(P) Motive pentru care să cunoști Amprenta de Carbon produsă de compania ta

ges

Populația lumii generează gaze cu efect de seră prin orice activitate productivă sau de consum ori atunci când producem și consumăm bunuri și servicii.  

Potrivit previziunilor Organizației Națiunilor Unite, în 2050 populația lumii ar ajunge la 9,7 miliarde de persoane, iar în 2100 la peste 11 miliarde; asta înseamnă o creștere exponențială a emisiilor de gaze cu efect de seră.

1. De ce vorbim de Amprenta de Carbon?

Florentina Lorincz (inginer de mediu la Stratos): Această creștere a emisiilor va accelera schimbările climatice cu efect direct în încălzirea globală, care va genera efecte dezastruoase.


 

Acest indicator - amprenta de carbon - măsoară emisiile totale de gaze cu efect de seră directe și indirecte rezultate din activitățile din cadrul companiei și este baza de la care elaborăm strategiile de reducere a impactului asupra mediului pentru partenerii noștri; pentru aceasta analizăm toate procesele interne si externe asociate, evaluăm gradul de impact, respectiv emisiile de gaze cu efect de seră rezultate, și apoi elaborăm politici pentru gestionarea proceselor în vederea reducerii emisiilor.

Citește și
Morphy Richards advertorial
(P) Electrocasnice pentru casă și bucătărie de la Morphy Richards, de acum disponibile și în România
Ce s-a întâmplat înainte ca Liam Payne să moară. A apărut înregistrarea audio a apelului de urgență: „Trimiteți pe cineva de urgență, pentru că…”

 

 

2. Ce înseamnă Amprenta de Carbon pentru o companie?

Florentina Lorincz: Prin amprentă de carbon se înțelege totalitatea emisiilor de gaze cu efect de seră care sunt eliberate în atmosferă ca urmare a activității unei companii. De exemplu, toate utilitățile pe care le folosim, cum ar fi energia, internetul, gazele sau apa curentă „produc” emisii de carbon, deoarece procesele lor de extracție, producere sau distribuție poluează mediul; în mod uzual, acesta amprentă se exprimă în echivalent tone CO2.

Noi utilizăm calculul amprentei de carbon ca un instrument pentru măsurarea impactului unei companii sau activități asupra mediului, măsurând cantitatea de emisii produse ca punct de plecare în elaborarea și implementarea unei politici de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră ale companiei respective.


3. Cum pot măsura Amprenta de Carbon pentru afacerea mea?

Florentina Lorincz: Pentru calcularea amprentei de carbon a unei companii ai nevoie de informații cât mai detaliate în legătură cu procesele desfășurate . În principiu se analizează ultimele 12 luni de activitate, dar procesul trebuie continuat și îmbunătățit pe măsură ce apar noi elemente de luat în calcul.
Există deja familia de standardele internaționale pentru analiza gazelor cu efect de seră ISO 14064 1, 2 și 3, precum și protocolul de referință GHG Protocol Corporate Standard. Acesta din urmă este un standard comun de orientare atât pentru companii cât și pentru celelalte părți interesate.

În primul rând trebuie înțeles că aportul la amprenta de carbon se face prin emisii directe, adică GES (gaze cu efect de seră) generate în atmosferă din cauza activității productive principale, prin emisii indirecte, respectiv GES, ca urmare a utilizării indirecte a energiei, și prin alte activități generatoare de emisii indirecte cum ar fi procese ce nu sunt deținute sau controlate de companie, de tipul generării materiei prime, utilizarea produsului finit, eliminarea deșeurilor asociate.

 

 

Emisiile directe de GES reprezintă emisiile ce provin din procese deținute sau controlate de companie și care sunt necesare pentru producția bunurilor sau pentru distribuția serviciilor. Generarea de energie, procesarea materiei prime, transportul materialelor în cadrul companiei ca urmare a proceselor de producție, emisiile fugitive de genul activităților dintr-un șantier sunt sursele principale în cadrul acestei categorii.

 

 

Emisiile indirecte de GES provin din consumul companiei de energie electrică și căldură; sunt cel mai ușor de identificat și de abordat în vederea reducerii acestora, iar strategiile sunt aplicate prin măsuri rapide si măsurabile cantitativ.
Categoria activităților care generează emisii indirecte de GES presupune analiza proceselor ce nu sunt deținute sau nu sunt sub controlul companiei, rezultatul altor activități în care compania este implicată în mod indirect, cum ar fi extracția materiilor prime și transportul acestora.


4. Există beneficii ale reducerii Amprentei de carbon?

Florentina Lorincz: Succesul pe termen lung al unei companii se bazează pe gestionarea riscului provenit din emisiile de gaze cu efect de seră, dacă ținem cont de atenția acordată la nivel mondial încălzirii globale și schimbărilor climatice.

Există multe beneficii ale reducerii Amprentei de Carbon. Să enumerăm doar câteva:

a) Conștientizarea gradului de poluare al companiei este un prim beneficiu. Un audit de mediu, care presupune o analiză amănunțită a proceselor interne ale companiei precum și a proceselor indirecte, va prezenta o imagine de ansamblu privind dimensiunea poluării produse. Este punctul de plecare pentru elaborarea strategiei de reducere a impactului asupra mediului, respectiv de reducere și neutralizare a amprentei de carbon.

b) La scară macro, dincolo de faptul că vei participa activ la protejarea planetei, eficientizarea consumului de utilități și folosirea de sisteme alternative îți va reduce cheltuielile companiei.

c) Întâmpinarea cerințelor viitoarelor politici naționale sau regionale privind schimbările climatice va aduce un avantaj în fața competiției.

d) Vizibilitate: o companie care demonstrează interesul și implicarea în aspectele de mediu este mult mai “atrăgătoare” pentru mediul de afaceri pe termen lung.

e) Competitivitate: mulți împărtășesc valorile protejării mediului. Sunt angajați care te vor alege pentru asta, colaboratori sau clienți care împărtășesc aceleași valori, bănci sau investitori care aleg să investească preponderent către companiile care pun accent pe sustenabilitate și chiar costuri de finanțare mai mici.

f) Contribuție semnificativă în comunitate ajutând la un mediu mai curat și oameni mai sănătoși.


5. Cum mă poate ajuta Stratos?

Florentina Lorincz: Stratos poate elabora strategia companiei tale pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. În funcție de gradul de implicare pe care îl dorește fiecare companie ori de politica companiei, STRATOS poate analiza în detaliu procesele companiei tale identificând sursele de emisii cu gaz de seră, poate calcula amprenta de carbon totală sau pe procese, poate identifica metode ori mijloace de reducere a emisiilor totale sau pe procese, poate urmări evoluția și elabora rapoarte publice non financiare privind performanțele companiei, poate elabora și implementa programe voluntare de reducere a gazelor cu efect de seră.

 

 

6. Cine este Stratos?

Florentina Lorincz: Suntem o echipă de ingineri și experți în domeniul mediului, focusați pe oferirea celor mai eficiente servicii de mediu, astfel încât fiecare partener Stratos să-și respecte toate obligațiile ce îi revin, conform prevederilor legislației de mediu în vigoare.

Serviciile noastre acoperă direcțiile principale ale Consultanței de Mediu, cum ar fi respectarea obligațiilor privind Managementul Deșeurilor, a Obligațiilor privind Fondul pentru Mediu, elaborarea documentațiilor necesare obținerii Avizelor, Acordurilor și Autorizațiilor de Mediu, elaborarea Studiilor de Mediu și a altor studii de specialitate conform legislației în vigoare, elaborarea, dezvoltarea și implementarea de strategii de mediu, derularea de acțiuni concrete îndreptate spre îmbunătățirea legilor și regulamentelor din domeniul mediului.

 

 

Echipa noastră este formată din ingineri de mediu și experți, specializați pe diferite domenii, cu dezvoltare continuă practică și teoretică academică, non-academică ori mixtă.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Ungurii au reacționat după ce România a obținut o nouă victorie în Nations League
Ungurii au reacționat după ce România a obținut o nouă victorie în Nations League

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cum recunoști o pereche originală de cizme UGG
(P) Cum recunoști o pereche originală de cizme UGG

Cizmele UGG au devenit vedetele sezonului rece în ultimii ani, asta pentru că oferă protecție și căldură sporită picioarelor chiar și la cele mai joase temperaturi.

(P) Electrocasnice pentru casă și bucătărie de la Morphy Richards, de acum disponibile și în România
(P) Electrocasnice pentru casă și bucătărie de la Morphy Richards, de acum disponibile și în România

Morphy Richards, brandul internațional de electrocasnice pentru casă și bucătărie din Marea Britanie, a anunțat astăzi lansarea pe piața din România. Momentul marchează, totodată, și expansiunea brandului în Europa de Est.

(P) 3 ținute în care să integrezi cu succes o pereche de ghete damă
(P) 3 ținute în care să integrezi cu succes o pereche de ghete damă

Te-ai gândit la ținutele pe care urmează să le porți în acest sezon? Nu este deloc dificil să te îmbraci la modă, însă poate fi complicat să alcătuiești o ținută de iarnă care să cuprindă și încălțămintea ideală.

Recomandări
Noul șef al NATO, mesaj pentru Putin după ce Zelenski și-a prezentat „planul de victorie”. Ce spune despre aderarea Ucrainei
Noul șef al NATO, mesaj pentru Putin după ce Zelenski și-a prezentat „planul de victorie”. Ce spune despre aderarea Ucrainei

Președintele Ucrainei, și-a susținut planul pentru victorie, la Bruxelles. Iar Washington-ul , a anunţat un nou ajutor militar consistent, pentru Ucraina, de 425 de milioane de dolari.

O „țintă aeriană” a pătruns 14 kilometri în România. Avioane F-16 și F-18, ridicate în aer. A fost emis mesaj RO-Alert
O „țintă aeriană” a pătruns 14 kilometri în România. Avioane F-16 și F-18, ridicate în aer. A fost emis mesaj RO-Alert

MApN a anunțat, joi, că, în jurul orei 17:00, sistemul de supraveghere radar al Armatei Române a indicat o ţintă aeriană de mici dimensiuni într-o zonă în largul Mării Negre, la aproximativ 150 km est de localitatea Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa.

Averile „prezidențiabililor” - Lista caselor și conturilor cu bani. Cine este cel mai bogat candidat la Cotroceni
Averile „prezidențiabililor” - Lista caselor și conturilor cu bani. Cine este cel mai bogat candidat la Cotroceni

Avem candidați la prezidențiale care au mai multe case, mașini, precum și sume impresionante în conturi, dar și candidați, care trăiesc doar din salariu și au credite.