Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

Ultimul update: Luni 04 Februarie 2013 06:53
Data publicarii: Vineri 01 Februarie 2013 18:56
Categorie: Special

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Dar mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport.

Peste un miliard de euro au costat lucrarile de reabilitare pe calea ferata Bucuresti-Constanta. 10 ani de munca pentru ca trenurile sa circule cu ametitoarea viteza de ...20 de km la ora.

Pe linia Constanta - Bucuresti nu mai functioneaza nici un semnalizator asa ca mecanicii conduc trenurile in sistem de avarie. La iesirile si intrarile in statie viteza maxima admisa este de 20 km la ora iar in rest de 60 km.

Pana in toamna ajungeam cu Intercityul la mare in 2 ore si un sfert si trenurile erau arhipline. In ultima perioada insa s-a ajuns la 5 ore pentru Bucuresti-Constanta. De vina sunt hotii de cale ferata. Dar, in loc sa-i opreasca, oficialii au hotarat sa anuleze toate cursele intercity.

Caile ferate au devenit capcane pentru soferi, dupa ce hotii le-au furat sistemele de semnalizare

Decizia de astazi a fost surprinzatoare."Nu ma poate convinge nimic ca Bucuresti-Constanta nu este o trasa profitabila, eu cred ca e un interes strategic al nostru sa pastram pentru CFR calatori aceasta trasa si sa folosim investia de un miliard de euro" crede Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.

Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.

"S-a investit ca asa a vrut UE, dar cateii nostri nu vor, ei vor sa le mearga lor pentru ca ei nu au nici un interes aici. Vor sa alunge calatorii spre microbuze, pentru ca sefii de sus sunt actionari la companiile astea Bucuresti Constanta. Sa fuga lumea la autocare sunt actionari majoritari" spune un operator de trafic.

Se vorbeste chiar ca anumite furturi ar fi comandate pentru a justifica imbogatirea transportatorilor rutieri de maxi-taxi. Cale ferata este in toata Romania, de ce se fura in special pe aceasta ruta?

21 de microbuze si autobuze pleaca in fiecare zi de aici din Constanta spre Bucuresti. Orarul este fix: prima cursa pleaca la ora 5.45 si ultima la 20.45.

Pretul e acelasi ca la intercity, dar masinile ajung in 3 ore. Nimeni nu vrea sa plateasca servicii pe care nu le primeste.

Sindicalistii de la calea ferata sunt convinsi ca acesta este doar inceputul, aproape jumatate dintre vagoanele existente acum la CFR calatori vor ramane fara inspectiile periodice si nimeni nu stie daca vor fi repuse pe sine.

In ciuda promisiunilor ministrului, odata scoase, intercity-urile vor reveni cu greu pe sine.

In curand, la "Romania te iubesc" va vom arata cum este furat sistematic CFR-ul.
 

 

Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate

Trenurile romanesti vor atinge, in sfarsit, viteze de 160 km/ora. Care sunt tronsoanele avantajate

Gaius Iulius Caesar.

„Zarurile au fost aruncate”, cuvintele care au schimbat cursul istoriei

„Scopul scuză mijloacele” - schimbările suferite în timp de expresia machiavelică

„Carpe diem”, legenda aforismului care a inspirat noua generație

„Banii n-au miros”, semnificația expresiei care a scos Imperiul Roman din criză

Dostoievski, romancierul rus care și-a transformat traumele personale în capodopere literare

Marea Neagră, recif al mizeriei. Imaginile surprinse de un scafandru în adâncuri

Margaret Thatcher

Margaret Thatcher, liderul controversat al unei lumi care se reabilita după război

Analiză CTP: ”S-a încheiat epoca Liviu Dragnea dacă toate cererile de remaniere sunt acceptate”

Momentul de cumpănă din viața lui Stalin: moartea soției care-l „umilea în public”

NYT: Luptători ISIS s-au predat în masă în Irak deși au jurat să lupte până la moarte

The Independent: Incidentele cu arme de foc au omorât mai mulți americani decât toate războaiele SUA

Cine e liderul catalan care vrea separarea de Spania. „Prima Doamnă” de la Barcelona e româncă