Masinile revolutionare de la CES 2014: se parcheaza singure, se incarca la priza si au cutii negre
In 2014 si masina devine... un gadget! Primele autovehicule lansate anul acesta ne dau de inteles ca automobilul se schimba la fata: parcheaza singur, isi face plinul de la priza ori vine cu o cutie neagra, ca avionul.
Corvette Stingray 2014 este una dintre primele masini echipate cu un sistem absolut nou. Am putea sa ii spunem "cutia neagra" a masinii. Ceea ce am stiut ca exista deja pe avioane, de acum e si pe masini. Are o camera aoclo si in interior sunt senzori care aduna informatii de traseu. Viteza cu care ai condus, acceleratia gravitationala, cat de tare tragi de volan, absolut tot ce faci la volan, de-acum se inregistreaza in memoria masinii. Un sistem care in urmatorii ani ar putea deveni obligatoriu. Cine stie, o fi de bine, o fi de rau?
Datele adunate pot fi de folos politiei, dar si celor care, din cand in cand, ajung cu masina pe un circuit de curse.
Dar, primele automobile aparute in 2014 ne dau de inteles ca nu e vorba de cai putere, ci de consum, tehnologie eco si dispozitive inteligente. BMW i3, de pilda, stie sa parcheze singur, fara ca soferul sa mai apese acceleratia si frana, cum se intampla la alte masini cu acest sistem.
Audi se mandreste cu faruri cu LED-uri, care bat la o distanta mult mai mare decat cele conventionale si nu orbesc soferii care vin din fata. Tot nemtii mizeaza pe pilotul automat, facut pentru mersul in coloana, in trafic - asta ca sa mai puteti citi o stire in drum spre casa sau serviciu, de exemplu.
In 2014, o sa vedem si tot mai multe masini electrice. Iata ce propune Toyota:
Reprezentant companie auto: "Are o autonomie de 50 de kilometri cu o singura incarcare, la o viteza maxima de 50 de kilometri pe ora si se incarca in aproximativ 3 ore. i-Road este ideal pentru orasele cu populatie mare, trafic, pentru ca, dupa cum puteti observa, e cat o motocicleta, adica e foarte usor de manevrat si parcat."
Toyota incearca marea cu degetul. Propune la inceput de an o masina care functioneaza cu hidrogen. Dupa 10 ani in care au tot aratat prototipuri, japonezii sunt hotarati ca de la anul sa le si puna in vanzare. Se lauda cu autonomie de masina electrica, adica 400 de kilometri, dar plinul dureaza cateva minute, in loc de cateva ore. Nu stim inca pretul plinului de hidrogen si nici unde poate fi facut, pentru ca exista putine statii in lume.
Pana atunci, constructorii conventionali vin cu variante interesante. Desigur, o sa spuneti ca vremea nu este intotdeauna buna pentru doua roti, insa e buna pentru ... trei roti. A fost lansata o masina pentru un pasager, cel mult doi, desi cel care ar sta in spate .. ar sta destul de inghesuit. Dar soferul are la dispozitie confortul unui automobil care consuma cat un scuter si prinde 140 de km/h. Se va descurca mai bine in spatiile aglomerate, in orase, unde cei mai multi mergem cate o persona in masina.
Reprezentant companie auto: "La viteze de autostrada, combustibilul e folosit ca sa impingi aerul. Asa ca punand un pasager in spatele celuilalt si nu unul langa celalalt, masina e de doua ori mai ingusta, impinge mai putin aer si reducem consumul la jumatate. Nu e magie aici, putina fizica, dar fara magie."
Lamborghini Veneno ne face sa uitam insa de consumul redus de carburant. 3,3 milioane de euro costa super-masina cu boxe Monster, realizate de acelasi om din spatele castilor Beats By Dr. Dre.
Sursa: Pro TV
Etichete: masini, bmw, autoturism, audi, CES, las vegas, gadget, toyota, george buhnici,
Dată publicare:
13-01-2014 08:40