„Trei kilometri până la capătul lumii”, radiografia unui dezastru „derulat cu încetinitorul”. Filmul a stârnit controverse
În „Trei kilometri până la capătul lumii” Emanuel Pârvu face radiografia destrămării unei familii din cauza prejudecăților și a bigotismului.
În acești termeni este rezumat de critici filmul românesc selectat în acest an în competiția oficială de la Cannes. Printre cele 22 de filme care își dispută Palme D'Or se numără și noua creație a lui Yorgos Lanthimos cu Emma Stone în distribuție.
La finalul proiecției, regizorul Emanuel Pârvu și actorii Bogdan Dumitrache, Valeriu Andriuță și Ciprian Chiujdea au fost răsplătiți cu aplauze generoase.
„Trei kilometri până la capătul lumii” este povestea lui Adi, un adolescent de 17 ani, dintr-un sat din Delta Dunării, care este victima unei agresiuni. Familia nu poate înțelege acest incident violent, iar dragostea necondiţionată a părinților dispare.
Primele cronici despre singurul film românesc selectat în acest an în competiția pentru Palme D'Or remarcă interpretarea actoricească și peisajele superbe din Delta Dunării.
„Al treilea lungmetraj al lui Emanuel Pârvu este cronica unui dezastru derulat cu încetinitorul. Jucat superb, filmul este relatarea fascinantă a destrămării unei familii”, scrie criticul de la ScreenDaily.
Totuși, alte voci deplâng viziunea regizorală. Guy Lodge de la Variety crede că filmul lui Pârvu „e tributar mai degrabă stereotipurilor decât sufletelor tulburate și conflictuale". Și mai tăioasă, Leslie Ferperin de la Hollywood, reporter, consideră că „Pârvu a creat o dramă competentă, dar cumva previzibilă, care bifează conștiincios toate căsuțele corecte pentru amatorii de filme care le confirmă prejudecățile”.
Între timp, în cursa pentru pentru marele trofeu a intrat și noul film al regizorului Yorgos Lanthimos, un răsfățat al festivalului de la Cannes.
În „Kinds of Kindness”, Lanthimos continuă colaborarea cu Emma Stone după „Poor things”, care a obținut în martie 11 premii Oscar. Din distribuție mai fac parte Willem Dafoe, Jesse Plemons și Margaret Qualley.
Potrivit primelor impresii, „Kinds of kindness” este năucitor de original, dar „nu pe gustul oricui”. Încântă prin ambiguitate și umor negru.