Ultimul Update GOOGLE. Dezvăluiri Ovidiu Joița, JediSEO Master iAgency

Ovidiu Joita

Începând cu 12 martie, lumea mediului online a fost bulversată de ultimul mare Update Google.

Site-urile s-au confruntat cu un “uragan”, care pe unele le-a “lovit” și le-a dus pe “fundul oceanului” iar pe altele le-a ridicat în primele locuri in clasamentul Google.

Pentru a afla care este situația, am stat de vorba cu Ovidiu Joița, proprietarul agenției SEO, iAgency.ro și fondatorul primei școli de SEO din Romania, JediSEO School.

Reporter: Ovidiu, ce s-a întâmplat în piața online în urma noului update Google?

Ovidiu Joița: Un astfel de update este normal și Google face din când în când îmbunătățiri ale algoritmului său. Totuși amploarea acestui update, care a început pe 12 martie, a fost majoră. Google a reconsiderat toate site-urile după noi criterii de departajare astfel încât sunt site-uri care au câștigat și site-uri care au pierdut. Deși oamenii nu știu, căutările organice în Google generează magazinelor online și celor ce vând servicii chiar și 35-40% din vânzările din mediul online. Sunt site-uri care se bazează pe vânzările generate prin Google chiar și în proporție de 80%. Discutăm de o piață online de multe sute de milioane de euro. Din acest motiv, pozițiile site-urilor în Google, pe cuvintele căutate de oameni, sunt foarte importante.

Citește și
p
(P) Cum să te bucuri de magia cumpărăturilor de sezon în mod responsabil și echilibrat, protejându-ți viitorul financiar

Noul update major Google a “renotat” toate site-urile, motiv pentru care a durat destul de mult. Poate nici astăzi SERP-ul (pozițiile naturale din Google) nu s-a stabilizat complet.

Reporter: Ce site-uri au fost depunctate și ce site-uri au fost avantajate?

Ovidiu Joița: Este greu de spus când vorbim de sute de mii de site-uri. Din experiența noastră și analiza facută pe proiectele pentru care facem optimizare SEO la agenție, site-urile care au beneficiat de servicii SEO de calitate nu au pierdut, nu au fost depunctate. Sunt foarte multe brand-uri însă care nu exploatează la maxim acest canal de vânzare și au pierdut.  Totuși acest update nu s-a finalizat complet, reprezintă doar o etapă în noua poziționare Google. Au apărut în prima pagină site-uri care erau penalizate, nerespectând politica Google și acum se bucură. Însă bucuria lor nu va dura mult timp, pentru că acest update nu a avut componente de penalizare și acestea vor urma. Într-un final, poate mișcările nu vor mai fi atât de semnificative cum sunt în prezent. Trebuie să așteptăm și să vedem situația, poate peste 2-3 luni.

Reporter: Ce ar trebui să facă site-urile pentru a se poziționa mai bine în Google?

OJ: Nu există o rețetă perfectă, există câteva recomandări generale, însă. Orice site cu pretenții trebuie să beneficieze de optimizare SEO și de o comunicare foarte bună prin intermediul altor site-uri, rețele sociale sau video streaming. Din păcate și in Romania și la nivel international, numărul specialistilor SEO este foarte mic, deși numărul celor care ofera servicii SEO este destul de mare. În România nu există facultați de marketing online, cursuri de pregătire specializate pe acest domeniu. Directorii de marketing din companii mari, nu au studiat marketing online, nu stăpânesc foarte bine aceste canale noi de promovare. Este dificil să-ți alegi cei mai buni furnizori pentru servicii de marketing online și mai ales pentru servicii de optimizare SEO.

Noul update Google favorizează în continuare brandurile, mai ales pe cele care investesc în SEO. Favorizează site-urile cu conținut de calitate, site-uri care sunt apreciate de vizitatori. Trebuie să fiu sincer, nu sunt chiar noutăți aceste lucruri pentru noi, cei din acest domeniu. Cum am spus și mai devreme, acest update nu vine cu schimbări semnificative în tehnicile de promovare folosite, ci schimbă ponderile acordate indicatorilor analizați. Ca să înțeleagă toata lumea, voi da un exemplu ipotetic: vechimea domeniului (numesite.ro) este un indicator pe care Google îl analizează. Dacă înaintea update-ului, devenise un factor de neglijat, în prezent, Google i-a crescut ponderea și importanța. Însă discutăm de zeci de mii de astfel de indicatori, pe care nici oamenii angajați la Google, nu-i cunosc în întregime.

Reporter: Ai vorbit de slaba pregătire a specialiștilor din domeniul marketingului online. Și totuși în România comerțul online crește de la an la an. Cum comentezi acest aspect?

OJ: Nu aș vrea să generalizez, avem și specialiști, însă raportat la numărul de site-uri existente sunt extrem de puțini. Cum spuneam și la nivel internațional există acest dezechilibru.

Într-adevăr comerțul online crește de la an la an, însă marii vânzători online alocă bugete de promovare în mass-media, mult mai mari decât în canalul prin care fac vânzările. Este cumva normal, pentru că TV-ul atinge în continuare un număr mare de consumatori.

Venind în sprijinul acestei idei, pentru creșterea numărului de specialiști, am deschis în acest an porțile primei școli de SEO din Romania, cu un curs ce se întinde pe o perioada de 2 luni de zile. Îmi doresc să pun umărul la pregătirea unei noi generații de specialiști pentru marketingul online. Am terminat primul curs al JediSEO School în luna martie iar următorul curs îl voi începe în luna iunie.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cum să te bucuri de magia cumpărăturilor de sezon în mod responsabil și echilibrat, protejându-ți viitorul financiar
(P) Cum să te bucuri de magia cumpărăturilor de sezon în mod responsabil și echilibrat, protejându-ți viitorul financiar

Fiecare sfârșit de an vine cu o perioadă intensă de cumpărături. Startul este dat de Black Friday, când reducerile și ofertele apar la tot pasul, iar tentația de a pune în coș cât mai multe produse este extrem de mare.

(P) DraculaLand – cea mai mare destinație de entertainment din Europa, la doar 20 de minute de București
(P) DraculaLand – cea mai mare destinație de entertainment din Europa, la doar 20 de minute de București

România intră pe harta marilor destinații mondiale de divertisment.  

(P) Kaufland susține prima ediție a Galei Timp pentru Bine – 300.000 de euro pentru cauze sociale și sportive
(P) Kaufland susține prima ediție a Galei Timp pentru Bine – 300.000 de euro pentru cauze sociale și sportive

Kaufland România a susținut prima ediție a Galei „Timp pentru Bine”, un eveniment caritabil ce a strâns 300.000 de euro pentru cauze sociale și sportive.  

Recomandări
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale ale magistraților
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale ale magistraților

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis, vineri, să sesizeze din nou Curtea Constituțională a României (CCR) în privința legii pensiilor speciale ale magistraților.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Noua strategie de securitate a SUA conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei. Trump dezvăluie ce își dorește pentru lume
Noua strategie de securitate a SUA conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei. Trump dezvăluie ce își dorește pentru lume

Noua strategie de securitate naţională a lui Donald Trump, publicată discret joi, conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei, sugerând că aceasta se află într-un declin civilizaţional, şi acordă relativ puţină atenţie Orientului Mijlociu şi Africii.