Facebook a implementat un sistem de rugăciuni online. Cum funcționează
Sistemul de rugăciune al Facebook face parte din efortul mai larg şi recent al platformei sociale de a mări baza de utilizatori prin atragerea persoanelor din comunităţile religioase.
Facebook consideră că enoriașii sunt o comunitate importantă pentru a crește participarea pe rețeaua socială. Încă din 2017, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a dat bisericile ca exemplu pentru modalități de a conecta compania cu lumea. Atunci, Facebook a creat o echipă care să se axeze pe „parteneriate de credință”.
Șefa acestei echipe, Nona Jones, a declarat, pentru sura citată, că pandemia de coronavirus a dus la urgentarea acestor eforturi.
Sistemul de rugăciune a fost creat după ce Facebook a observat o creștere a numărului de oameni care cereau și ofereau rugăciuni în timpul pandemiei, a afirmat Jones, care este pastor în Florida.
Încercările de lărgire a prezenței rugăciunilor pe Facebook au culminat cu primul summit virtual de credință cu lideri religioși, eveniment care a avut loc luna trecută. În timpul evenimentului live, difuzat prin Facebook Live, liderii religioși au comunicat cu comunitățile religioase, în timp ce pe ecran curgeau emoji-uri cu inimioare.
Directorul operațional al Facebook, Sheryl Sandberg, a vorbit inclusiv despre un viitor în care liderii religioși să își țină ceremoniile online, cu ajutorul instrumentelor de realitate virtuală și realitate augmentată.
Facebook folosește rugăciunile pentru a personaliza reclame
La sfârșitul lunii mai, Facebook a lansat sistemul de rugăciuni pe care îl testase cu ajutorul unor comunități de credincioși. Sistemul este disponibil în grupurile de Facebook din SUA.
Într-un astfel de grup privat, o femeie a folosit instrumentul pentru a solicita oamenilor să se roage pentru o mătușă diagnosticată cu COVID-19. Ceilalți utilizatori de pe grup au răspuns prin apăsarea butonului marcat cu textul „M-am rugat”, iar numele lor au apărut apoi într-un spațiu marcat mai jos.
Utilizatorii pot fi notificați pentru a-și aduce aminte să se roage din nou a doua zi. Alți utilizatori au cerut rugăciuni pentru „o fată care a suferit o decepție în dragoste”, pentru examenul auto al unui fiu sau pentru probleme cu o firmă de asigurări.
Jones a confirmat, însă, că postările cu rugăciuni sunt folosite pentru a personaliza reclamele de pe Facebook și alt tip de conținut asemănător.
La rândul său, un purtător de cuvânt a spus că informațiile vor fi folosite pentru ca algoritmii Facebook să devină mai eficienți în a arăta reclame personalizate. Acesta a dat asigurări că datele nu vor putea fi folosite direct de companii pentru a trimite reclame țintite pe baza conținutului rugăciunilor.
„Una dintre cele mai mari comunități care folosește produse Facebook sunt oamenii credincioși. Când ne-am uitat pe datele legate de consumul de social media în pandemie am văzut o creștere masivă în categoria de spiritualitate”, a afirmat purtătorul de cuvânt.