(P)Un scurtmetraj regizat de păsări invită oamenii să se implice în eforturile de conservare a biodiversității Deltei Dunării
Delta Dunării este o zonă cu o biodiversitate impresionantă, găzduind peste 330 de specii de pasări, din totalul de 380 care se găsesc pe teritoriul țării.
Însă dezvoltarea accelerată și nesustenabilă a Deltei pune în pericol numărul pasărilor an de an.
Există poate sute de documentare în care oamenii au studiat păsările din Deltă și le-au spus povestea. Însă scurtmetrajul Birdville e diferit, pentru că în producția acestui film, locul regizorului a fost luat chiar de pasări.
Timp de 4 zile, 4 camere cu senzori de mișcare au fost amplasate în zone cheie din Deltă, alese împreună cu Iliuță Goean, ghid turistic al agenției Descoperă Delta Dunării, pentru a surprinde activitatea păsărilor. Ele au filmat doar când pasările se aflau în proximitate, și se opreau după 10 secunde de inactivitate. La fel ca un regizor, păsările au decis atât scenele care au apărut în film, cât și durata lor. În timpul filmărilor, care începeau înainte de răsărit și se încheiau după lasarea serii, au fost surprinse 9 specii de pasări, printre care Pelicanul comun, Cormoranul mic, Chira de baltă, Stârcul cenușiu sau Pescărușul răzător.
Birdville își propune să devină un mecanism de conștientizare și educare a privitorilor cu scopul de a genera acțiuni pentru conservarea zonei. Atunci când rulează pe ecrane offline, filmul este însoțit de un cod QR care duce privitorii în site-ul birdville.ro, unde pot afla mai multe informații despre pașii pe care îi pot face pentru a se implica în conservarea biodiversității.
“Delta Dunării este printre ultimele locuri cu adevărat sălbatice din Europa, unde păsările încă trăiesc fără să fie deranjate de intervenție umană. Asta am vrut și noi să surprindem, așa că am gândit un film în care intervenția noastră să fie la minimum, în care publicul să poată urmări păsările așa cum nu le-a mai văzut până acum, în libertate totală. Însă lucrul ăsta e pe cale să se schimbe, dacă oamenii nu conștientizează impactul acțiunilor lor ca turiști, locuitori sau agenți economici în Delta.” Spune Simona Suman, Executive Creative Director MRM Romania.
Vizionați aici scurtmetrajul.
Lansarea scurtmetrajului a avut loc în prima zi a Festivalului Internațional de Film Independent Anonimul, care s-a desfășurat la Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării, și urmează să fie înscris în competițiile mai multor festivaluri internaționale de film.
Proiectul a fost inițiat de OTP Bank și Mastercard, ca parte din acțiunile de sustenabilitate ale celor două branduri.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.