BRAT are o nouă conducere. ”Este rigla care măsoară încrederea în industria media locală”

brat

BRAT are o nouă conducere, aleasă din rândul celor 160 de membri ai industriei media pe care o reprezintă.  

BRAT - Biroul Român de Audit Transmedia – organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print care reunește 160 de membri din industrie (publisheri, clienți, agenții de publicitate, companii OOH, radiodifuzori și organizatori de evenimente) și-a desemnat conducerea pentru perioada 2023-2025.

În cadrul Adunării Generale BRAT, organizata joi, 30 martie, au fost prezentate, de către directoarea generală a organizației, Arina Ureche, principalele repere ale activității BRAT din ultimul an, situația studiilor și auditului realizat de asociație precum și inițiative și proiecte viitoare.

Avocata Adriana Radu a susținut o prezentare legată de provocările legislative majore cu care se confruntă industria la nivel european și local, evidențiind aplicabilitatea și impactul lor asupra editorilor de publicații de presă.

În cadrul Adunării Generale, Dragoș Stanca a fost desemnat pentru un nou mandat de Președinte BRAT (poziție pe care o ocupă din 2018), dar și ca reprezentant al mediului online, din pozitia de fondator al companiei Thinkdigital. Vicepreședinte BRAT pentru mediul outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution. Presa scrisă este reprezentantă la nivel de Vicepreședinte BRAT de Andrei Ursuleanu, din partea Ringier Romania, iar radioul de Valentin Stirbu de la RCS-RDS.

Citește și
mancare romaneasca
Mâncărurile românești apreciate de străini. România a urcat cinci poziții în clasamentul gastronomiei mondiale

Membrii Consiliului Director al BRAT

În Consiliul Director care va coordona activitatea BRAT au mai fost aleși: Andrei Bereandă – PRO TV, Stefan Iordache – Publicis Groupe Media Bucuresti, Mihai Trandafir – B.V. McCann Erickson, Stefan Horobeț – Antena Group, Nicoleta Gruia – Spot Media, Maria Țoghină – Societatea Română de Radiodifuziune, Alin Alecu – ARBO Media, Raluca Pop – DEFI România, Florin Popescu – DespreCopii.com, Corina Matei – eAD Interactive, Daniela Munteanu – Essence Mediacom, Horatiu Gîrbea – Euromedia Group, Marius Gheorghe – Media Investment.

„BRAT este rigla care măsoară încrederea în industria media locală – industrie care trebuie să facă față unor provocări importante, având o responsabilitate pe măsură. Dacă playerii globali promovează lipsa totală de transparență în furnizarea propriilor date, fără să utilizeze măsuratori independente, BRAT face exact opusul – oferind întregii industrii și tuturor celor interesați cifre corecte, auditate în mod etic. Un efort logistic și financiar major pe care sperăm că marii investitori în publicitate îl vor aprecia și susține și în etapa următoare a dezvoltării organizatiei”, a precizat Președintele BRAT Dragoș Stanca.

„BRAT continuă misiunea sa și ne bucurăm ca am reușit sa lansăm noi studii – precum SAO - mărusarea audienței outdoorului static și digital, sau monitorizarea investitiilor în zona de influencer marketing. In mandatul ce tocmai s-a incheiat, BRAT a reusit să joace un rol important în chestiuni esențiale pentru industrie, de la suportul oferit media în timpul pandemiei, până la asistența în constituirea unui organism de gestiune colectivă a drepturilor editorilor publicațiilor de presă. BRAT a implinit anul acesta 25 de ani, consider că avem atat maturitatea, cat și energia necesare, să continuăm dezvoltara organizației cu cel puțin aceeași viteză!", a completat Arina Ureche, Director Gen. BRAT.

"BRAT, împreună cu membrii săi, poate continua dezvoltarea proiectelor digitale foarte importante în zona de publishing local, deoarece permit site-urilor locale auditate să se adapteze schimbările tehnologice și să ofere o experiență mai bună și mai personalizată cititorilor lor" a spus Andrei Bereandă, Head of Digital PRO TV.

BRAT realizează 12 studii strategice pentru funcționarea corectă a industriei

BRAT a prezentat unele dintre cele mai recente rezultate ale SNA FOCUS, utile pentru crearea unei imagini corecte asupra evoluției consumului media din România. Spre exemplu, modul în care se prezintă consumul diferitelor canale media de catre utilizatorii uzuali ai acestora, diferențiat pe grupe de vârstă, poate fi analizat în graficul de mai jos:

Într-o imagine sintetică, graficul surprinde tendintele de utilizare a diverselor canale media de către utilizatorii obișnuiti ale acestora, în functie de varsta lor, de la cele care sunt preferate  în special de grupele tinere de vârstă (cum ar fi mediul online, care atinge 93% din segmentul de vârstă 14 – 24 ani sau OOHul, care are expunere către 83% din segmentul de populație cu vârsta 14 – 24 ani), pană la TV, ce atinge 90% din segmentul persoanelor între 65 și 74 ani.

Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT - este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media. 

Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio si influencer marketing.

 

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali, uimit de salariul pe care îl câștigă în Parlament: ”Ce îmi dați, mă, atâția bani?”
Gigi Becali, uimit de salariul pe care îl câștigă în Parlament: ”Ce îmi dați, mă, atâția bani?”
Citește și...
Mâncărurile românești apreciate de străini. România a urcat cinci poziții în clasamentul gastronomiei mondiale
Mâncărurile românești apreciate de străini. România a urcat cinci poziții în clasamentul gastronomiei mondiale

Într-un singur an, România a urcat cinci poziții în cel mai recent top din „Atlasul gustului”, o enciclopedie a celor mai apreciate preparate din toată lumea.

Produsele tradiționale din România câștigă teren în afară. Salamul de Nădlac face primul pas pentru recunoașterea europeană
Produsele tradiționale din România câștigă teren în afară. Salamul de Nădlac face primul pas pentru recunoașterea europeană

Salamul de Nădlac a intrat în prima etapă de recunoaștere europeană. Se pregătesc brânza frământată de Teaca și babicul de Buzău, care sunt în curs de înregistrare.

Nadia Comăneci sărbătorește 50 de ani de la zecele istoric. Un documentar despre viața ei ajunge pe marile ecrane
Nadia Comăneci sărbătorește 50 de ani de la zecele istoric. Un documentar despre viața ei ajunge pe marile ecrane

Nadia Comăneci, prima sportivă din istorie care a obținut nota 10 la Jocurile Olimpice, a anunțat că a demarat filmările pentru un documentar dedicat celebrării a 50 de ani de la acest moment istoric.

Recomandări
România vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Ministrul Energiei: „O perioadă de timp, poate până în 2032”
România vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Ministrul Energiei: „O perioadă de timp, poate până în 2032”

Centralele pe cărbune ar putea avea viitor în România, deși legea actuală prevede clar închiderea lor completă în următorii ani.

Cine e Cristina Târteață, funcționara care l-a certat pe Ilie Bolojan: membru PSD, a avut funcții în instituții de stat
Cine e Cristina Târteață, funcționara care l-a certat pe Ilie Bolojan: membru PSD, a avut funcții în instituții de stat

S-a lăsat cu revoltă în Senatul României, după ce Ilie Bolojan, președintele Camerei Superioare a Parlamentului, a anunțat că vrea să desființeze în jur de 180 de posturi bugetate.

Problema ignorată de autorități: Aproximativ 75% din români vor fi obezi în 10 ani. Nu există tratamente decontate
Problema ignorată de autorități: Aproximativ 75% din români vor fi obezi în 10 ani. Nu există tratamente decontate

Obezitatea este recunoscută ca boală cronică în România, însă doar pe hârtie, pentru că statul nu a pus la punct şi programe speciale care să îi ajute pe pacienţi.