Doi antreprenori au creat o afacere profitabilă cu hrană din greieri. “Teoriile conspiraționiste nu ne ajută deloc"
Cu toate acestea, va veni o perioadă când nu vom mai putea ignora preocupările legate de mediul înconjurător. Așadar, de ce să nu profităm de oportunitățile pe care le avem la îndemână și să începem să ne pregătim de pe acum pentru viitor?
O idee complet nouăDoi frați, Marius și Donatas Glušauskas, au dezvoltat o afacere inedită în Lituania, și sunt recunoscuți drept pionierii hranei viitorului. Ei au înființat o fermă de greieri în districtul Kaunas și produc alimente sănătoase și prietenoase cu mediul, care primesc recunoaștere și sunt utilizate la scară largă în întreaga lume.
Ideea de a începe o afacere cu alimente alternative într-o țară în care noutățile sunt, de obicei, întâmpinate cu scepticism le-a venit în urmă cu cinci ani, când cei doi căutau noi oportunități de afaceri.
„În perioada aceea, am dat peste un articol de presă care prezenta o brutărie din Finlanda, care devenise prima companie din lume care introducea pâinea din făină de greieri. Videoclipul evidenția importanța insectelor ca sursă durabilă de proteine și potențialul lor de a deveni un supliment alimentar valoros în viitor. Ideea de a cultiva greieri ca sursă de hrană mi s-a părut fascinantă. I-am împărtășit ideea fratelui meu și am decis amândoi să încercăm”, a spus Glušauskas.
La început, singura sursă de informații disponibilă despre creșterea greierilor era internetul. Cu toate acestea, pe măsură ce trecea timpul, potențialul de îmbunătățire a crescut, iar ambițiile au devenit tot mai mari.
„În Finlanda, am găsit parteneri care ne-au furnizat primul lot de greieri, echipament pentru fermă și instruire privind creșterea insectelor. Am decis rapid să creăm un nume pentru brandul nostru și să intrăm pe piața de gustări sănătoase. Unii oameni din Lituania ne susțin ideea și aleg cu drag produsele noastre, în timp ce alții sunt sceptici în ce privește afacerea noastră. Datorită cererii limitate pentru produsele din insecte în Lituania, exportăm 70% din producția noastră”, a explicat Glušauskas.
Beneficii pentru sănătateÎn 2018, frații Glušauskas au înființat marca Acheta și au introdus pe piață o gamă de produse sănătoase și benefice. Producția de gustări din insecte, așa cum a declarat unul dintre frați, implică șapte pași importanți pe care antreprenorii au trebuit să îi realizeze fără a primi vreun ajutor.
„Producția de gustări din insecte implică mai multe etape, inclusiv creșterea greierilor într-o fermă și procesarea acestora prin congelare, blanșare, deshidratare în uscătoare cu aer cald, cernere, măcinare, prăjire și ambalare. Așa cum se întâmplă în orice alt proces de producție, este esențial să monitorizăm temperatura, nivelul de umiditate și alți factori pentru a asigura calitatea”, a afirmat Glušauskas.
Procesul de producție include, de fapt, numeroase detalii mici, adaugă antreprenorul.
„Chiar și condițiile climatice corespunzătoare într-o fermă sunt cruciale pentru producerea unor greieri gustoși. În plus, așa cum se întâmplă în întreaga industrie alimentară, este necesar să se mențină măsuri stricte de igienă și să se efectueze teste în laboratoare”, a explicat Glušauskas.
Potrivit acestuia, principalul produs marca Acheta sunt greierii uscați și condimentați.
„Greierii sunt, de asemenea, utilizați pentru a produce chipsuri proteice, pâine crocantă, ciocolată, deserturi din fructe liofilizate și făină de greieri, cârnați de porc afumați cu făină de greieri, etc.”, a afirmat Glušauskas.
Astfel, este disponibilă o varietate largă de gustări uscate din greieri, cu arome care să satisfacă toate gusturile, dar ceea ce le face chiar și mai atractive sunt numeroasele beneficii pentru sănătate pe care le oferă.
„Principala caracteristică a tuturor produselor este conținutul ridicat de proteine pentru care sunt cunoscuți greierii (de exemplu, greierii uscați conțin 65% proteine). Mai mult decât atât, greierii sunt bogați în fibre, ceea ce nu este caracteristic și produselor obișnuite de origine animală. Greierii reprezintă și surse de chitină, un polimer natural. Chitina provenită de la greieri este benefică pentru așa-numitele bacterii bune din intestinul uman și poate acționa ca un prebiotic”, a subliniat Glušauskas.
După cum a menționat crescătorul de greieri, potrivit cercetărilor, consumul de greieri poate îmbunătăți sănătatea digestivă și poate conferi o stare de sațietate.
„Greierii sunt o sursă excelentă atât de macronutrienți, cât și de micronutrienți, inclusiv de calciu, potasiu, magneziu, fosfor, sodiu, fier, zinc și vitamine din grupul B. De fapt, aceștia conțin la fel de mult fier precum carnea de vită și chiar mai mult decât spanacul. În plus, greierii sunt bogați în aminoacizi și oferă la fel de mult Omega-3 ca somonul”, a spus Glušauskas.
Antreprenorul afirmă că toate produsele marca Acheta pot fi atribuite categoriei de alimente funcționale.
Greierii ar putea fi hrana viitorului. “Teoriile conspiraționiste nu ne ajută deloc”Frații Glušauskas își prezintă brandul ca fiind hrana viitorului. Acest slogan nu a fost ales întâmplător. Are la bază ideea că produsele lor sunt destul de neobișnuite pentru consumatorul tipic. Cu toate că există tot mai multe informații despre greieri ca sursă de hrană, Glušauskas nu crede că în viitor toată lumea va trebui să consume insecte.
„Oamenii vor mai dispune de o variantă, similar cu opțiunile pe care le au în prezent între consumul de carne, pește sau alte produse. De aceea, ne concentrăm pe producția de gustări. Nu oferim alternative pentru carne sau pește, care sunt consumate în mod obișnuit la prânz sau cină. Ne propunem să oferim opțiuni de gustări sănătoase care să aducă un aport benefic oricărei diete. Credem că gustările noastre pot ajuta oamenii să evite aportul de calorii goale și să renunțe la obiceiul de a ronțăi produse nesănătoase”, a spus Glušauskas.
Glušauskas a vorbit deschis despre provocările care apar atunci când oferi produse din greieri consumatorilor lituanieni. Cu toate acestea, echipa sa depune eforturi considerabile pentru a informa oamenii despre beneficiile acestor produse și pentru a le promova prin intermediul rețelelor de socializare și diferitelor expoziții.
„Cred că majoritatea lituanienilor încă nu sunt familiarizați cu ceea ce producem și privesc produsele noastre cu scepticism din cauza informațiilor foarte limitate. Teoriile conspiraționiste de pe rețelele de socializare nu ne ajută deloc”, a spus Glušauskas.
Potrivit lui, produsele Acheta sunt apreciate cel mai des de către tinerii care sunt în căutare de alternative alimentare sănătoase și care promovează ideea unui stil de viață curat.
„De asemenea, adolescenții se arată interesați de aceste produse. Credem că generația aflată în creștere nu le va considera ceva neobișnuit, de domeniul viitorului”, a declarat Glušauskas.
Sperăm că atitudinea față de greierii comestibili se va schimba în curând. Această schimbare nu ar trebui atribuită doar beneficiilor pentru sănătate, ci și impactului relativ redus asupra mediului înconjurător.
sursa: delfi.lt
Sursa: StirilePROTV
Dată publicare: 15-12-2023 12:59