemă: în apropiere de Buzău, un șofer de 86 de ani din Ucraina i-a lovit grav mașina.
Tudor Ionescu, păgubit: ”Un cetățean din Ucraina a intrat pe contrasens, probabil că a adormit la volan. A intrat pe contrasens și a intrat în coliziune cu mașina pe care o conduceam. Dauna a fost totală, la ambele autovehicule, din vina dumnealui.”
Din păcate, au mai pățit-o și alții.
Alexandru Valentin, păgubit: “Veneam din străinatate, am trecut pe la Nădlac și pe autostradă, spre Timișoara, am fost lovit în spate de un cetățean ucrainean."
Șoferii români pot fi despăgubiți doar dacă ucrainenii au carte verde sau poliță de asigurare în Ucraina.
Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, aproximativ 71.300 de mașini înmatriculate în Ucraina au intrat în România de la declanșarea crizei din țara vecină, cele mai multe pe la granița cu Republica Moldova. La trecerea frontierei polițiștii verifică documentele de călătorie, iar lipsa cărții verzi nu reprezintă un motiv de refuz a intrării în țară, conform legislației în vigoare.
Reprezentanții companiilor de asigurări spun că în urma accidentelor produse cu aceste mașini s-a constatat că multe dintre vehicule nu au niciun fel de poliță.
Marius Constantinescu, director centru de daune: "Din propria cercetare am constatat că o parte din mașini nu se pot identifica în Sistemul Internațional Carte Verde, de unde ar trebuie să reiasă dacă au sau nu asigurare.”
Există, totuși, soluții.
Dragoș Palade, avocat Baroul Galați: ”În situația în care șoferul ucrainean nu deține o carte verde valabilă, șoferul român se va putea adresa către Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România pentru a deschide un dosar de daună și a cere, prin organismul de plată a despăgubirilor, plata întocmai a pagubelor suferite, care includ atât daunele materiale, cât și suferințele cauzate ca urmare a lezării integrității sau sănătății persoanelor respective.”
Potrivit Codului Rutier, șoferii care nu dețin poliță de asigurare riscă o amendă de până la 2.000 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului.