Modifica setarile cookie
Toate categoriile

„Viitor cu clasă”. Jumătate dintre elevii din București nu au internet, tablete sau laptopuri

Your browser doesn't support HTML5 video.

Aproximativ jumătate dintre elevii din Capitală nu beneficiază de tablete, camere web sau acces la internet, pentru a participa la școala online, a declarat Teodora Bentz inspector școlar general adjunct în București.

Asta în condițiile în care, cel mai probabil, de marți școlile vor rămâne închise. Inspectoratul Școlar al Municipiului București a cerut întrunirea Comitetului pentru Situații luni. 

Teodora Bentz a făcut această declarație în cadrul emisiunii „Viitor cu clasă”, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro și pe pagina de Facebook a Știrilor ProTV.

Întrebată de corespondentul Pro TV Roxana Hulpe câți elevi din Capitală au acces la materialele necesare pentru a se conecta la orele online, Teodora Bentz a răspuns că: „În funcție de perspectiva la care ne referim - tablete, internet, camere web sau materiale igienico-sanitare - în principiu vorbim de cel puțin 50%”.

Inspectorul școlar Teodora Bentz explică această statistică prin faptul că, acum, autoritățile se uită dacă fiecare elev are materialele necesare pentru a participa la orele online și nu dacă dispozitivele există la nivel de familie, așa cum se întâmpla în martie, atunci când școlile s-au închis pentru prima dată.

Citește și
„Viitor cu clasă”. Selly, despre absența Monicăi Anisie: Doamna ministru a fugit, nu a vrut să fie confruntată cu adevărul
„Viitor cu clasă”. Selly, despre absența Monicăi Anisie: Doamna ministru a fugit, nu a vrut să fie confruntată cu adevărul

„Când am intrat în starea de urgență, întrebarea a fost dacă există un dispozitiv pe care să poată lucra elevul. Acum întrebăm dacă există un dispozitiv individual și fiecare copil al familiei are dispozitivul său. De aceea există în acest moment lipsuri. Considerăm că, la nivel de București, proporția de peste 70% din unele sectoare, este clar un motiv de împlinire”, a spus ea, precizând că Sectorul 1 stă cel mai bine.

Ce se va întâmpla cu elevii care nu au condițiile necesare?  „Aceștia abia au intrat în evidențele școlii și ale noastre ca fiind elevi care mai au nevoie de dispozitiv personal sau care nu au o conexiune foarte bună la internet”,a  precizat ea.

Peste 250 de elevi din București sunt infectați în acest moment cu coronavirus, iar alți 3.200 se află în izolare, fiind suspecți de infectare. Virusul nu i-a ocolit însă nici pe profesori - 89 sunt pozitivi.

Întrebată câți elevi învață, în total, în școlile din Capitală, Teodora Bentz nu a știut să ofere un răspuns. „În total, există peste 250 de școli în București și fiecare are aproximativ 1.000-1.500 de elevi. În situația asta procentul este mic, zicem noi”, a spus ea.

Situația elevilor și a profesorilor infectați nu este însă foarte clară, din momentul în care școlile din Capitală au trecut în scenariul roșu. Asta pentru că aceștia nu au mai trebuit să se testeze pentru a participa la ore și nu au mai ținut legătura la fel de bine cu inspectoratul școlar, a mai adăugat Teodora Bentz.

Elevii se plâng de calitatea slabă a orelor desfășurate online

 

Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, spune că mulți dintre colegii săi nu înțeleg ce li se predă și le este foarte dificil să țină pasul cu materia predată.

„Noi comunicăm constant cu colegii noștri și situația nu e tocmai plăcută. Se simte o nevoie de interacțiune, atât între elevi, cât și între elevi și profesori, pentru că se simte foarte puternic această diferență a calității actului educațional din mediul online și cel din sala de clasă. Sunt diferențe uriașe. Mulți colegi ne spun că ei nu înțeleg ce se predă în mediul online și nu pot să acumuleze informații”, a spus Rareș Voicu.

El atrage atenția că este foarte posibil să apară diferențe foarte mari între nivelul de pregătire al elevilor și, în definitiv, nivelul de competențe pe care și le formează.

„Aici apare o foarte mare problemă. Ne vom trezi iarăși în luna iunie, când vom fi nevoiți să dăm examenele naționale, că vom scoate conținutul din materie. Doar că acum nu va fi ca anul trecut. Anul trecut știm clar: semestrul întâi am făcut tot ce era de făcut, până în decembrie și din martie scoatem tot din programa de examen. Aici nu vm mai ști ce să facem la examene, pentru că nu știm ce lecții sunt predate, astfel încât să ajungă la elevi, ce lecții nu sunt predate în mod corespunzător”, a adăugat Rareș.

Rareș este elev în clasa a 12-a și se pregătește să susțină Bacalaureatul. El spune însă că materiile necesare pentru examen sunt și singurele pe care le face, pentru că profesorii nu au materialele necesare.

„Nu fac toate orele de curs, le fac doar pe cele pentru Bacalaureat. Dar eu sunt un caz norocos. Profesorul folosește telefonul pentru a intra și calitatea sunetului e ok, se aude bine. Dar am colegi chiar din alte clase din școală, care au probleme mari”, a explicat el.

Pe de altă parte, Teodora Bentz susține că se pot găsii foarte ușor soluții în astfel de situații.

„Profesorii care nu au resursele materiale necesare pentru a preda în mediul online pot lua în custodie aparatura necesară chiar de la școală”, a explicat ea, precizând că dascălii pot, de asemenea, să orele din sala de clasă, unde au la dispoziție toate materialele de care au nevoie.

Ce se întâmplă cu elevii care refuză să semneze declarațiile pe propria răspundere

Ministerul Educației și Cercetării a introdus zilele trecute două declarații pe propria răspundere, pe care vor trebui să le semneze părinții, elevii, dar și profesorii.

În formularele introduse de Ministerul Educației, cadrele didactice cât și elevii și părinții „se obligă” să nu înregistreze sau distribuie orele online și să ia toate măsurile pentru a preveni astfel de acțiuni.

Citește și: Cum arată declarațiile pe propria răspundere pe care trebuie să le semneze profesorii, elevii și părinții

Teodora Bentz spune că această declarație nu condiționează elevii să participe la ore, ci are legătură doar cu siguranța online. Elevii care vor refuza să semneze declarațiile nu vor păți nimic și că formularele au fost introduse, mai degrabă, ca elevii să fie mai responsabili și să înțeleagă, punctual, ce au și ce nu au voie să facă.

„Declarația o depun la școală. Nu se întâmplă nimic dacă nu semnezi declarația, dar, cu siguranță, ai învățat din acea declarație ceea ce trebuie să ocolești, astfel încât să te protejezi pe tine, pe cei din jur și școala ta să fie una în care orele să se desfășoare așa cum îți dorești”, a explicat inspector școlar general adjunct al ISMB.   

Cu ce vor fi înlocuite tezele

 

Teodora Bentz a vorbit și despre perspectiva eliminării tezelor în anul școlar 2020-2021 și spune că ar putea fi înlocuite cu teste grilă.

Așteptăm decizia ministerului. Am văzut deja că există mai multe soluții: de la eseu până la grilă și de la grilă până la eradicarea tezei, pentru că se consideră că nu ar fi eficientă. Așteptăm această decizie.

Foarte mulți elevi, părinți spun că nu ar fi potrivit să renunțăm acum la competiția elevilor, prin anularea tezelor, olimpiadelor, simulărilor. Teodora Bentz spune însă că trebuie mai întâi să ne asigurăm că se pot desfășura în siguranță.

„Dacă această competiție presupune vulnerabilitate, adică să ne adunăm foarte mulți în spații închise, eu zic să fim puțin circumspecți. Dacă putem să dăm teze de calitate, să el dăm, dacă putem să facem competiții în siguranță, să le facem. Dar eu zic că analiza celor care sunt competenți în sensul acesta ne va ajuta să înțelegem mai bine ce putem și ce nu putem face”, a adăugat ea.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult