Citește Românește. Programul prin care Ministerul Culturii vrea să promoveze autorii de la noi
Cu o piață de carte pe ultimele locuri în Europa, Ministerul Culturii vrea să readucă literatură română în prim plan.
Citește românește - noua campanie lansată oficial, și-a propus să dubleze consumul de cărți, iar vedetele să fie autorii români.
În cadrul campaniei vom putea cumpără mai multe lucrări autohtone la prețuri reduse și am putea avea șansa de a ne întâlni față-n față cu scriitorii preferați.
Lavinia Braniște, scriitor român: „Am avut o lectură într-o școală cu cărțile mele pentru copii și un băiețel m-a întrebat dacă nu sunt prietenă cu Ion Creangă".
Deși în copilărie i-am citit și studiat pe Ion Creangă, Mihai Eminescu, Mircea Eliade sau Nichita Stănescu, literatura română nu se oprește la ei.
Sunt mulți scriitori autohtoni contemporani, însă puțini ajung la publicul din țara noastră.
Lavinia Braniște, scriitoare: „Sunt la fel de buni, mai ales că vorbim despre realitatea noastră, societatea noastră, vorbesc pe limba noastră fără intermediul unei traduceri. Trăim o poveste comună și avem lucruri de împărtășit unii altora”.
Prin campania de promovare "Citește Românește", ministerul Culturii încearcă să stârnească interesul publicului și pentru cărțile autorilor români.
În cadrul campaniei, mai multe platforme de comerț online au creat secțiuni speciale pentru autorii români, astfel încât publicul să poată alege mai ușor.
Mai mult, retailerii pun la dispoziție mii de titluri și reduceri consistente la cărțile scrise de români. Campania Citește românește ar urmă să fie și gazda unor lansări de carte dedicate scriitorilor autohtoni.
Bogdan Gheorghiu, Ministrul Culturii: „Ministerul Culturii a fost un liant între factorii implicați. Strategia este de a capta toate segmentele, inclusiv autorii tineri care au și un stil, o abordare diferite, se adresează unei alte categorii de cititori, unei alte generații”.
Obiectivul campaniei este că în următorul an consumul de carte din România să se dubleze.
Mihai Mitrică, Asociația Editorilor: „O piață de carte matură nu poate să trăiască din traduceri. Pentru că niciodată nu ai autorul în sine disponibil pentru un turneu de lansări, turneu de presă, întâlniri cu publicul. Cu autorii români e posibil”
Doar 20 de milioane de cărți sunt vândute anual la noi, în timp ce, prin comparație, în Franța se vând 430 de milioane.