Vacanțe în România ca în Italia. Clienții culeg struguri, fac must și cupaje de vinuri
Tot mai multe crame și domenii viticole din România explorează turismul oenologic, adică le propun celor pasionați experiențe complexe, chiar vacanțe de câteva zile, în apropierea podgoriilor.
Salonul de vinuri deschis în Capitală lansează ideea unor pachete cu degustări, cazare și masă, gândite special pentru cei care vor să se deconecteze.
La un semn, toți amatorii de vin sorb cu finețe din paharul... cu apă. Dacă apa este rece, ne putem da seama foarte, foarte repede. Cursanții au dat 100 de lei ca să participe la un master class despre vin. Fac pași mici în tainele licorii extrase din struguri. Învață întâi în ce zonă a gurii lovește lichidul, în funcție de forma paharului. Și cât de important e să bei vinul nobil dintr-un recipient potrivit!
Lumea vinului e un teren de joacă pentru oamenii mari, așa că domeniile și cramele încearcă să vândă nu doar produsul finit, ci și povestea. Producătorii români sunt în etapa în care propun nu doar vizite și degustări care țin câteva ore și pentru care cer 50-60 de lei, ci și pachete de turism viticol. Incursiuni de câteva zile, care costă și câteva mii de lei.
Eugen Odainii, administrator: ”Am avut ca idee să lansăm un complex turistic acolo la noi, în inima podgoriei, pe Dealul Sârbilor. Să găsească un loc de cazare, un restaurant care oferă bucate ce se pot asocia cu vinurile.”
Gabriel Zorilă, somelier: ”Vinuri citrice, proaspete, crispy... Asocierea cea mai potrivită este cea a vinului cu brânzeturi, pentru că ele sfârșesc bine împreună. Dulceață de afine și avem chiar și miere de albine.”
Așadar, ne îndreptăm spre vacanțe ca în Toscana sau Bergamo, unde clienții culeg struguri, fac must și chiar amestecuri proprii, așa-numitele cupaje... Cel puțin asta speră italienii care au afaceri în viile noastre.
Giancorrado Ulrich, producător: ”Familia Antinori e a 23-a generație de producători, noi facem vin de la 1300 în Florența. Turismul oenologic are mari posibilități, dar e nevoie să se dezvolte mai mult facilitățile de cazare, hanurile.”
La salonul de vinuri deschis la București se fac jocurile în acest tip select de călătorie. Pasionații sunt chemați să aleagă parfumul următoarei călătorii.
Alina Iancu, organizator: ”Vinurile sunt medii și top, fiecare expozant are maxim 7 vinuri la degustare. Accesul e pe baza de bilet, 50 de lei online, 60 de lei la intrare.”
Potrivit unui sondaj realizat în 2018 de crameromania și revino.ro, un sfert dintre consumatorii români de vin au venituri lunare de peste 6000 de lei, 57% preferă vinul roșu, iar prețul mediu plătit de 43% dintre ei este de 38 de lei pe sticlă.
Sursa: Pro TV
Etichete: turism, turisti, vin, crama, podgorii, struguri,
Dată publicare:
12-05-2019 18:46