(P) Sea Hero Quest: jocul revolutionar care poate deveni prilejul de a salva vieți

Sea Hero Quest

România, 2012 – Conform Societății Române de Alzheimer, în Europa există 9,9 milioane de oameni care suferă de demență Alzheimer, iar în România sunt peste 300.000 de cazuri iar, din estimările făcute, numărul se va tripla până în 2025.

 

Din nefericire mai puțin de 20% sunt diagnosticați, iar acest lucru limitează semnificativ accesul pacienților la informații valoroase, tratament, îngrijire și sprijin.

România, 2017 – Există telefoane inteligente, ceasuri, case inteligente și mulți dintre oameni își fac plățile online și au acces la jocuri video prin care caută experiențe virtuale care să îi apropie cât mai mult de realitate.

Însă percepția cea mai răspândită despre jocurile video pendulează undeva între ”spectaculos” și ”pierdere de timp”. 

Citește și
Avertismentul lui Warren Buffett cu privire la inteligența artificială. Ce a prezis mogulul investițiilor

Lucrurile încep să se schimbe în bine în acest sens. Atributului “spectaculos” i se poate adăuga acum chiar și “esențial” și “util”, deoarece Deutsche Telekom a reușit să transforme jocul în cercetare, în oportunitate de înțelegere a demenței și un posibil prilej de salvare a unei vieți umbrită de uitare. După succesul jocului pe mobil ”Sea Hero Quest” accesat de peste 3 milioane de oameni și stabilirea a noi standarde în cercetarea demenței, compania a făcut un pas mai departe. A venit pe piață cu Sea Hero Quest VR, altfel spus, cu primul joc VR creat special pentru a-i ajuta pe cercetători să înțeleagă mai bine demența, să ofere oportunitatea unei diagnosticări timpurii și să găsească un antidot pentru aceasta.

Sea Hero Quest este creat pentru a înțelege modul în care funcționează orientarea spațială și felul în care acționează acea parte a creierului responsabilă cu mișcarea. Conform raportului Global Impact of Dementia (2013-2050), până în 2050 această boală va afecta 135 de milioane de persoane. Vorbim despre o maladie care are impact asupra capacității memoriei și asupra capacității de a forma noi amintiri. Gândiți-vă cum ar arăta orientarea voastră spațială în contextul în care nu vă puteți aminti ce ați făcut în urmă cu un minut.

Imaginați-vă următorul scenariu: mama voastră are probleme cu memoria de câțiva ani buni, a uitat zilele de naștere importante, a uitat pașii pe care trebuie să-i facă pentru a plăti facturile, nu mai stă de vorbă cu vecinele sau prietenele ei, și preferă să stea singură în casă. Scenariul poate avea un cu totul alt final, prin aplicarea a câtorva metode de prevenție. Dacă 100.000 de oameni joacă Sea Hero Quest pentru doar 2 minute fiecare, se pot genera echivalentul a peste 50 de ani de cercetare în laborator.

Ca o comparație, înainte de apariția jocului, cercetătorii se bucurau de datele puse la dispozitie de cel mai mare studiu de până atunci, realizat pe baza informațiilor oferite de 599 de voluntari. În prezent, jocul a făcut posibilă colectarea unui echivalent a peste 12.000 de ani de cercetare de laborator și a oferit posibilitatea realizării celui mai mare și cuprinzător studiu de acest fel din istoria științei medicale.

Partea și mai spectaculoasă constă în faptul că Deutsche Telekom a decis să ducă mai departe lupta împotriva demenței, adaptând Sea Hero Quest la tehnologia realității virtuale. Proiectul a fost inițiat în parteneriat cu University College London, University of East Anglia and Alzheimer’s Research. Jocul în sine a fost dezvoltat în colaborare cu designerii de la Glitchers.

În România, pentru cei care doresc să se implice în cea mai surprinzătoare cercetare din istoria medicinii moderne,Telekom Romania și partenerul său Gateway VR Studio au creat un spațiu dedicat unde doritorii pot testa gratuit jocul Sea Hero Quest prin intermediul ochelarilor SamsungGearVR, utilizand noile telefoane Samsung S8 și Samsung S8+. Conceptul de realitate virtuală presupune absența unor limite vizuale şi palpabile într-un mediu tridimensional generat de un computer sau o aplicație, dar în care persoanele pot manipula sau pot interacționa cu obiectele din jur.

Informațiile jucătorilor Sea Hero Quest VR sunt stocate și anonimizate pe cele mai sigure servere T-Systems din Germania.

Implicarea Deutsche Telekom și Telekom Romania în proiectul Sea Hero Quest este poate primul exemplu notabil, atât prin amploare cât și prin scopul asumat, că gamingul și mai ales tehnologia pe care se bazează, pot fi folosite în scopuri mai valoroase, în acest caz susținând cercetarea în medicină.


 
Articol recomandat de sport.ro
Lovitură de teatru: Dan Șucu, contract pe 5 ani pentru Mircea Lucescu la Rapid: "Avem garanția că plecăm pe un drum bun"
Lovitură de teatru: Dan Șucu, contract pe 5 ani pentru Mircea Lucescu la Rapid: "Avem garanția că plecăm pe un drum bun"

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Ediția a doua a Festivalului Suflet de România a adus tot ce ne face bine pe Domeniul Regal Săvârșin
(P) Ediția a doua a Festivalului Suflet de România a adus tot ce ne face bine pe Domeniul Regal Săvârșin

În weekend, festivalul Suflet de România a oferit participanților ocazia să călătorească într-un sat atemporal, în vremea șezătorilor de altădată.

(P) Premieră SGR la East European Comic Con: prima colectare automată în cadrul unui eveniment de amploare
(P) Premieră SGR la East European Comic Con: prima colectare automată în cadrul unui eveniment de amploare

RetuRO, alături de organizatorul evenimentului, de TOMRA și Jerry’s Pizza, a organizat prima colectare automată a ambalajelor SGR în cadrul unui eveniment de mari dimensiuni, la East European Comic Con, desfășurat între 19 - 21 aprilie la Romexpo.

 

Cărămidă cu cărămidă, proiectul Grivița 53 prinde contur existențial. Dar mai e nevoie de ctitori...
Cărămidă cu cărămidă, proiectul Grivița 53 prinde contur existențial. Dar mai e nevoie de ctitori...

După opt ani, Grivița 53 – primul teatru construit de la zero de comunitate - începe să se vadă. Parterul teatrului, sala mare și etajul 1 sunt gata (la roșu), urmând ca până la sfârșitul lunii mai să fie finalizată integral structura.

Recomandări
Grindina face ravagii în mai multe zone din ţară. Oamenii se plâng că gradinile şi livezile au fost afectate. FOTO&VIDEO
Grindina face ravagii în mai multe zone din ţară. Oamenii se plâng că gradinile şi livezile au fost afectate. FOTO&VIDEO

Ploi torenţiale cu căderi de grindină s-au înregistrat, duminică, în mai multe zone din ţată, imagini cu furia naturii fiind distribuite pe reţelele ded socializare. Oamenii se plâng că gradinile şi livezile au fost afectate.

Medici, ingineri și arhitecţi şi-au găsit rostul şi liniştea în corul Anastasios, la Mănăstirea Mihai Vodă
Medici, ingineri și arhitecţi şi-au găsit rostul şi liniştea în corul Anastasios, la Mănăstirea Mihai Vodă

„Oamenii sunt lumină”, partea I. Ne bucurăm atunci când descoperim semeni care dau de la ei, dăruiesc din timpul lor şi îi ajută pe alţii, înţeleg sensul cuvintelor empatie şi împreună.

Românii plecați în Grecia de Paște au trăit cu emoție noaptea Învierii. După slujbă, au dus Lumina Sfântă... la restaurant
Românii plecați în Grecia de Paște au trăit cu emoție noaptea Învierii. După slujbă, au dus Lumina Sfântă... la restaurant

Noaptea Învierii a fost trăită cu emoție și de românii plecați în Grecia de Paște. Doar în Thassos, sunt peste 10.000. Lumina Sfântă a ajuns și acolo, dar cu întârziere.