Inteligența artificială, noul consultant personal pentru cumpărături online. Marile magazine care au apelat la AI
Inteligența artificială își face tot mai simțită prezența în viețile noastre și, în curând, ne va ajuta să facem cumpărături online.
Mai multe companii din domeniu se pregătesc să introducă asistenți virtuali cu AI care să-i ajute pe clienții lor să ia mai ușor decizii atunci când caută produsele preferate.
Marile companii de comerț online, între care se numără Amazon, Shopify sau Walmart, au apelat la inteligența artificială pentru a oferi clienților experiențe cât mai personalizate pe site-urile lor.
Alegeri 2024
19:42
Kelemen Hunor: UDMR o susține pe Elena Lasconi în turul 2 al alegerilor prezidențiale
19:40
Marcel Ciolacu, după decizia CCR: „Românii au dat un cartonaș galben întregii clase politice”
19:27
Două partide noi, suveraniste, vor intra în Parlamentul României: SOS România și POT. Ambele au discursuri antiglobaliste
19:09
CCR a validat primul tur al alegerilor prezidențiale. În al doilea tur vor participa Călin Georgescu și Elena Lasconi
Haleluya Hadero, reporter The Associated Press: „Consumatorii care fac cumpărături online de Cyber Monday vor întâlni probabil roboți de chat AI concepuți pentru a-i ajuta în procesul de cumpărături. Companiile încearcă să îi facă mai apți pentru conversații și să le ofere clienților o experiență personalizată la cumpărători”.
Cu alte cuvinte, este vorba despre așa-numiți chatboți care pot să dea nu doar răspunsuri prestabilite la întrebările clienților, ci și să poarte un dialog cât mai aproape de cel pe care l-ar avea cu un consultant de vânzări în carne și oase. În plus, pot face recomandări de produse și cadouri.
Haleluya Hadero, reporter The Associated Press: „Însă roboții de chat nu sunt singura inițiativă a companiilor. Luna trecută, compania de inteligență artificială Perplexity A.I. a anunțat integrarea funcțiilor de cumpărături în motoarele sale de căutare bazate pe AI, care permit utilizatorilor să compare produse între ele”.
Cu toate astea, unii specialiști spun că, mai întâi, companiile trebuie să-i convingă pe clienți că pot avea încredere în inteligența artificială.
Mike Mallazzo, analist comercial: „Nu sunt sigur că acesta este drumul către o adopție pe scară largă a AI, decât dacă un cumpărător poate înțelege cum un model de limbaj AI (LLM) a ajuns să recomande produsul respectiv”.
Așadar, companiile trebuie să investească și în educația consumatorilor, dacă vor ca noile tehnologii să fie adoptate mai repede.