(P) Reputația online, o necesitate pentru orice companie care își dorește succesul

Reputația online, o necesitate pentru orice companie care își dorește succesul

Dacă în trecut interacțiunea dintre companii și clienți era limitată prin prisma faptului că nu există un canal de comunicare accesibil oricui, astăzi lucrurile nu mai stau așa.

 

11 milioane de români au acces la Internet și dintre aceștia 90% au un cont și pe rețelele sociale. Cu toții urmăresc ce se publică în online și sunt dornici să își exprime părerea cu privire la produsele și serviciile pe care le folosesc.

Mai mult decât atât, interacțiunea cu clientul a devenit o componentă cheie dacă vrei să-ți crești compania. Chiar și dacă nu îți dorești să interacționezi, ești nevoit să o faci, pentru că oamenii comentează despre compania ta pe Facebook, Instagram, Google și oriunde altundeva.

Astfel a apărut managementul reputatiei online, un proces pe care multe companii au început să îl integreze în activitatea lor.

Citește și
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Ce este managementul reputației online?

Managementul reputației, cunoscut și sub denumirea de ORM, reprezintă procesul de monitorizare a rezultatelor online cu scopul de a influența modul în care utilizatorii percep brandul tău. Companiile și persoanele publice implementează strategii de management al reputației pentru a-și proteja sau reface imaginea online.

Ce înseamnă asta?

În fiecare zi miliarde de consumatori accesează paginile motoarelor de căutare sau ale rețelelor sociale pentru a-și exprimă părerea legat de produsele și serviciile pentru care au plătit. În general, consumatorii au tendința să împărtășească experiențele pozitive mai degrabă decât pe cele negative. Feedback-ul negativ îți poate afecta nu numai profitul, ci și relațiile cu partenerii.

Atunci când cineva comentează negativ despre compania ta, este important să reacționezi!

Spre exemplu, luând cazul de mai sus, o abordare calmă a problemei este cea mai productivă în această situație. A răspunde într-o manieră “elegantă” și prietenoasă plângerilor negative te poate ajuta să câștigi încrederea consumatorilor.

Online-ul este noua “carte de vizită” a companiei tale

Pentru a putea monitoriza toate aceste reacții este important să urmărești tot ce se publică în online despre compania ta. Iată cum poți face asta:

1. Folosește Google Alerts – Cu ajutorul acestui tool poți seta alerte după numele brandului tău astfel încât, atunci când cineva scrie ceva în Google legat de asta, să primești o notificare pe email. Tool-ul este disponibil gratuit și poate fi folosit și pentru a monitoriza și alte expresii de interes, cum ar fi cuvintele cheie SEO.

2. Fă o căutare în Google – Atunci când faci o căutare în Google după numele companiei tale ce rezultate îți apar? Sunt articole care te pun într-o lumina pozitivă sau negativă? Pentru a contracara rezultatele negative poți începe prin a publica propriul conținut optimizat pe cuvinte cheie precum “numele brandului”, “despre + numele brandului” sau “numele brandului + păreri”.

3. Urmărește recenziile publicate de client – Fie că vorbim de recenzii negative sau pozitive, pentru a-ți asigura o bună reputație online este important să le urmărești și să revii cu feedback. Tot ce trebuie să faci este să fii cu ochii pe alertele primite de la rețelele sociale sau din Google.

Nu în ultimul rând, comunica inteligent! Așa cum spuneam la început interacțiunea nu mai este o opțiune pentru companiile care își doresc să aibă succes astăzi. Țineți clienții aproape prin postări și noutăți interesante, fi atent la reacțiile lor și oferă un feedback atunci când acestea apar.

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
HALF IS FREE PINK EDITION te așteaptă în acest weekend, la Cluj!
HALF IS FREE PINK EDITION te așteaptă în acest weekend, la Cluj!

ADVERTORIAL | Half Is Free, cel mai așteptat eveniment de shopping al sezonului, vine la Cluj pe 24 noiembrie 2024!

(P) Strategiile sustenabile ale EGGER - de la reciclarea lemnului uzat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră
(P) Strategiile sustenabile ale EGGER - de la reciclarea lemnului uzat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

EGGER, unul dintre angajatorii de top din Moldova, este cel mai mare colector și reciclator de lemn uzat din România.

(P) MedLife schimbă modul în care românii percep spitalele
(P) MedLife schimbă modul în care românii percep spitalele

MedLife, cea mai mare reţea de servicii medicale private din România, devine pionier al transformării spitalului dintr-un spațiu al vindecării într-unul care îmbină medicina, educația și arta.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.