Daily Mail dă în judecată Google, pentru că ascunde link-urile rezultatelor către știrile sale

google
Shutterstock

MailOnline dă în judecată Google, acuzând că motorul de căutare ascunde link-uri către articolele sale pe subiecte precum „Meghan Markle” și „Piers Morgan”.

Astfel, începe o bătălie juridică între unul dintre cele mai mari site-uri de știri din lume și gigantul tehnologic Google.

Google este acuzat de MailOnline că are prea mult control asupra pieței publicității online și că a retrogradat în mod sistematic linkurile către știrile sale în favoarea altor site-uri, dând drept exemplu știrile despre familia regală britanică.

Utilizatorii britanici care au căutat comentariile lui Piers Morgan cu privire la ducesa de Sussex, luna trecută, au găsit mai mult articole ale unor site-uri regionale mai mici, precum Manchester Evening News și Newcastle Chronicle, susține MailOnline, potrivit The Guardian.

Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că MailOnline a publicat mai multe știri despre fosta gazdă a emisiunii Good Morning Britain.

Citește și
Google este acuzată că a operat un program secret pentru a domina piața de publicitate
Google este acuzată că a operat un program secret pentru a domina piața de publicitate

În procesul intentat la New York și descris de Google ca fiind „lipsit de valoare”, MailOnline susține că este pedepsit de algoritmul Google News după ce a încercat să-și reducă dependența de instrumentele Google pentru vânzarea de publicitate online.

„Acest proces are ca scop responsabilizarea Google pentru comportamentul său anticoncurențial continuu, inclusiv manipularea anunțurilor și a rezultatelor căutărilor de știri, aranjarea ofertelor, influențarea algoritmului și folosirea puterii sale de piață în dauna rivalilor săi publicitari.

În ciuda criticilor crescute din partea autorităților de reglementare și a guvernelor din întreaga lume, comportamentul continuu al Google arată în mod clar că nu sunt pregătiți să își schimbe comportamentul” - a spus un purtător de cuvânt.

În replică, Google a precizat că acuzațiile lansate de MailOnline sunt „fără fond”.

Potrivit The Guardian, MailOnline a devenit unul dintre cele mai mari site-uri de știri din lume - cu un public masiv în SUA - datorită combinației de imagini cu vedete, agregare rapidă de știri și povești culturale diferite.

Site-urile de știri au o atitudine incomodă de ură și iubire față de Google. Motorul de căutare poate trimite milioane de cititori către un site dacă o poveste este afișată în mod vizibil alături de termenii de căutare populari, permițând editorului respectiv să ajungă la un public nou și să vândă mai multă publicitate. Dar dominația Google în publicitatea afișată online înseamnă că această companie tehnologică a devenit extrem de profitabilă într-un moment în care editorii tradiționali de știri au pierdut venituri din publicitate” - notează The Guardian.

Procesul MailOnline arată, de asemenea, importanța optimizării motoarelor de căutare (SEO) pentru site-urile de știri. Timp de mai mulți ani, unele site-uri au publicat articole care conțineau anumite nume populare sau cuvinte cheie, în speranța de a atrage atenția algoritmului Google News.

O problemă majoră pentru cei din mediul online este lipsa transparenței cu privire la modul în care Google decide ce știri să afișeze. Unii publisher-i consideră că Google favorizează rezultatele din știrile cu mai mult conținut original. De asemenea, sunt prioritizate rezultatele site-urilor care au o cantitate limitată de publicitate și care se încarcă mai rapid - situație care a lovit unele site-uri cu renume” - mai notează The Guardian.

Google a anunțat că va lupta în instanță.

Afirmațiile Daily Mail sunt complet inexacte. Felul în care sunt utilizate instrumentele noastre de publicitate nu are nicio influență asupra modului în care un publisher apare în căutarea Google. În general, noi concurăm într-un spațiu publicitar aglomerat și competitiv, unde editorii au și exercită mai multe opțiuni. Chiar Daily Mail a autorizat zeci de companii de publicitate să-și vândă și să gestioneze spațiul lor publicitar, inclusiv Amazon, Verizon și multe altele. Ne vom apăra împotriva acestor pretenții fără merit.” a spus un purtător de cuvânt.

Recent, compania care deține motorul de căutare Google a fost acuzată că a operat un program secret pentru a domina piața de publicitate. Astfel, compania ar fi încălcat legea în ceea ce privește modul în care a dominat etapele procesului de plasare a anunțurilor online.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Haos la debutul lui Dinamo în Superliga! Suporterii, bătuți de jandarmi la Miercurea Ciuc: violență și gaze lacrimogene
FOTO Haos la debutul lui Dinamo în Superliga! Suporterii, bătuți de jandarmi la Miercurea Ciuc: violență și gaze lacrimogene
Citește și...
iLikeIT. O tânără a realizat pe Google Maps ”Harta magnoliilor” din București
iLikeIT. O tânără a realizat pe Google Maps ”Harta magnoliilor” din București

A venit primavara, deși vremea din ultimele zile ne contrazice. Iar retelele sociale sunt pline de fotografii cu arbori infloriti, in special cu magnolii.

Google este acuzată că a operat un program secret pentru a domina piața de publicitate
Google este acuzată că a operat un program secret pentru a domina piața de publicitate

Google este acuzată că a operat ani la rând un program secret care a folosit date din ofertele publicitare anterioare pentru a oferi propriului său sistem de cumpărare de anunțuri.

Telefoanele Android transmit la Google date despre utilizator la fiecare 4 minute și jumătate
Telefoanele Android transmit la Google date despre utilizator la fiecare 4 minute și jumătate

Volumul de informații raportate la Google despre preferințele și datele utilizatorilor este de 20 de ori mai mare în cazul utilizatorilor de Android, decât în cazul telefoanelor Apple, către producător, arată un studiu.

Google a anulat Ziua Păcălelilor, pentru al doilea an consecutiv: „Din respect pentru cei care luptă împotriva Covid-19”
Google a anulat Ziua Păcălelilor, pentru al doilea an consecutiv: „Din respect pentru cei care luptă împotriva Covid-19”

Pentru al doilea an consecutiv, Google a anulat Ziua Păcălelilor.

Recomandări
România trebuie să trimită la Bruxelles un nou PNRR, mai realist. Proiecte de 6,3 miliarde de euro nu mai pot fi realizate
România trebuie să trimită la Bruxelles un nou PNRR, mai realist. Proiecte de 6,3 miliarde de euro nu mai pot fi realizate

Școli, spitale și tronsoane de autostrăzi rămân doar pe hârtie. Proiecte în valoare de peste 6 miliarde de euro nu vor mai putea fi realizate cu bani din PNRR, spune ministrul Proiectelor Europene, după o discuție cu oficialii de la Bruxelles.

Spitalul Matei Balș, pus sub acuzare în dosarul incendiului soldat cu 9 morți. Acuzații noi de abuz în serviciu și distrugere
Spitalul Matei Balș, pus sub acuzare în dosarul incendiului soldat cu 9 morți. Acuzații noi de abuz în serviciu și distrugere

Parchetul Capitalei anunță că a extins ancheta în dosarul incendiului de la „Matei Balș”, punând sub acuzare spitalul, o firmă, un administrator și șefa achizițiilor.

Bolojan pregătește tăieri la Guvern. Personalul, redus cu până la 40%. La un minister au fost reduse salariile directorilor
Bolojan pregătește tăieri la Guvern. Personalul, redus cu până la 40%. La un minister au fost reduse salariile directorilor

Pentru a reduce din costuri, premierul începe tăierile chiar la Guvern. Ilie Bolojan intenționează să organizeze mai multe concursuri pentru angajații cancelariei și ai Secretariatului General.