(P) Reputația online, o necesitate pentru orice companie care își dorește succesul
Dacă în trecut interacțiunea dintre companii și clienți era limitată prin prisma faptului că nu există un canal de comunicare accesibil oricui, astăzi lucrurile nu mai stau așa.
11 milioane de români au acces la Internet și dintre aceștia 90% au un cont și pe rețelele sociale. Cu toții urmăresc ce se publică în online și sunt dornici să își exprime părerea cu privire la produsele și serviciile pe care le folosesc.
Mai mult decât atât, interacțiunea cu clientul a devenit o componentă cheie dacă vrei să-ți crești compania. Chiar și dacă nu îți dorești să interacționezi, ești nevoit să o faci, pentru că oamenii comentează despre compania ta pe Facebook, Instagram, Google și oriunde altundeva.
Astfel a apărut managementul reputatiei online, un proces pe care multe companii au început să îl integreze în activitatea lor.
Ce este managementul reputației online?
Managementul reputației, cunoscut și sub denumirea de ORM, reprezintă procesul de monitorizare a rezultatelor online cu scopul de a influența modul în care utilizatorii percep brandul tău. Companiile și persoanele publice implementează strategii de management al reputației pentru a-și proteja sau reface imaginea online.
Ce înseamnă asta?
În fiecare zi miliarde de consumatori accesează paginile motoarelor de căutare sau ale rețelelor sociale pentru a-și exprimă părerea legat de produsele și serviciile pentru care au plătit. În general, consumatorii au tendința să împărtășească experiențele pozitive mai degrabă decât pe cele negative. Feedback-ul negativ îți poate afecta nu numai profitul, ci și relațiile cu partenerii.
Atunci când cineva comentează negativ despre compania ta, este important să reacționezi!
Spre exemplu, luând cazul de mai sus, o abordare calmă a problemei este cea mai productivă în această situație. A răspunde într-o manieră “elegantă” și prietenoasă plângerilor negative te poate ajuta să câștigi încrederea consumatorilor.
Online-ul este noua “carte de vizită” a companiei tale
Pentru a putea monitoriza toate aceste reacții este important să urmărești tot ce se publică în online despre compania ta. Iată cum poți face asta:
1. Folosește Google Alerts – Cu ajutorul acestui tool poți seta alerte după numele brandului tău astfel încât, atunci când cineva scrie ceva în Google legat de asta, să primești o notificare pe email. Tool-ul este disponibil gratuit și poate fi folosit și pentru a monitoriza și alte expresii de interes, cum ar fi cuvintele cheie SEO.
2. Fă o căutare în Google – Atunci când faci o căutare în Google după numele companiei tale ce rezultate îți apar? Sunt articole care te pun într-o lumina pozitivă sau negativă? Pentru a contracara rezultatele negative poți începe prin a publica propriul conținut optimizat pe cuvinte cheie precum “numele brandului”, “despre + numele brandului” sau “numele brandului + păreri”.
3. Urmărește recenziile publicate de client – Fie că vorbim de recenzii negative sau pozitive, pentru a-ți asigura o bună reputație online este important să le urmărești și să revii cu feedback. Tot ce trebuie să faci este să fii cu ochii pe alertele primite de la rețelele sociale sau din Google.
Nu în ultimul rând, comunica inteligent! Așa cum spuneam la început interacțiunea nu mai este o opțiune pentru companiile care își doresc să aibă succes astăzi. Țineți clienții aproape prin postări și noutăți interesante, fi atent la reacțiile lor și oferă un feedback atunci când acestea apar.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.