Anchetă după cazul operatorului 112 care a certat părinţii alarmaţi de starea copilului lor
Your browser doesn't support HTML5 video.
Reacţia DSU:
Ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public, care vizează o înregistrare dintre aparținătorul unei fetițe și un operator al Serviciului de Ambulanță Cluj, prin apel la numărul unic de urgență 112, pentru corecta informare a opiniei publice precizăm că Departamentul pentru Situații de Urgență s-a sesizat cu privire la această speță și a solicitat declanșarea unei anchete disciplinare împotriva operatorului SAJ Cluj.
Totodată, conform celor sesizate, precizăm că ne delimităm categoric de un astfel de comportament total neprofesionist și nu vom admite ca astfel de situații să fie tolerate, acestea îngreunând scopul comun al tuturor serviciilor de urgență de a răspunde prompt și eficient cetățenilor care solicită ajutorul prin apel la numărul unic de urgență 112.
DSU a reacţionat după ce Doi părinți care au sunat alarmați la Serviciul unic de urgență, pentru că fetița lor, de un an și nouă luni, avea probleme grave, au primit reproșuri în loc de ajutor.Medicul coordonator de la Ambulanța Cluj le-a spus că nu știu să-și crească fetița și că nu va trimite nici un echipaj. Apoi le-a închis telefonul.
Tatăl fetiţei: „Sărut mâna, fetiţa urinează şi când urinează are sânge” Operator ambulanță: „Medicul de familie, domnu'”. Tatăl fetiţei: „La ora asta nu am medic de familie”. Operator ambulanță: „No şi acuma ce să vă fac pentru asta, nu vă supăraţi? E opărită?” Tatăl fetiței: „Nu e opărită”. Mama fetiţei: „Am observat când urinează e sânge, am schimbat-o de pampers şi plânge”. Tatăl fetiţei: „Doamna scumpă, am căutat jumătate de oră maşină. Nu e urgenţa? Dacă fata îmi păţeşte ceva, răspundeţi”. Operator ambulanță: „Eu nu răspund deloc. E copilul dumitale, nu trebuia să laşi să se ajungă până aici. Nu răspund eu deloc. Înseamnă că nu te-ai uitat la ea, foarte simplu. Eu nu răspund, răspunzi dumneata şi nevasta dumitale, nu sunt ai mei copiii. Eu pe ai mei mi i-am crescut. Eu sunt obligată pe urgenţă. Ce mă înveţi tu pe mine? Tu să îţi vezi de copil mai bine. Răspunzi, că e al tău”.
Această discuţie halucinantă a avut loc în noiembrie anul trecut, dar tatăl fetiţei a intrat abia astăzi în posesia ei, după ce a făcut o cerere la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
Iosif Zagor, tatăl bebelușului: „Doamna de la ambulanţă nicidecum nu a vrut să-mi dea o ambulanţă pentru fetiţă. M-a jignit, m-am simţit foarte jalnic când a vorbit, pentru că zicea că nu pot să caut de copiii mei, deci nu am cum să ingrijiesc de copiii mei. Am sunat de foarte multe ori, de 3-4 ori am sunat ca să trimită ambulanța. Când fetiţa plânge şi când sângerează nu cred că asta nu e urgenţă. Doamna îmi zicea că nu e urgenţa. Aş vrea să se ia măsuri”.
Abia la al treilea apel telefonic la 112 a fost trimisă o ambulanţă, spun părinţii.
Cei de la Serviciul de Ambulanţă Cluj cunosc întreaga poveste şi au deschis o anchetă.
Horia Simu, managerul Serviciului de Ambulanță Cluj: „La ora aceasta este o anchetă în curs. Comunicarea cu pacinetii trebuie să fie pe prim plan. Este un loc stresant, unde este agitaţie de multe ori, şi vedem rezultatele anchetei. Din punctul meu de vedere, trebuia o comunicare mult mult mai bună cu pacientul respectiv”.
Din fericire, fetiţă este acum în afara oricărui pericol.