Semafoare inteligente, montate în Capitală. Experţii nu cred că vor rezolva traficul


Ultimul update: Miercuri 06 Noiembrie 2019 21:00
Data publicarii: Miercuri 06 Noiembrie 2019 21:00
Categorie: iLikeIT

Traficul din Capitală primește un ajutor. 85 de camere inteligente, cu senzori de detecție, urmează să fie montate în mai multe intersecții din București.

Acestea observă în timp real dacă o anumită zonă se aglomerează, și astfel, sunt modificați automat timpii semafoarelor pentru a fluidiza traficul. Însă, pentru a circula cu adevărat mai bine, astfel de soluții punctuale nu sunt suficiente, spun experții.

15 camere cu videodetectie au fost deja montate în trei intersecții din București.

Noile camere cu senzori detectează numărul de mașini care intră în intersecție. Dacă se aglomerează o arteră, semaforul va ține automat mai mult culoarea verde. Și dacă intersecția se aglomerează din toate direcțiile, sistemul prioritizează arteră principală.

Alte 70 de camere urmează să fie instalate și să le înlocuiască pe altele de generație mai veche.

Daniel Filipciuc, Compania Municipală de Management al Traficului: „Aceste camere se instalează acolo unde nu s-au putut instala bucle inductive în asfalt, unde avem și linii de tramvai, în principal pe arterele vechi: Moșilor, Eminescu, Dacia, Tunari”.

În trecut aveam foarte multe autovehicule care reușeau să ajungă în intersecție, dar nu erau detectate de vechile camere și videodetecție, acum acuratețea fiind mai mare și sistemul poate lua decizii conform cu realitatea.

În alte intersecții mari, fără linii de tramvai, cum este cea de la Universitate, sunt montați senzori în asfalt, conectați la sistemul de management al traficului.

Măsurile sunt insuficiente, spun unii experți în trafic. Primăria a anunțat de câțiva ani că intenționează să folosească datele din aplicația Waze, dar nu s-a întâmplat acest lucru până acum. 

Paul Dorneanu, comunitatea Waze România: „Trebuie să profităm de aceste date gratuite pe care Google și Waze le pun la dispoziție autorităților. Pe lângă acești senzori pe care îi avem fie în asfalt, fie că vorbim de camere, nouă ne trebuie și date mai concrete referitoare la viteza de deplasare a mașinilor, pentru că degeaba știm că au trecut cinci mașini dacă din cauza faptului că în altă intersecție s-a creat un ambuteiaj au reușit să scape cinci mașini care au trecut cu viteză pe acolo.”

Potrivit datelor culese de la utilizatorii acestor aplicații, orașul este din ce în ce mai aglomerat. Timpul mediu de deplasare zilnic a crescut de la 38 de minute, cât era la începutul anului, la 39 de minute în vara, când în mod normal ar fi trebuit să scadă. În vara anului trecut, de exemplu, timpul mediu de deplasare era de 34 de minute.

Urmărire ca în filme în Houston, după ce un bărbat a furat un bancomat
Accident filmat pe A1. Un microbuz care tracta o remorcă a fost distrus
Sute de șoferi au fost amendați în Capitală, după ce au folosit telefonul la volan