Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

Ultimul update: Luni 04 Februarie 2013 06:53
Data publicarii: Vineri 01 Februarie 2013 18:56
Categorie: Special

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Dar mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport.

Peste un miliard de euro au costat lucrarile de reabilitare pe calea ferata Bucuresti-Constanta. 10 ani de munca pentru ca trenurile sa circule cu ametitoarea viteza de ...20 de km la ora.

Pe linia Constanta - Bucuresti nu mai functioneaza nici un semnalizator asa ca mecanicii conduc trenurile in sistem de avarie. La iesirile si intrarile in statie viteza maxima admisa este de 20 km la ora iar in rest de 60 km.

Pana in toamna ajungeam cu Intercityul la mare in 2 ore si un sfert si trenurile erau arhipline. In ultima perioada insa s-a ajuns la 5 ore pentru Bucuresti-Constanta. De vina sunt hotii de cale ferata. Dar, in loc sa-i opreasca, oficialii au hotarat sa anuleze toate cursele intercity.

Caile ferate au devenit capcane pentru soferi, dupa ce hotii le-au furat sistemele de semnalizare

Decizia de astazi a fost surprinzatoare."Nu ma poate convinge nimic ca Bucuresti-Constanta nu este o trasa profitabila, eu cred ca e un interes strategic al nostru sa pastram pentru CFR calatori aceasta trasa si sa folosim investia de un miliard de euro" crede Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.

Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.

"S-a investit ca asa a vrut UE, dar cateii nostri nu vor, ei vor sa le mearga lor pentru ca ei nu au nici un interes aici. Vor sa alunge calatorii spre microbuze, pentru ca sefii de sus sunt actionari la companiile astea Bucuresti Constanta. Sa fuga lumea la autocare sunt actionari majoritari" spune un operator de trafic.

Se vorbeste chiar ca anumite furturi ar fi comandate pentru a justifica imbogatirea transportatorilor rutieri de maxi-taxi. Cale ferata este in toata Romania, de ce se fura in special pe aceasta ruta?

21 de microbuze si autobuze pleaca in fiecare zi de aici din Constanta spre Bucuresti. Orarul este fix: prima cursa pleaca la ora 5.45 si ultima la 20.45.

Pretul e acelasi ca la intercity, dar masinile ajung in 3 ore. Nimeni nu vrea sa plateasca servicii pe care nu le primeste.

Sindicalistii de la calea ferata sunt convinsi ca acesta este doar inceputul, aproape jumatate dintre vagoanele existente acum la CFR calatori vor ramane fara inspectiile periodice si nimeni nu stie daca vor fi repuse pe sine.

In ciuda promisiunilor ministrului, odata scoase, intercity-urile vor reveni cu greu pe sine.

In curand, la "Romania te iubesc" va vom arata cum este furat sistematic CFR-ul.
 

 

Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate

Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate

Regele Mihai - Getty Images

Domnul Leonida povesteşte momentul în care Regele Mihai a fost urmărit de ruşi şi obligat să îşi părăsească ţara

Femeile din viaţa Regelui Mihai. Principesa Elena a Greciei şi Danemarcei, mama care şi-a dedicat viaţa fiului ei

Copilăria Regelui Mihai I. Un băiat modest și educat, pasionat de tehnică și automobile

Adevărata istorie a fabuloasei averi a Casei Regale. De ce regele Mihai și regina Ana nu au vorbit public despre bani

Povestea familiei regale a României. Cei patru regi care au făcut posibilă independența şi modernizarea statului român

Discursul integral al Regelui Mihai I al României din Parlament: "Lumea de mâine nu poate exista fără morală"

Regele Mihai

Anii de exil. 30 decembrie 1947, anul în care Regele Mihai a fost obligat să îşi părăsească ţara

INFOGRAFIC: Casa Regală a României. Strămoşii şi urmaşii Regelui Mihai

Imagini de COLECŢIE cu Mihai I al României. De la copilul care schia alături de Carol al II-lea până la Regele trimis în exil

Ce ar fi discutat Patriarhul Daniel la Moscova despre Ucraina. Mesajul lui Putin

Mărturii din iadul nazist. Scrisoarea unui supraviețuitor al ororilor de la Auschwitz

Războiul cuvintelor Dragnea, Tăriceanu - Statele Unite. Analiști: În joc este securitatea României