Citeste totul despre dieta japoneza

Dată publicare: 09-06-2009 00:00
Dată actualizare: 30-10-2012 15:53


Talia de viespe este secretul unei vieti indelungate!

Aceasta dieta este dieta suprema, daca ne gandim la cum arata atat femeile, cat si barbatii din Japonia. Mancarea concentreaza nutrientii alimentelor in portii reduse ca marime.

 

Si nu trebuie neaparat sa gatesti mancare japoneza pentru a te bucura de beneficiile acestei diete. Pur si simplu mananca mai multe fructe, legume si mai mult peste. Serveste portii mai mici si mananca incet! Adauga in dieta alimente sanatoase si indestulatoare ca tofu si orez.

Ai manca si cu ochii
Magia alimentatiei de tip japonez sta in putinta acesteia de a imbina toate nutrientele necesare unei sanatati de invidiat cu alimente cu putine calorii, totul prezentat intr-o maniera delicioasa si imbietoare.

Portiile sunt de cele mai multe ori asezate pe farfurii micute si castronase pe masura, fara a fi Insa neindestulatoare. Rezultatul? Vei manca mai incet, deci mai putin, ceea ce reprezinta o veste foarte buna pentru silueta. De fapt, acest proces incetinit de ingerare a mancarii se traduce prin putinta creierului de a realiza ca stomacul este plin; el are nevoie de aproximativ un sfert de ora pentru asta.

Conform statisticilor, un japonez consuma cu pana la 25% mai putine calorii intr-o zi, In comparatie cu un american. Secretul este Inlocuirea alimentelor concentrate in calorii, cu alimente care contin mai putine astfel de nutriente. Ciocolata, cartofii si prajiturile trebuie inlocuite cu alternative de genul: fructe, legume si supe pe baza de paste.

Puterea portiei
In Japonia, mancarea este servita pe platouri sau farfurii si castronase separate, si nu pe un singur platou mare, asa cum se intampla in majoritatea cazurilor de pe glob. Cei care stau la masa servesc din fiecare fel, gustand din tot ce se afla pe masa. Astfel, daca mananci cantitati mai mici la fiecare masa, vei ajunge in scurt timp sa scapi de kilogramele in plus, dar si sa ai o viata sanatoasa, fara excese. Nu trebuie sa micsorezi toate portiile, ci doar pe cele care contin calorii foarte multe.

Pe baza de orez...
Dieta japoneza include cantitati mari de orez pe tot parcursul zilei, deci la aproape orice masa. De sase ori mai mult orez decat mananca un european. Se serveste in orice moment al zilei, inclusiv la masa de dimineata. Orezul contine carbohidrati complecsi, are putine calorii, si iti va oferi senzatia de satietate pentru destul de mult timp, ferindu-te de depunderile adipoase de pe burta sau fese, cauzate de prajituri ambalate si diverse produse de acest fel. Pentru a mari eficienta, incearca sa servesti orezul in maniera in care o fac japonezii, si anume fara ulei sau unt.

Delicii vegetale
Legumele stau la baza mancarurilor japoneze. Intrebate care este felul preferat de mancare al familiilor lor, acestea au raspuns ca li se cere de cele mai multe ori sa gateasca legume amestecate in sos asortat.

Ardei grasi, mazare, zucchini, laptuci, ceapa, rosii, ardei iuti, salata, morcovi, spanac, muguri de bambus, sfecla, radacini de lotus, ridichii, ciuperci, napi si legume de apa sunt doar cateva dintre deliciile colorate pe care japonezii le includ cu placere in dieta lor. La fiecare masa sunt servite pana la 5 feluri de mancare diferite, si niciunul nu gaseste ciudat sa manance dimineata supa de legume sau frunze de salata. Legumele se gatesc in diferite feluri, fierte in sos, prajite sau fripte ori in aburi. Fiecare astfel de modalitate de preparare pastreaza caracteristicile nutritive ale alimentelor.

Peste... cat cuprinde!
Cu cat este mai gras, cu atat mai bine. Japonezii prefera somonul si tonul, insa nu se dau la o parte cand vine vorba despre macrou, sardine sau hering. O sursa ideala si naturala de acizi grasi Omega-3, carnea de peste mentine sanatatea inimii si a circulatiei, si ofera o stare generala de bine. In plus, japonezii consuma foarte putina carne rosie, care contine grasimi saturate si blocheaza circulatia de la nivelul arterelor. Consumata excesiv, carnea rosie poate provoca obezitate si boli cardiovasculare.

Cu soia inainte!
Consumate moderat, produsele din soia pot inlocui cu succes carnea din alimentatie. Fie ca alegi sa o manaci sub forma de tofu, ori sub forma de boabe sau uscata, aceasta reprezinta o sursa foarte buna de proteine si nu contine grasimi saturate. Felurile de mancare gatite de japonezi contin soia, iar la o singura masa se pot servi pana la patru feluri care au la baza aceasta leguma.

Deserturi... dulci
Desertul tipic japonez este salata de fructe. In functie de sezon, ea contine fructe asortate, decojite si maruntite, aranjate foarte apetisant pe un platou. Ei se bucura deseori de deliciile occidentale cum ar fi inghetata si prajiturelele, Insa numai in cantitati reduse. Iar, in cadrul oricarei mese, un pahar mare de ceai verde japonez este maniera cea mai buna de a savura un ospat moderat, dar Indestulator.

Alegeri sanatoase
Nu este nevoie decat de cateva schimbari pentru a adapta dieta japoneza la stilul tau alimentar, si pentru a te bucura si mai mult de efectele benefice ale regimului. In primul rand, Inlocuieste orezul alb cu orez brun. Este o sursa naturala si foarte bogata in fibre, ajuta digestia si mentine senzatia de satietate pentru mai mult timp.

In al doilea rand, pastreaza aspectul colorat, deci sanatos, al alimentelor. Gateste cat mai natural, fara ulei traditional, pe care Il poti Inlocui cu ulei de canola sau de masline. Nu te teme sa experimentezi feluri noi de gatit pestele, orezul sau legumele. Respecta si adopta o dieta de tip japonez si vei vedea ca sanatatea ta se va Imbunatati, iar grasimea de pe coapse va disparea din ce In ce mai mult In fiecare zi!

Sursa: Pro TV

Tags: diete, japonia,


VIDEO PROTVPLUS.RO