Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Bucureștiul va avea, în sfârșit, un sistem inteligent de monitorizare a traficului. Anunțul făcut de Nicușor Dan

Your browser doesn't support HTML5 video.

După ani de așteptări și zeci de promisiuni venite din partea edililor, Bucureștiul va avea în sfârșit un sistem inteligent de monitorizare a traficului.

Cel puțin, asta a anunțat, sâmbătă, Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, printr-o postare făcută pe pagina lui de Facebook. Proiectul, realizat și cu finanțare prin PNRR, se ridică la aproximativ 25 milioane de euro. Alte orașe precum Clujul sau Timișoara au făcut deja progrese la acest capitol.

Sufocat de mașini, Bucureștiul este pe primele poziții când vine vorba de aglomerația urbană, atât din cauza infrastructurii, cât și a semafoarelor vechi.

Robert Hoară: „Un sistem inteligent de monitorizare a traficului ar număra mai întâi mașinile de pe fiecare bandă, iar mai apoi ar optimiza timpul de schimbare a culorii semaforului. De pildă, mașinile de aici au plecat pe culoarea verde, iar în față, la nici 50 de metri distanță, semaforul arată culoarea roșie”.

Deși sistemul de management al traficului există încă din anul 2008, responsabilii nu au fost capabili până acum să-l extindă ori să-l modernizeze. Bucureștiul este un oraș semaforizat inteligent, doar pe jumătate. În ultimii 13 ani, doar 237 de intersecţii au fost înrolate în Sistemul de Management al Traficului.

Citește și
Trafic în București
Sistemul de Management al Traficului din București, ignorat constant de edili. De ce este Capitala un oraș haotic

Pentru fluidizarea traficului, prin noul proiect vor fi modernizate peste 300 sute de intersecții și semafoarele vor fi ghidate prin senzori și camere video.

Localnic: „Uite, de exemplu acum, ia uitați. Nu trece nimeni și noi stăm”.

În Cluj-Napoca, încă de anul trecut, unul dintre cele mai mari bulevarde din oraș a fost dotat cu 50 de senzori inteligenți și nouă semafoare cu camere video.

Dan Tarcea, viceprimarul Municipiului Cluj-Napoca: „La acest bulevard am eliminat anumite benzi de circulație și am adăugat benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun și celor alternative, iar situația nu s-a înrăuțățit. S-a menținut la același nivel”.

Și în Timișoara au apărut sisteme inteligente de monitorizare a traficului. Patru tineri au creat o configurație unică în țară pentru trecerile de pietoni.

Robert Olariu, administrator start-up: „Este un sistem de avertizare ceea ce încercăm noi să facem aici, și scopul lui este doar de a-i atrage atenția șoferului un pic mai repede decât ar observa el pietonul”.

Trecerea de pietoni este monitorizată de două camere de supraveghere, de o parte și de alta a șoselei. Sistemul ajută la decongestionarea traficului la ore de vârf.

 

 

Alexandru Chiru, manager tehnic: „Fiind mai departe de zona de trecere de pietoni, sistemul își dă seama că poate nu am intenția de a trece și atunci încercăm să eliminăm aceste situații în care să avertizăm că un pieton este acolo, dar el nu o să treacă”.

Emanuela Băluș, corespondent Știrile PRO TV: „În acest moment m-am apropiat de marginea trecerii de pietoni, iar cele patru leduri montate la sistem au început să lumineze intermitent. Asta înseamnă că sistemul deja m-a detectat și șoferii vor știi că mă aflu pe trecerea de pietoni”.

Realizarea proiectului a durat aproximativ opt luni și este testat în zona școlii din comună.

Horia Bugarin, primar comuna Dumbrăvița: „Este cea mai importantă trecere prin care copii vin și pleacă de la școală și da, este o zonă foarte aglomerată”.

O statistică recentă a Comisiei Europene arata că România ocupă locul opt la capitolul aglomerație urbană.

Pe primele locuri sunt Marea Britanie, Belgia şi Italia. La popul opus sunt Finlanda, Ţările Baltice și Suedia.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult