Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Schimbări importante pentru șoferi. Documentul obligatoriu de care aveți nevoie înainte de a vinde o mașină

Your browser doesn't support HTML5 video.

Dacă vreți să vă luați o mașină la mâna a doua ar trebui să faceți verificări serioase înainte de a o plăti.  

Asta pentru că multe autoturisme, în special cele aduse din străinătate, pot avea kilometrajul modificat.

Începând cu finalul acestui an însă, cei care vând vehicule vechi vor fi obligați să obțină de la Registrul Auto Român un certificat care să conțină istoricul de daune și kilometrii reali.

Din păcate, încă nu avem o lege clară menită să stopeze înșelăciunile de pe piața auto.

Înainte de a cumpără o mașină la mâna a doua este indicat să fie verificată de un specialist. Asta pentru că un autoturism ce are kilometrajul modificat poate fi un pericol pe șosele. În plus, prețul unui astfel de vehicul este și cu 30% mai mare decât valoarea reală.

Dan Barbu, expert auto: „Maxim 20% din ce verificăm noi au kilometrii dați înapoi. Foarte multe mașini din România sunt foste mașini venite din străinătate și oamenii se bucură să cumpere ceva ieftin, să facă o mică afacere, să aibă o ocazie, ei nu realizează că pentru samsari ei sunt ocazia”.

Citește și
soldati chinezi
Armatele private ”ocupă” China. Motivul neliniștitor pentru care marile companii își înființează forțe de luptă

Potrivit unei platforme pentru obținerea istoricului unei mașini, peste 7% dintre autoturismele de la noi care au fost analizate au avut kilometrajul schimbat.

O lege care interzice această practică a fost promulgată la jumătatea anului trecut. În versiunea inițială erau stabilite și sancțiuni - închisoare de la o lună la un an sau amenzi cuprinse între 1.000 și 30.000 de lei. Dar au fost eliminate pe motiv că sunt prevăzute oricum unitar în Codul Penal.

Totuși, lucrurile s-ar putea schimba pentru că, începând de la finalul acestui an, cei care vând mașini la mâna a doua vor fi obligați să obțină de la Registrul Auto Român un certificat. Documentul va cuprinde informații despre kilometraj, reparații făcute la sistemele de direcție și frânare și la structura de rezistență a caroseriei. Însă vor putea fi verificate astfel doar autoturismele înmatriculate în România. În continuare rămân sub semnul întrebării cele aduse din alte țări.

Matas Buzelis, expert auto: „Este foarte complicat să afli, să găsești dovezi și să demonstrezi că o anumită persoană a schimbat kilometrajul. Dar cred că autoritățile din toate țările europene ar trebui să încerce mai mult pentru a-i pedepsi pe acești infractori”.

Numai în luna ianuarie a acestui an au fost cumpărate peste 27.000 de mașini vechi, cu aproape 17% mai multe față de aceeași perioadă din 2023.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult