(P) Sondaj: 87% dintre bucureșteni votează transportul alternativ ca fiind cea mai bună opțiune pentru călătoriile urbane

(P) Sondaj: 87% dintre bucureșteni votează transportul alternativ ca fiind cea mai bună opțiune pentru călătoriile urbane

Marea majoritate a bucureștenilor (87%) consideră că transportul alternativ este cea mai bună opțiune pentru călătoriile în oraș.  

- 60% dintre bucureșteni ar fi afectați foarte mult și destul de mult de dispariția transportului alternativ

- Doi din trei bucureșteni consideră „aberante” cererile taximetriștilor care protestează

Citește și
taxi zburator
Startul unei noi ere. China vinde primele taxiuri zburătoare. Cât costă
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

- Calitatea serviciului de transport alternativ primește nota de 8,1 din 10 de la bucureșteni, taxi doar 5,2

Marea majoritate a bucureștenilor (87%) consideră că transportul alternativ este cea mai bună opțiune pentru călătoriile în oraș și poate duce la creșterea calității serviciilor pentru toți furnizorii de servicii transport persoane, inclusiv companiile de taximetrie, relevă datele unui sondaj Mercury Research, realizat în perioada 19 - 20 martie și comandat de Coaliția pentru Economia Digitală.

Doi din trei (63%) cetățeni ai Capitalei consideră că protestele industriei de taxi sunt neîntemeiate iar cerințele acesteia sunt „aberante”. Jumătate din respondenți ar considera că guvernul (45%), aproape în aceeași măsură cu companiile de taxi (48%) sunt vinovate pentru eventuala dispariție a serviciilor de transport alternativ.

Mari consumatori de servicii de transport alternativ, locuitorii Capitalei, în proporție de 60% consideră că impactul eventualei dispariții a transportului alternativ ar avea efecte foarte negative sau destul de negative asupra lor personal.

Acest sondaj nu face nimic altceva decât să transforme în cifre realitatea de pe străzi, comentariile din mediul online, și nu numai. Sunt lucruri pe care le-am comunicat de la începutul acestor proteste care cer eliminarea din piață a unor servicii care sunt accesate de peste 3 milioane de utilizatori. Industria de taxi forțează schimbări legislative care să aducă transportul de persoane din România înapoi la nivelul anilor 2000. Cifrele acestui sondaj de opinie demonstrează că utilizatorii își doresc servicii moderne, ușor de accesat, transparente și cu grad ridicat de siguranță”, a spus Cătălin Codreanu, Președintele Coaliției pentru Economia Digitală.

Disputa care a cuprins sectorul de transport persoane, cu proteste ale taximetriștilor în mai multe orașe din țară care cer paradoxal schimbarea altei legi decât a lor este un subiect cunoscut de aproape două treimi dintre locuitorii Capitalei. Bucureștenii, cei care într-o zi oarecare de luni comandă peste 150.000 de curse de transport alternativ consideră, în proporție de 70%, că industria de taximetrie presează, prin protestele de stradă, modificări legislative care ar duce la dispariția transportului alternativ.

Studiul a analizat șase atribute ale serviciilor de transport de persoane (taxi, transport în comun și transportul alternativ) iar concluzia generală este că taxiurile sunt percepute ca fiind inferioare față de transportul alternativ pe toate atributele evaluate. Claritatea traseului pe care va fi efectuată cursa, rapiditatea cu care vin la comandă și calitatea serviciului, toate sunt evaluate la 8,1 din 10 în timp ce serviciile de taxi obțin o medie de 5,7 pe cele trei atribute. În același timp, raportul calitate preț este la transportul alternativ clasificat cu o evaluare de 7,6 (pe o scală de la 1 la 10) în timp ce taxi are un scor de 5,1.

Serviciile de taximetrie au rămas mult în urma vremurilor. Prin proteste și presiune publică asupra Guvernului, taximetria vrea să impună transportului alternativ principii și mecanisme legislative învechite care iată, prin cifre își demonstrează limitele în fața tehnologiilor moderne. Practic taximetria vrea, cerând aceste lucruri, să aducă în pragul colapsului un serviciu apreciat de utilizatori”, a concluzionat Codreanu.

Despre studiu:

Cercetarea a fost realizată de Mercury Research la comanda Coaliției pentru Economia Digitală. Sondajul, reprezentativ, a fost realizat pe un eșantion de 1009 persoane cu vârsta peste 18 ani, din București, prin interviuri online, în perioada 19-20 martie. Marja maximă de eroare de eșantionare este de +/- 3,1%.

Despre Asociația Coaliția pentru Economia Digitală

Coaliția pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt și Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime. Coaliția este un catalizator pentru digitalizarea economiei României și un reprezentant al inițiativelor și programelor inovatoare, ce încurajează serviciile digitale în folosul unei Românii competitive. Susținem inovarea digitală și impactul său pozitiv asupra societății.

Articol recomandat de sport.ro
"Eu sunt victima!" Trimis în judecată de Anamaria Prodan, Rechecampf o acuză pe impresară că l-a abuzat | FOTO
"Eu sunt victima!" Trimis în judecată de Anamaria Prodan, Rechecampf o acuză pe impresară că l-a abuzat | FOTO

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
Manevra iresponsabilă a motociclistului grav rănit în Pasajul Unirii. Ce a surprins camera de bord a unui TAXI
Manevra iresponsabilă a motociclistului grav rănit în Pasajul Unirii. Ce a surprins camera de bord a unui TAXI

Un accident cumplit s-a produs marți seară în Pasajul Unirii din București. Un motociclist de 32 de ani și tânăra care îl însoțea au ajuns în stare gravă la spital după ce s-au izbit de peretele tunelului.

Startul unei noi ere. China vinde primele taxiuri zburătoare. Cât costă
Startul unei noi ere. China vinde primele taxiuri zburătoare. Cât costă

Producătorul chinez de drone EHang Holidings (EH.O), deschide o nouă filă. A început să vândă modelul său de taxi zburător EH216-S pe Taobao pentru 2,39 milioane de yuani (332.060 de dolari), scrie Yahoo News.

„Continuăm greva foamei”. Taximetriştii continuă protestele. Câte mașini se află în Piaţa Constituției
„Continuăm greva foamei”. Taximetriştii continuă protestele. Câte mașini se află în Piaţa Constituției

Taximetriştii membri ai Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) continuă luni protestele în Piaţa Constituţiei, cu aproximativ 100 de maşini participante la protest.

Ce și-a cumpărat un bărbat după ce a câștigat peste un milion de euro la loto. „Sunt ca un copil într-un magazin de dulciuri”
Ce și-a cumpărat un bărbat după ce a câștigat peste un milion de euro la loto. „Sunt ca un copil într-un magazin de dulciuri”

Un șofer de taxi pensionar a făcut o achiziție semnificativă după ce a câștigat peste un milion de euro la loto, scrie Mirror.

Taximetriştii care au protestat în ultimele trei zile în București au decis să intre în greva foamei. Ce revendicări au
Taximetriştii care au protestat în ultimele trei zile în București au decis să intre în greva foamei. Ce revendicări au

Taximetriştii, membri ai Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT), au anunțat miercuri că vor intra în greva foamei.

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.