Tributul autostrazii Arad-Timisoara. Patru oameni si-au pierdut viata in accidente de munca

Autostrada

Mai sunt cateva saptamani pana cand, conform promisiunilor facute de oficialii Ministerului Transporturilor, intre Arad si Timisoara vom putea circula pe autostrada.

Tributul platit pentru a putea circula civilizat nu se masoara doar in cei 270 de milioane de euro cheltuiti, ci si in vietile unor oameni. Pe santierul autostrazii au murit pana acum patru muncitori.

De la debutul lucrarilor la autostrada, in vara anului 2009, pe santierele deschise au avut loc patru accidente de munca, toate fiind cercetate de Inspectoratul Teritorial de Munca Arad. La Inspectoratul Teritorial de Munca Timis, nu a fost inregistrat niciun accident de munca pe santierul autostrazii.

Pe tronsonul care strabate judetul Arad, toate cele patru accidente de munca inregistrate de autoritati s-au soldat cu decesul victimelor.

Strivit de cofrag

Citește și
autostrada
Lectie de patriotism! Autostrada spre Ungaria se opreste la Arad
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Prima tragedie s-a consumat la cateva zile de la debutul lucrarilor, mai exact in 23 septembrie 2009. Victima a fost un tanar de 22 de ani din Bihor, care tocmai se angajase la firma care executa lucrarile. Barbatul a fost ranit in timpul lucrarilor de cofrare a pilonului unui pod. Cofrajul metalic s-a desprins de pe macara si l-a lovit. Tânărul a ajuns la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenta Arad in stare de coma, de unde a fost transferat la Spitalul Judetean Timis, dar a murit la scurt timp.

”Din analiza imprejurarilor si a dinamicii producerii accidentului, a rezultat drept cauza principala desfasurarea necorespunzatoare a operatiei de cofrare a pilonului prin neefectuarea la timp de operatii indispensabile securitatii muncii. Victima a desfacut carligele de prindere ale automacaralei fara sa prinda panoul in suruburi de panoul deja fixat”, a declarat inspectorul sef Ovidiu Jugu, de la ITM Arad.

Acesta a spus ca au fost si alte cauze care au condus la producerea tragediei: organizarea necorespunzatoare în ansamblu a lucrarilor de cofrare, lucrari cu risc ridicat si specific de accidentare, supravegherea insuficienta a lucrărilor, iar victima nu era autorizata ca legator de sarcina.

”În consecinta, pentru producerea acestui accident se face vinovata atat victima, cat si firma”, a adaugat Jugu.
Autoritatile au amendat firma constructoare cu 16.000 de lei.

Calcat cu buldozerul

In 7 iulie 2010, un muncitor a fost strivit de un buldozer pe tronsonul cuprins intre localitatile Sag si Cruceni. Victima a fost un barbat de 34 de ani care se afla in a doua zi de munca. Intr-o clipa de neatentie, muncitorul a ajuns in spatele unui buldozer aflat in miscare si a fost strivit, moartea survenind instantaneu.

”Victima, ignorand sfatul unuia dintre colegi si semnalele acustice ale buldozerului, a intrat in raza de actiune a utilajului aflat in miscare, la mersul inapoi, expunandu-se astfel la un risc iminent de accidentare. In consecinta, pentru producerea accidentului a fost vinovata atat victima, cat si firma, intrucat nu avea intocmit un plan propriu de securitate si sanatate in munca si nu avea nici lucratori desemnati sa acorde primul ajutor”, a declarat inspectorul de munca de la ITM Arad.

Si in acest caz, firma a fost amendata, cu suma de 14.000 de lei.

In cercetare

In judetul Arad, autostrada a mai luat doua vieti in ultimele luni, insa cercetarile autoritatilor nu au fost incheiate. Cel mai recent accident de munca a avut loc la mijlocul lunii octombrie 2011. Un muncitor de 24 de ani a cazut de la o inaltime de zece metri in timp ce lucra pe un pod. Totul s-a intamplat sub ochii colegilor victimei, care au povestit ca tanarul s-a dezechilibrat in timp ce a mutat cateva scule aflate pe marginea structurii din beton si a căzut. Bărbatul nu a avut nicio sansa pentru ca a cazut direct in cap. Medicii au constatat ca victima suferise leziuni la cap incompatibile cu viata, craniul fiind practic fracturat, dar si alte leziuni grave ale organelor interne.

 

Cand circulam pe autostrada

Lucrarile la autostrada Arad – Timisoara au inceput in vara anului 2009, iar ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, afirma recent ca soseaua de mare viteza va fi data in folosinta pana la sfarsitul anului, chiar daca receptia finala a lucrarilor va avea loc in primavara anului viitor.
 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Citește și...
Un muncitor de la Apele Romane a murit intoxicat cu clor. Ancheta continua
Un muncitor de la Apele Romane a murit intoxicat cu clor. Ancheta continua

Un accident de munca pare a fi in acest moment moartea unui angajat din Alba, al Apelor Romane, dar politistii investigheaza toate ipotezele posibile.

Lectie de patriotism! Autostrada spre Ungaria se opreste la Arad
Lectie de patriotism! Autostrada spre Ungaria se opreste la Arad

Tronsonul de autostrada Nadlac-Arad (38,5 km), ultimul de pe coridorul IV, care ar trebui sa lege infrastructura rutiera romana cu cea din Ungaria, este "in stadiul zero", fara a avea un traseu stabilit.

Recomandări
Ședință decisivă a coaliției luni, după explicațiile lui Cîrstoiu. „Eram un om respectat, acum am devenit omul negru”
Ședință decisivă a coaliției luni, după explicațiile lui Cîrstoiu. „Eram un om respectat, acum am devenit omul negru”

După ce liderii PSD și PNL i-au cerut să lămurească acuzațiile de incompatibilitate, medicul Cătălin Cîrstoiu, candidatul comun al celor două partide la primăria Capitalei, a anunțat ieri că mandatul său este pe masa coaliției.

Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”
Marcel Boloș: „În ultimul an, agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă” dar „e loc de creștere”

România are un rating suveran și o perspectivă stabilă economic, confirmată de agențiile internaționale de rating, „dar asta nu înseamnă că nu există loc de creștere”, afirmă ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”
Zelenski îi trage de mânecă pe aliații NATO: „Ucraina are nevoie de cel puțin șapte sisteme de apărare antiaeriană Patriot”

Volodimir Zelenski, președintele Ucrainei, le-a spus liderilor din Alianța Nord-Atlantică (NATO) de ce ar avea nevoie țara sa pentru a putea face față atacurilor aeriene lansate fără oprire de armata Kremlinului.