Daily Mail dă în judecată Google, pentru că ascunde link-urile rezultatelor către știrile sale
Astfel, începe o bătălie juridică între unul dintre cele mai mari site-uri de știri din lume și gigantul tehnologic Google.
Google este acuzat de MailOnline că are prea mult control asupra pieței publicității online și că a retrogradat în mod sistematic linkurile către știrile sale în favoarea altor site-uri, dând drept exemplu știrile despre familia regală britanică.
Utilizatorii britanici care au căutat comentariile lui Piers Morgan cu privire la ducesa de Sussex, luna trecută, au găsit mai mult articole ale unor site-uri regionale mai mici, precum Manchester Evening News și Newcastle Chronicle, susține MailOnline, potrivit The Guardian.
Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că MailOnline a publicat mai multe știri despre fosta gazdă a emisiunii Good Morning Britain.
În procesul intentat la New York și descris de Google ca fiind „lipsit de valoare”, MailOnline susține că este pedepsit de algoritmul Google News după ce a încercat să-și reducă dependența de instrumentele Google pentru vânzarea de publicitate online.
„Acest proces are ca scop responsabilizarea Google pentru comportamentul său anticoncurențial continuu, inclusiv manipularea anunțurilor și a rezultatelor căutărilor de știri, aranjarea ofertelor, influențarea algoritmului și folosirea puterii sale de piață în dauna rivalilor săi publicitari.
În ciuda criticilor crescute din partea autorităților de reglementare și a guvernelor din întreaga lume, comportamentul continuu al Google arată în mod clar că nu sunt pregătiți să își schimbe comportamentul” - a spus un purtător de cuvânt.
În replică, Google a precizat că acuzațiile lansate de MailOnline sunt „fără fond”.
Potrivit The Guardian, MailOnline a devenit unul dintre cele mai mari site-uri de știri din lume - cu un public masiv în SUA - datorită combinației de imagini cu vedete, agregare rapidă de știri și povești culturale diferite.
”Site-urile de știri au o atitudine incomodă de ură și iubire față de Google. Motorul de căutare poate trimite milioane de cititori către un site dacă o poveste este afișată în mod vizibil alături de termenii de căutare populari, permițând editorului respectiv să ajungă la un public nou și să vândă mai multă publicitate. Dar dominația Google în publicitatea afișată online înseamnă că această companie tehnologică a devenit extrem de profitabilă într-un moment în care editorii tradiționali de știri au pierdut venituri din publicitate” - notează The Guardian.
Procesul MailOnline arată, de asemenea, importanța optimizării motoarelor de căutare (SEO) pentru site-urile de știri. Timp de mai mulți ani, unele site-uri au publicat articole care conțineau anumite nume populare sau cuvinte cheie, în speranța de a atrage atenția algoritmului Google News.
”O problemă majoră pentru cei din mediul online este lipsa transparenței cu privire la modul în care Google decide ce știri să afișeze. Unii publisher-i consideră că Google favorizează rezultatele din știrile cu mai mult conținut original. De asemenea, sunt prioritizate rezultatele site-urilor care au o cantitate limitată de publicitate și care se încarcă mai rapid - situație care a lovit unele site-uri cu renume” - mai notează The Guardian.
Google a anunțat că va lupta în instanță.
”Afirmațiile Daily Mail sunt complet inexacte. Felul în care sunt utilizate instrumentele noastre de publicitate nu are nicio influență asupra modului în care un publisher apare în căutarea Google. În general, noi concurăm într-un spațiu publicitar aglomerat și competitiv, unde editorii au și exercită mai multe opțiuni. Chiar Daily Mail a autorizat zeci de companii de publicitate să-și vândă și să gestioneze spațiul lor publicitar, inclusiv Amazon, Verizon și multe altele. Ne vom apăra împotriva acestor pretenții fără merit.” a spus un purtător de cuvânt.
Recent, compania care deține motorul de căutare Google a fost acuzată că a operat un program secret pentru a domina piața de publicitate. Astfel, compania ar fi încălcat legea în ceea ce privește modul în care a dominat etapele procesului de plasare a anunțurilor online.