Sute de indicatoare rutiere şi semafoare, acoperite de pomi şi de tufişuri netăiate, în București. Ce spun autoritățile
Bucureştiul arată ca o junglă, în adevăratul sens al cuvântului. Sute de indicatoare rutiere şi semafoare sunt acoperite de pomi şi de tufişuri netăiate, inclusiv pe marile bulevarde.
Din această cauză sunt în pericol atât şoferii, cât şi pietonii. Totuşi, până astăzi, Direcţia de Mediu a Capitalei nu a eliberat nicun aviz de tăiere, deşi s-au făcut zeci de cereri. Oamenii au reclamat situaţia inclusiv la poliţie.
Bărbat: „Nu se vede nici un indicator acolo. Este acoperit de frunze. Nu se vede, poate din drum, dar nu cred, nu, nu se vede sub nicio formă”.
Reporter: „Este o trecere de pietoni”.
Bărbat: „Probabil, dar nici marcajul de jos nu e vizibil, cred că n-au avut timp anul ăsta să vopsească din nou, aşa că se pot produce accidente”.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Astfel de indicatoare rutiere acoperite de frunze sunt în toată capitala, indiferent dacă vorbim de semne de circulaţie sau de semafoare.
În zona Doamna Ghica, pe o stradă intens circulată din Capitală, în doar câţiva metri urmează o trecere de pietoni. Indicatorul rutier încă nu se vede, pentru că este ascuns printre frunzele pomilor. Abia la cinci metri de semn poate fi văzut în totalitate.
Șofer: „Dacă trecem şi facem o greşeală ne ia permisul, dar ei nu îşi fac datoria să se vadă”.
Pericolul în astfel de cazuri nu-i pândeşte doar pe şoferi. Pe Calea Victoriei, de exemplu, bicicliştii şi cei care circulă cu trotinetele abia dacă mai zăresc semafoarele amplasate la marginea pistei.
Biciclist: „Sunt periculoase, sunt unele cazuri în care chiar nu vezi semnul şi rişti să faci accident”.
Cătălin Codescu, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie: „Vizibilitatea indicatoarelor nu este reglementată în mod expres într-un act normativ, însă se pune problema vizibilităţii optime, între 50-100 de metri în localitate”.
Lucru care la noi nu se întâmplă, pentru că tăierea vegetaţiei care încurcă circulaţia trece, de fiecare dată, printr-un proces birocratic lung.
Administrația Străzilor, care se afla în subordinea Primăriei Generale, administrează indicatoarele rutiere amplasate pe străzi, însă nu poate interveni în toaletarea pomilor. Poate face doar o sesizare către Administraţia Domeniului Public de sector. ADP trebuie să taie frunzele şi crengile pomilor, însă numai după ce primeşte primeşte un aviz de la Direcţia de Mediu, care se află tot în subordinea Primăriei Generale.
Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: „Noi am avut un audit al străzilor pentru a vedea unde este nevoie să toaletam copacii, pentru că semnele de circulaţie sunt obstrucţionate. Dar este important să înţelegem că toaletarea se face doar cu aviz de la Direcţia de Mediu a Capitalei”.
Claudiu Costea, purtător de cuvânt al Brigăzii Rutiere: „În cazul în care administratorul drumului nu remediază deficiența respectivă, se poate ajunge la sancţionarea acestuia”.
În această situaţie, amenzile variază între 3.000 şi 14.000 de lei.
Cei de la Direcţia de Mediu, care până astăzi nu au aprobat nicio cerere de toaletare, spun că deocamdată fac verificări în teren şi abia apoi vor elibera avizele de tăiere.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, Capitala, semafor, vizibilitate, semne de circulație, pomi,
Dată publicare:
13-08-2021 19:52