Sfaturi esențiale pentru a-ți optimiza campaniile de marketing online pentru magazinele online din România
Your browser doesn't support HTML5 video.
În ediția de astăzi se discută atât despre despre provocările și tendințele din marketing-ul digital pentru magazinele online din România în 2024, cât și despre costurile de publicitate care au crescut semnificativ, în special din cauza intrării jucătorilor chinezi pe piață.
În ceea ce privește tendințele în anul 2024, este important ca magazinele online să-și diversifice strategiile de marketing și să nu se bazeze doar pe un singur canal, iar brand-urile să se diferențieze și să comunice clar de ce ar trebui să cumpere clienții de la ele. Campaniile de marketing online trebuie să fie segmentate pe baza datelor și a intereselor clienților, iar magazinele online trebuie să fie atente la calitatea feed-ului de produse pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile Google Shopping.
Recomandările oferite de către Mădălina Stănescu în ceea ce privește marketing-ul magazinelor online au fost, în primul rând, ca magazinele online să-și crească bugetele de marketing cu cel puțin 40% pentru a compensa creșterea costurilor de publicitate. În al doilea rând, este important să se colecteze date despre clienți și să se segmenteze baza de date pentru a crea campanii de marketing mai eficiente. Nu în ultimul rând, este benefic ca magazinele online să înceapă să utilizeze Performance Max, campanie Google avansată care folosește învățarea automată pentru a optimiza rezultatele.
Totodată, magazine online ar trebui sa fie conștiente de problema site-urilor și a oamenilor din China care copiază brand-uri și să ia măsuri pentru a se proteja.
Andrei Radu:"În presă a apărut o mare rețea, se pare, tot de site-uri sau de oameni din China care copiază site-uri de brand, mai ales în zona de fashion. Hai să povestim un pic de subiect și în ce măsură crezi că a fost afectată și piața din România?"
Mădălina Stănescu: "Da, așa am văzut. E o anchetă la nivel european privind această rețea și piața din România a fost afectată. Asta o spun din experiență, pentru că avem un client din zona de încălțăminte în care în mai puțin de 7 zile au fost create 13 site-uri fantomă, clonă a site-ului original, aceleași poze, produse, totul a fost copiat din partea cealaltă, făcute pagini în paralel pe Facebook, tot așa pagini clonă a clientului nostru și reclame care promovau discount-uri de până la 80% la încălțămintea clientului nostru, discount-uri care nu erau reale. Oamenii intrau pe site-urile respective, comandau și atât, nici măcar nu se mai livra ceva, că era un site fantomă, li se luau banii și atât. Deci 13 site-uri fantomă în mai puțin de 7 zile și undeva la 16 pagini de facebook create, care toate rulau reclame. Am mai văzut atât la clientul nostru cât și la alți jucători din industrie, tot în industria de încălțăminte."
Marketingul digital este esențial pentru succesul magazinelor online în România. Cu toate acestea, este important să se adapteze la tendințele pieței și să se utilizeze strategiile de marketing eficiente pentru a obține rezultate.
Pentru mai multe detalii despre importanța marketing-ului în magazinele online, urmăriți ediția integrală în video.