Românii comandă din ce în ce mai mult online. Orele la care se cumpără cel mai mult
Your browser doesn't support HTML5 video.
Cifra de afaceri în cazul comerțului online s-a apropiat la finalul anului trecut de 6,3 miliarde de euro, în crestere ușoară față de anul anterior. Iar numărul clienților care au plasat cel puțin o comandă online s-a dublat în ultimii trei ani.
Tinerii sunt cei mai activi când vine vorba de cumpărături online, dar si cei mai in varsta au invatat în special în perioada pandemiei cum să folosească aplicațiile pentru comenzi. Potrivit Eurostat, pe primele locuri în topul celor mai comandate produse se află hainele, mâncarea și produsele de înfumusețare.
Produse și servicii comandate online în 2022 în Europa
Îmbrăcăminte și încălțăminte – 42% Mâncare– 19% Produse de înfrumusețare sau wellness– 17%
Cumpărător: “De obicei nu prea găsesc mărimile mele în magazine și de asta le comand online ca să le găsesc. (Reporter: De pe telefon, de pe calculator?) Și pe calculator le comand, să văd mărimile mai bine. Aplicațiile de obicei nu sunt foarte funcționale.”
Cele mai multe comenzi au fost făcute de pe telefonul mobil cu o medie a coșului de cumpărături de aproape 47 de euro. Intervalul orar în care suntem cu gândul mereu la cumpărături este seara, dupa ora 20.
Cumpărături făcute cu telefonul mobil
Comanda medie - 46,48 EURO Intervalul orar cu cele mai multe comenzi 20.00 - 22.00
Comenzi se fac și de pe calculator sau de pe laptop, însă aici valoarea coșului este mai mare. De obicei cumpărăm produse mai scumpe la amiază, atunci când avem mai multă răbdare pentru a verifica și compara în detaliu coșul de cumpărături.
Cumpărături făcute de pe desktop
Comanda medie - 70,75 euro Intervalul orar cu cele mai multe comenzi 11:00 - 15:00
Sursa: Raport GPeC
Cumpărător: “Am aplicații pe telefon, dar folosesc și un calculator. Când am de analizat ceva în detaliu este mult mai comod pe calculator. Te mai uiți, compari...”
Andrei Radu, Realizator emisiunea ePLAN: „Cert este că numărul celor care cumpără online crește, iar asta înseamnă o obișnuință. Ne este comod să cumpărăm de pe Internet și faptul că există o gamă largă de produse este iarăși un lucru îmbucurător.”
Specialiștii în comerțul online spun că acestă creștere este una benefică, nu doar pentru industrie, ci și pentru educarea populației. Abilitățile dobândite îi vor ajuta pe oameni sa isi achite si facturile online ori sa rezolve alte probleme fiscale.
Cristian Pelivan, Director executiv ARMO: „Mai întâi am avut 80% dintre români care foloseau internetul pentru social media. Vedem acum că 76% dintre ei folosesc acum internetul pentru cumpărături online. Poate o să crească numărul și celor care vor folosi internet banking sau plata facturilor.” În plus, în ultimii ani, magazinele au dezvoltat aplicații proprii prin care clientii pot avea parte de puncte de fidelitate sau chiar reduceri mai mari.