Învățământul românesc evoluează. Dascălii se formează pe tehnici moderne. Interviu cu Alex Mălureanu, co-fondator Ascendia
Profesorii și părinții din România au acum la dispoziție o nouă bibliotecă digitală cu peste 4200 de lecții interactive gratuite pentru elevi și copii care pot fi folosite atât la școală, cât și acasă în pregătirea suplimentară.
Mai mult, toți profesorii au la dispoziție și editorul de lecții digitale unde își pot crea gratuit propriile lecții și cursuri cu surse deja existente.
Alex Mălureanu, invitatul Roxanei Hulpe la Viitor cu Clasă, este co-fondatorul companiei românești Ascendia care a creat platforma Livresq cu resurse gratuite pentru toți profesorii din România.
„Dacă profesorii nu se vor forma profesional, astfel încât să știe să folosească resursa uriașă primită în pandemie, digitalul, este în zadar tot ce s-a făcut până acum. Avem dascăli care nu știu nici acum să navigheze pe o platformă educațională, să tragă elemente de bază într-un proiect. Formarea cadrelor didactice este o prioritate acum și pot învăța aceste lucruri prin webminarii puse la dispozițe gratuit inclusiv pe platforma aceasta unde sunt deja lecțiile’’, spune Alex Mălureanu.
„Lecțiile digitale sunt făcute să ajute partea teoretică din clasă, poți să faci ora la clasă și apoi să te folosești de lecția interactivă ca suport. Elevul aprofundează ceea ce a învățat teoretic cu ajutorul lecției vizuale și interactive. Secretul e partea de formare, cel mai important lucru pe care dascălii trebuie să îl facă este să se formeze. Daca nu există partea de formare e în zadar orice platformă digitală educațională. Nu știu să creeze o lecție, nu știu să folosească asistenții virtuali, așa că noi și formăm cadrele didactice. Le ajutăm să înțeleagă cum să folosească platforma și lecțiile pe care le au aici”, mai spune el.
Roxana Hulpe: Ce nu știu cadrele didactice atunci când vin la cursuri? Care sunt principalele lor întrebări?
Alex Mălureanu: „Sunt mai multe paliere. Încercăm să îi luăm de la firul ierbii. Unii nu știu cum să navigheze pe platformă, nu știu să creeze, să foloseasca editorul, nu știu să tragă elemente. Noi ținem un webminar gratuit în fiecare marți. Mai mult, îl înregistrăm și rămâne apoi pe facebook și e ușor de găsit. Se poate evolua la nivel calitativ cu ajutorul tehnologiei. Doar pe platforma noastră sunt 28 de mii de cadre didactice care construiesc lecții interactive, ceea ce înainte de pandemie nu se întâmpla. Fiecare cadru didactic poate să construiască o lecție cu resursele gratuite de pe platformă prin reutilizarea sursei. Un profesor care a făcut deja o lecție își dă acordul ca alt profesor să îl personalizeze pentru elevii din clasa lui.’’
Roxana Hulpe: Ce găsesc părinții și profesorii pe platformă gratuit?
Alex Mălureanu: În momentul acesta avem aproximativ 4200 de lecții interactive gratuite care pot fi folosite de oricine, cadre didactice care pot lua lecții pe care le folosesc la clasă, dar ai și elevi care accesează link-urile direct de acasă, ai și părinți care le dau mai departe copiilor. În platformă apar 20 de lecții noi zilnic. Sunt lecții omologate de Ministerul Educației, sunt lecții dezvolatte în proiectul CRED tot al Ministerului Educației și sunt foarte mult materiale suport pentru orice fel de activitate educațională. Sunt avatari, asistenți educaționali care ajută elevii să navigheze prin platformă, să ajungă la activități interactive, la chestionare. Sunt mii de materiale pe toate temele posibile, de la virusuri, la bacterii, la cum să te protejezi în online, cum să vorbești la clasă, cum să faci formare la clasă, ai toate dimensiunile acoperite. Avem și companii care dezvoltă cursuri Elearning pe Livresq.
Roxana Hulpe: Aceste lecții interactive sunt la toate materiile? Un profesor din Botoșani să spunem de română își găsește aici lecții pentru copii sa le folosească la clasă?
Alex Mălureanu: Da, avem acoperite acum toate materiile. 1000 la limba română, poate 300 la matematică pe o anumită clasă, pe un anumit nivel. Avem acoperită și zona de preșcolari ca exemplu.
Roxana Hulpe: Ce e important atunci când creezi o lecție interactivă în online? Diferă o activitate, un chestionar pentru grădiniță față de o lecție la gimnaziu?
Alex Mălureanu: Gândește-te că la grădiniță poți să nu ai partea de citit dezvoltată deloc și de aceea ai asistenții educaționli, ei de ghidează vocal pe platformă, zic apasă pe leguma să spunem o roșie, nu apare niciun text, te ghidează din voce. La partea de liceu de universitate se schimbă cu totul, ai partea de atașamente, ai și obiecte mult mai complexe, în funcție de nivel de vârstă.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: romania, profesori, scoala, elevi, cursuri online,
Dată publicare:
13-04-2022 10:00