(P) 7 din 10 români consideră că este mai puțin stresant să acceseze un credit 100% online decât unul tradițional

credit online, cumparaturi online
Shutterstock

Provident lansează primul produs 100% digital din portofoliul său. Creditele rămân o soluție de rezervă viabilă pentru români în 2024. Dar care sunt emoțiile sau stările asociate cu ideea de a lua un împrumut?

Dincolo de nevoile specifice fiecărui client, sentimentul de încredere pornește de la transparența condițiilor și flexibilitatea opțiunilor de rambursare. Iar în cazul creditelor 100% online, procesul simplu de acordare și aprobarea rapidă îi determină pe români să aleagă întotdeauna varianta digitală.

Acestea sunt o parte dintre concluziile unui sondaj iVOX pe un eșantion de 1.044 de respondenți, realizat la comanda Provident, pe tema percepției românilor față de produsele de creditare.

Totodată, 43% dintre români se simt anxioși și stresați atunci când își dau seama că au nevoie de un împrumut. La polul opus, 37% dintre respondenți susțin că se simt optimiști cu privire la faptul că pot accesa o soluție financiară pentru a-și rezolva o problemă. În același timp, aproape 7 din 10 respondenți sunt de părere că este mai puțin stresant să ia un credit 100% online decât unul tradițional.

„Situațiile neprevăzute pot reprezenta o sursă de stres, iar gestionarea eficientă a resurselor financiare este esențială pentru a naviga printre provocările de zi de zi. În contextul în care multe dintre activitățile pe care le desfășurăm s-au mutat în mediul online, oamenii simt că soluțiile digitale răspund mai bine nevoilor lor. Astfel, facem un pas în plus înspre consolidarea angajamentului nostru de a le oferi românilor acces la soluții financiare accesibile și integrăm în portofoliul nostru de servicii ProviOnline, primul credit 100% online, care oferă un sprijin corect, rapid și sigur,” a declarat Florin Bâlcan, Director General Provident Financial România.

Citește și
kaufland card
(P) Cumpărături avantajoase de sărbători cu vouchere de până la 250 lei în Kaufland Card

Același sondaj arată și că investițiile în educație și locuință sunt văzute ca principalele oportunități oferite de accesarea unui credit (29,98% dintre respondenți), pe lângă evidentul avantaj al accesului la fonduri suplimentare, beneficiu indicat de 68% dintre români.

Rata dobânzii: cea mai mare sursă de îngrijorare în procesul de creditare

Atunci când sunt în situația de a lua un credit, pentru români, cea mai mare sursă de îngrijorare este reprezentată de rata dobânzii (59% dintre respondenți). De asemenea, oamenii sunt stresați și de faptul că trebuie să justifice veniturile pe care le au, iar cei care s-au retras din activitate simt că statutul de pensionar este o sursă de stres.

Deplasarea de acasă pentru contractarea unui credit: o sursă de disconfort

35% dintre respondenții sondajului spun că cel mai mare efort pe care îl depun când iau un credit este să evalueze dacă îl pot rambursa fără să fie un efort ieșit din comun, iar 24% dintre respondenți sunt de părere că o altă sursă de presiune este reprezentată de timpul pe care trebuie să îl aloce pentru a se deplasa pentru semnarea documentelor. De asemenea, o altă sursă de tensiune este reprezentată de citirea și înțelegerea contractului de credit (16%), în vreme ce 13% dintre români nu se simt confortabil să ofere explicații unei persoane necunoscute despre motivele pentru care au nevoie de un credit. Totodată, dacă ar fi în situația de a alege între un credit acordat 100% online și unul oferit după o discuție cu un consultant, aproape jumătate (49,52%) ar prefera soluția digitalizată.

Creditul ProviOnline respectă același proces de aprobare și aceeași legislație ca și creditele acordate prin serviciul de creditare la domiciliu. Însă, în cazul produsului digital procesul este mult mai rapid, putând fi chiar și de 30 de minute. Primul pas este reprezentat de verificarea identității clientului, care este realizată pe baza documentelor furnizate și cu ajutorul camerei video a smartphone-ului. Urmează etapa de verificare a veniturilor, prin interogarea bazei de date ANAF (proces 100% automatizat). Apoi, dacă în urma verificării rezultă faptul că aplicantul este eligibil, acesta primește contractul pentru a-l studia și ulterior pentru a-l semna digital. Apoi, fondurile sunt transferate pe un card de debit, iar plata ratelor are loc tot online, prin virament bancar. Totul, într-un proces 100% securizat, prin intermediul unor tehnologii certificate și recunoscute în industrie.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar
NEWS ALERT Tragedie! A murit pe teren, chiar în timpul meciului, dintr-un motiv bizar

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cumpărături avantajoase de sărbători cu vouchere de până la 250 lei în Kaufland Card
(P) Cumpărături avantajoase de sărbători cu vouchere de până la 250 lei în Kaufland Card

În pragul sărbătorilor, Kaufland România vine în sprijinul clienților cu o promoție fulger: între 18 și 31 decembrie 2025, utilizatorii Kaufland Card pot obține vouchere de până la 250 de lei, în funcție de valoarea cumpărăturilor din în această perioadă

(P) OMNIASIG depășește obiectivul pe care și l-a propus cu ocazia împlinirii a 30 de ani: peste 33.000 de copaci plantați
(P) OMNIASIG depășește obiectivul pe care și l-a propus cu ocazia împlinirii a 30 de ani: peste 33.000 de copaci plantați

OMNIASIG Vienna Insurance Group anunță plantarea, doar prin echipe de angajați voluntari, a 33.400 de puieți, depășind astfel obiectivul pe care compania și l-a asumat și comunicat la începutul acestui an, respectiv de 30.000 de noi copaci plantați.

(P) Ultimele zile ale concursului Kaufland și Vocea Românie: Pe 26 decembrie se trage linia!
(P) Ultimele zile ale concursului Kaufland și Vocea Românie: Pe 26 decembrie se trage linia!

Showul Vocea României, alături de Kaufland, a pregătit un super concurs care a ținut telespectatorii cu ochii pe ecran și cu telefonul la îndemână, gata să își lase "vocea" în comentarii pentru a câștiga premii generoase.

Recomandări
Ninge viscolit în munți: DRDP Craiova intervine cu utilaje, Oltenia sub cod galben de ninsori și vânt | Video
Ninge viscolit în munți: DRDP Craiova intervine cu utilaje, Oltenia sub cod galben de ninsori și vânt | Video

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova trasmite joi dimineaţă că în zonele montane ninge viscolit, fapt ce îngreunează acţiunile de deszăpezire.

Nadia Comăneci, mesaj emoționant de Crăciun: „Să aveţi un an extraordinar. Sărbători frumoase alături de cei dragi”
Nadia Comăneci, mesaj emoționant de Crăciun: „Să aveţi un an extraordinar. Sărbători frumoase alături de cei dragi”

Nadia Comăneci, cel mai titrat sportiv român la Jocurile Olimpice, a postat în social media un mesaj de Sărbători, în care menţionează faptul că urmează un an olimpic.  

Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”
Medicul Adrian Marinescu avertizează: ”Avem 70-80 de pacienţi cu gripă în fiecare zi, poate chiar şi mai mult”

Numărul cazurilor de gripă în București s-a mărit în această perioadă, ajungând la aproximativ 80 de persoane care se prezintă într-o zi la camera de gardă, afirmă Dr. Adrian Marinescu, managerul Institutului de Boli Infecţioase Matei Balş din Capitală.